AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 Jeg har så rar "syklus", og lurer på om det er normalt eller ikke? (Har ikke brukt noen form for prevansjon det siste halvannet året forøvrig) Det kan gå alt fra 10 til 30 dager mellom siste dag i en mens, til første dag i neste.... Jeg vet at det er normalt å ikke ha akkurat 28 dager, men så stort spenn?
Heges Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Etter å ha sluttet på prevansjon, f.eks. p-piller, er det ikke så uvanlig at mens kan være uregelmessig. Men etter så lang tid, så skulle den ha stabilisert seg. Men den vanligste årsaken til uregelmessig mens er stress, og vektøkning eller vektnedgang.. Det er jo noe å tenke på.. Les litt her http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=99999999&id=1836
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 Jeg gikk uten prevansjon i flere år, før jeg på våren i 08 begynnte på psprøyten. tok siste sprøyte i juli/august i fjor, og etter det ikke brukt noen ting. har hatt regelmessig mens før sprøyten (ingen mens når jeg gikk på spøryten), og etter sprøyten hadde jeg regelmessig mens fra september til mai/juni. Det var da ting "sklei" litt ut. Jeg klarer ikke finne noen logisk grunn til det. vekten er stabil på 63-64 kilo, jobben er som vanlig....
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 Under 25 dager er en kort menstruasjon og kan lage problemer når du en gang ønsker å bli gravid. Jeg vil anbefalle deg å kontakte lege/gynekolog for å ta noen hormonprøver. Kanskje er det bare ustabilt etter p-spryøten.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #5 Skrevet 14. november 2010 Det kan være ett symptom på ett eller annet, alt fra hormonsykdommer til svulst på eggstokkene, når det er så uregelmessig. Uansett skader det ikke å bestille time hos fastlegen, og be om en sjekk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå