Gå til innhold

Alternativt garn til Safir og Ullteppegarn


snuppelure69

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har kommet over en kjempefin opskrift på tovete tøfler som er strikket i garntypen Safir og Ullteppe fra Gjesdal. Dette er garn som føres av SparKjøp. Jeg bor litt langt unna nærmeste Sparkjøp og er for utålmodig til å bestille og vente på levering.....

Er det noen som vet om gode alternativer til disse garntypene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes mange erstatninger. Safir er tovbart og er i den "standardtykkelsen" som veldig mye norsk garn er i. Hvis du vil ha en billig erstatning kan du kjøpe Østlandsgarn på Nille, eller du kan gå i garnbutikk og kjøpe f.eks. Sandnes garn sitt Peer Gynt. Det du kan se etter på magebåndet er to ting: pinnestørrelse ca 3,5 og vaskeanvisning håndvask. Superwash vil ikke fungere som erstatning.

Ullteppegarnet er mye tynnere og jeg tror det er ganske likt Finull (fås på husfliden?) og PT2. Her er jeg også relativt sikker på at Europris har et lignende garn, om det faktisk ikke er ullteppegarn.

Lenge siden jeg har vært på Europris, men det kan hende de har erstatning for begge typene. Og det er mulig Bogerud (dersom du har det i nærheten) selger Safir. Kommer uansett an på hvor mye du vil betale for garnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...