Gå til innhold

Fornemmelser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke under hvilken kategori jeg skal putte dette under, men jeg prøver her:

Jeg får av og til en sinnsyk dårlig følelse i kroppen, som om noen har blitt drept eller et eller annet følt har skjedd, på steder jeg er (nye steder). Det er som om kroppen min stritter imot, og at jeg bare vil vekk. Av og til fysisk dårlig som kvalme og nervøsitet. Jeg føler meg selvfølgelig helt gal når jeg skriver dette (glad jeg kan være anonym, hehe), men det føles som om jeg får minner (som oppvekst og barndom), men de er ikke mine! Jeg har hatt en trygg og god oppvekst, og det jeg føler er ikke bra. Er det flere der ute som føler det slik? Eller er jeg rett og slett bare litt gal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, det er angsten du stifter nærmere bekjentskap med. Usj, den er usynlig og overalt på en gang, - synes ikke, - men merkes veldig godt...

Skrevet

Neppe gal, selv om det kjennes sånn ut.

Det lureste er å oppsøke legen, som kan henvise deg videre til noen som kan hjelpe deg.

Uansett opplever du nok noe som er normalt blandt oss mennesker, og som kan behandles.

Skrevet

Takk for svar. Jeg vet godt hva angst er, men kan ikke si følelsen jeg får kan sammenliknes med dette =/ Det er helt ubeskrivelig... mørkt? kaldt? uelsket? det er veldig rart å sette ord på det. Følelsen går bort når jeg drar, og det er ikke noe spesielt som "kjennetegner" når det skjer, som for eksmpel en hund eller store folkemengder.

Skrevet

Oi, dette har jeg ikke hørt om før. Synes du skal gå til lege og høre om hva dette kan være. Eller kanskje oppsøke noen som driver med alternativ medisin? Vet virkelig ikke hvor det er best for deg å henvende deg. Håper du finner ut av det. Søk litt på nett. Du er helt sikkert ikke alene om det!

Skrevet

Det finnes vonde følelser. Bare forestill dere den følelsen det hadde vært å svømme alene i havet med et synkende havari av en båt, - og så se kjæresten kaste livvesten til en annen.

(ideen fikk jeg fra titanic, stakkars forlevede mann som prøvde å redde sin forlovede som heller ville være med en fra tredjeklassedekk (dicaprio))

Skrevet

Det finnes vonde følelser. Bare forestill dere den følelsen det hadde vært å svømme alene i havet med et synkende havari av en båt, - og så se kjæresten kaste livvesten til en annen.

(ideen fikk jeg fra titanic, stakkars forlevede mann som prøvde å redde sin forlovede som heller ville være med en fra tredjeklassedekk (dicaprio))

Og hvordan skal dette hjelpe TS?!

Skrevet

Ehm.. Ja? Men da hadde jeg vel kanskje fått de vonde følelsene i forbindelse med noe dumt/fælt?

Skrevet

Oi, dette har jeg ikke hørt om før. Synes du skal gå til lege og høre om hva dette kan være. Eller kanskje oppsøke noen som driver med alternativ medisin? Vet virkelig ikke hvor det er best for deg å henvende deg. Håper du finner ut av det. Søk litt på nett. Du er helt sikkert ikke alene om det!

Takk for svar! Jeg vil gjerne ta det opp med legen, men jeg synes det er veldig vanskelig å snakke om. Jeg er redd han ikke tar meg seriøst, eller at jeg ikke finner de rette ordene å forklare det om. Det er som sagt veldig vanskelig å beskrive hvordan det er.

Skrevet

Hvis jeg skjønner det riktig, virker det som om du tror at det har skjedd fæle ting på de stedene du føler deg dårlig. Med andre ord at du har en slags følelsemessig forbindelse med noe som har skjedd på bestemt plasser.

Jeg tror absolutt at det kan skje enkelte folk. Men ja, hvordan skal man forklare det til en lege uten at man får angst/shizofreni/forvirring stempel på seg?!

Skrevet

Mulig jeg har gått glipp av noe her,men hvorfor et det viktig å fortelle dette til legen din?lite h*n kan gjøre med det.Mange(meg inkl) opplever sånt stadig vekk.vet ikke h or mye du tror på energier,men jeg velger å tro at noen av oss er mer mottakelig for å føle disse energiene.Kan jo være ok å ha denne 'gaven' enkelte ganger også :) ikke bekymre deg!

Skrevet

Det virker som om det plager TS. Derfor kan det være lurt å snakke med legen. Om ikke annet så bør hun kanskje ta noen beroligene når sånne ting skjer.

jeg tror også på energi og energioverførting. Men det virker å være meget plagsomt, hvis denne energien er kun negativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...