Gå til innhold

Norsk skole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det står så mye fint om norsk skole og hvor heldige norske barn er som får gå der. Er dette bare snakk om hvordan vi liker og tro at det er der eller er det virkelig slik?

Jeg har helt andre erfaringer fra norsk skole, lærerne jeg har hatt har vært grusomme med et par unntak. Men helhetsinntrykket jeg har av norsk skole er ikke bra. Og det var lærerne og ikke elevene som ødela skolehverdagen min/vår. Faktisk var skolehverdagen så ille at når jeg i utlandet ble truet og kompisen min slått ned minnet det meg bare om barneskolen, bortsett fra at det ikke var så ille da vi hadde hjelpeapperatet i det landet som lege politi og vi kunne også reise hjem til andre kanten av sentrum, så lyset i tunellen sto klart for meg. Men akkurat da min beste venn lå og blødde på baken og jeg lurte på om vi ville overleve og det sinne redselen og frustrasjonen jeg følte der og da minnet meg om barneskolen. Men nå var dette langt fra så ille som barnekolen da vi fikk hjelp og kom oss vekk.

Hva er dine erfaringer fra norsk skole og hva mener du om norsk skole?

Blir glad for alel kommentarer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg tror om den norske skole, er at "de høyere makter" kan bare lage så mange nye vedtak og læreplaner som de vill, men det er til sist læreren som bestemmer selv hvordan den norske skolen skal være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk skole er blitt ødelagt av en likhetstankegang som skader de som er over gjennomsnittet. Siden mine barn kunne gange, lese, skrive og enkle fraser på engelsk da de var 5 år gamle, så har jeg aldri vært i tvil om at de skulle gå på en privat skole som hadde ressurser og vilje til å ivareta deres enorme kunnskapstørst. Jeg var selv et ulykkelig og understimulert barn, og det skal ikke mine barn få oppleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...