Gå til innhold

Hvordan få hvite tenner?

Fremhevede innlegg

Gjest Tannfeen
Skrevet

Jeg lurer på om noen har tips til hvordan få hvite tenner uten å bleke dem.

Jeg har forsåvidt pene tenner. Årlig kontroll hos tannlege, daglig pussing, tanntråd og alt sånt. Men mange års kaffe- te- og rødvindrikking har gjort dem grå.

Å få bleket dem hos tannlege er ganske dyrt og hittil har ikke jeg funnet noen tannkrem som - til tross for at de lover "lightning" - faktisk fungerer.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,på danskebåten har de en grønn/hvit tube som faktisk funker!Ellers bruke bakepulver innimellom.Sliter jo så kun av og til.

Skrevet

Bakepulver, kan det være så bra for tennene da?

Skrevet

Bakepulver er IKKE bra for tenners emalje og tannkjøtt!!!! Idiotisk forslag med mindre du skal skade vedkommende....... :nei:

• Liker 2
Skrevet

Bakepulver er IKKE bra for tenners emalje og tannkjøtt!!!! Idiotisk forslag med mindre du skal skade vedkommende....... :nei:

Ja,jeg vil virkelig skade henne.Du er jo skikklig lur..huff stakkars.

Skrevet

Snakket med tannlegen min om dette jeg, han sa at man FINT kan bruke bakepulver en gang i blandt uten og skade tennene :) Så der tar du feil.

• Liker 4
Skrevet

Snakket med tannlegen min om dette jeg, han sa at man FINT kan bruke bakepulver en gang i blandt uten og skade tennene :) Så der tar du feil.

Takk ;-)

Skrevet

Takk ;-)

You welcome ;)

Skrevet

men - hvordan gjør man det da - sånn i praksis?

Skrevet

Dypper tannbørsten i bakepulver,pusser,skyller munnen godt med vann,pusser med vanlig tannkrem etterpå.Det er min måte.Har gjort det i 20 år,har strålende tenner,hehe.

• Liker 1
Skrevet

Hmm skeptisk til bakepulver, er tannlegeassitent. Men Clinomyn er bra. Bruker den sjølv, hjelper fin mot farge frå te, kaffi, vin (og røyk/snus) og eg drikk mykje te og kaffi ;)

Skrevet

Dypper tannbørsten i bakepulver,pusser,skyller munnen godt med vann,pusser med vanlig tannkrem etterpå.Det er min måte.Har gjort det i 20 år,har strålende tenner,hehe.

Åjaaa! haha - har aldri hørt om dette - men må prøves ;)

tar du vann på tannbørsten først - eller er det "tørr-puss" ? hehe - mange rare spørsmål :P

Skrevet

De reklamerer jo for fanken med tannkrem "nå med baking soda" = bakepulver...! Så veldig farlig kan det neppe være. :fnise:

Skrevet

Åjaaa! haha - har aldri hørt om dette - men må prøves ;)

tar du vann på tannbørsten først - eller er det "tørr-puss" ? hehe - mange rare spørsmål :P

Vann,så heller jeg på litt pulver.

• 1 år senere...
Gjest anonym
Skrevet

i have to write in english becuse i am currently not in norway, but i have a friend that has very white teeth so one day i asked her what she did to get so white teeth, and she told me she put lemon juice on her teeth and then laid in the sun with her teeth, and i actually tried it, it works! so if you want to get white teeth fast that is a tips i recomand! ulempen er at du maa ligge med munnen aapen i solen i en halvtime ca..men dere vet hva de sier, man maa lide for skjonnheten! :hjertesmil:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har lest det med bakepulver nå, og jeg gjorde det for litt siden! Jeg synes det funket kjempe bra og fikk hvitere tenner med engang!! men man må lide for skjønnheten for det smaker virkelig ikke godt!! jeg tok det på tannbørsten og begynte å pusse fortennene mine og etter litt så jeg at de ble mye hvitere enn de andre.. så jeg gjodre det på alle! :laugh:

:opplyser: men vær forsiktig bare gjør det en gang i måneden for det sliter på emalje og tannkjøttet!

Men hvis du sliter med gule tenner børr dette absolutt prøves! har snakket med tannlege og det er bare når man gjør det en gang i måneden!

Skrevet

Denivit tannkrem. Den finnes fortsatt på apotek og noen Vita'er.

Når jeg ser at tennene blir litt mørkere på farge, bruker jeg den et par dager, og vips! Flotte tenner igjen XD

• Liker 1
Skrevet

i have to write in english becuse i am currently not in norway, but i have a friend that has very white teeth so one day i asked her what she did to get so white teeth, and she told me she put lemon juice on her teeth and then laid in the sun with her teeth, and i actually tried it, it works! so if you want to get white teeth fast that is a tips i recomand! ulempen er at du maa ligge med munnen aapen i solen i en halvtime ca..men dere vet hva de sier, man maa lide for skjonnheten! :hjertesmil:

:fnise: Du må skrive halve innlegget på engelsk fordi du ikke er i Norge?

• Liker 6
Gjest Eurodice
Skrevet

Denne tråden gir meg assosiasjoner til den berømmelige analblekingstråden for noen år siden :ler: .

Skrevet (endret)

Jeg har gulhvitt dentin (tannsubstansen som er bak emaljen) og kan aldri får hvite tenner, men syns emaljen ble finere med Crest white i 10 dagers tid. Bakepulver og Clinomyn eller Denivit på tørr tannbørste hjelper også.

Endret av Liquorice

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...