Gå til innhold

Fotografere folk i beveglse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart ta bilder av folk i bevegelse, min datters håndballkamp. Men hvordan får jeg tatt bilder uten at de blir uklare?

Jeg har et Canon EOS 400D, men har aldri fotografert under slike forhold. Hvilke innstillinger bør jeg bruke? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk kort lukkertid for å få skarpe bilder av folk i bevegelse :) Så må du stille blenderen deretter. Alternativet er å bruke blits, det "fryser" bevegelsene så de blir skarpere, men anbefaler deg heller å stille inn lyset manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk kort lukkertid for å få skarpe bilder av folk i bevegelse :) Så må du stille blenderen deretter. Alternativet er å bruke blits, det "fryser" bevegelsene så de blir skarpere, men anbefaler deg heller å stille inn lyset manuelt.

Jeg har en "sports-funksjon" på kameraet, kan jeg bruke den eller bør jeg helst stille det inn manuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "sports-funksjon" på kameraet, kan jeg bruke den eller bør jeg helst stille det inn manuelt?

Jeg har vært veldig godt fornøyd med å bruke sportsfunksjonen på mitt Canon Eos, men det er litt avhengi av at du har en noe bedre zoom enn standardlinsen (for å komme nærme nok rett og slett)

Et godt tips er å få datteren din til å løpe litt rundt i hagen først og prøve deg frem.

Se hva som blir best. I haller med vanskelig lys, eller hvis du kun har standardlinse vil jeg også anbefale deg å stille inn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk den innebygde blitsen på kameraet, sannsynligheten er stor for at de du tar bilde av er så langt unna at den ikke lyser opp noen av dem likevel. Og blitsing på kamper er mer irriterende enn kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å sette opp ISO også da, kommer litt an på kameraet men burde tåle minst 400 :) Sportsfunksjonen er greit til slike anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...