Gå til innhold

Kjøre til Bergen fra Stavanger


antibac

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Da har jeg hatt lappen i snart 3 måneder og skal ut på min første langtur (så lenge det ikke blir DRITGLATT i helga da, da tør jeg ikke). Jeg har fått med meg at jeg må ta to ferger, men jeg vet ikke hvilke ferger det er og hvor mye det kommer til å koste. Noen her som kan gi meg en "rute" jeg kan kjøre til Bergen? Hvor kan jeg sjekke timetabellen til fergene? Kjører fra Stavanger 17:00 på fredag, så håper det går ferger på kveldstid også! Noen som vet hvor lang tid det kommer til å ta meg hvis fergene klaffer?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest komplisert

Hei hei!

Da har jeg hatt lappen i snart 3 måneder og skal ut på min første langtur (så lenge det ikke blir DRITGLATT i helga da, da tør jeg ikke). Jeg har fått med meg at jeg må ta to ferger, men jeg vet ikke hvilke ferger det er og hvor mye det kommer til å koste. Noen her som kan gi meg en "rute" jeg kan kjøre til Bergen? Hvor kan jeg sjekke timetabellen til fergene? Kjører fra Stavanger 17:00 på fredag, så håper det går ferger på kveldstid også! Noen som vet hvor lang tid det kommer til å ta meg hvis fergene klaffer?

Takker for svar!

Det vil ta rundt 4 timer dersom alt klaffer :)

Sjekk ut google kart: http://maps.google.no/maps?hl=no&tab=wl

Husker ikke priser, bommen kommer litt og fergene er ikke sååå dyre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Googlemaps. Trykk på kjøreanvisning. Skriv inn fra og til og du får kjøreruta.

Søk opp ferjeselskapet og sjekk rutetidene.

http://maps.google.no/maps?hl=no&tab=wl

Ikke la deg stresse av andre sjåfører. Kjør sånn at du selv er komfortabel. Kjør heller inn på en busslomme og slipp andre forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fergeruter og priser:

http://www.fjord1.no/default.asp?page=315

Alle bompengene ligger i autopass systemet. Men det kan være at du må registrere deg på en del av dem.

Hvis du har hat lappen i tre månder, ta høyde for at fergene ikke klaffer. Da sparer du deg selv mye stress. Du må forvente rushkø i Mortavika på vei nordover på fredag samt i retur på Årsvagen på Søndag.

Endret av talin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ferger døgnet rundt, men ikke så ofte midt på natten, og det er forholdsvis dyre ferger. Pluss bombenger i tunnellen, over til Stord. Klaffer alle fergen går reisen på ca 4,5 t. Tror Arsvågen koster rundt 150,- og Sandvikvåg-Halhjem rundt 200,-.

Sjekk sidene til Fjord 1, der finner du sikkert det meste. Har du autopass brikke gjelder den for alle bommene. Har du ikke må du betale i tunellen, resten av bommene er automatisk, og du får tilsendt regning akkurat som her.

Endret av ToveM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...