Gå til innhold

Glemte ppille - samleie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tåpelig spørsmål, men sitter og vurderer om jeg skal gå og kjøpe angrepille eller ikke. Er jo svindyrt og ikke bra om det ikke er nødvendig.

Går på Cerazette. Tok en pille 23:30 fredagskveld. Glemte å ta etter ute i går, hadde sex men han kom ikke inni meg. Kom på ca kl. 11:30 i dag og tok gårsdagens pille.

Burde dette være "greit" eller er sjansen for graviditet stor etter en sånn pille-glipp?

Hadde du kjøpt angrepille i en tilsvarende situasjon eller sett på det som så lite sansynlig at noe kan skje at du bare hadde latt det gå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjansen for at du skal bli gravid er forholdsvis liten. Men hvis du er maks uheldig, så kan det selvsagt skje...

Om du skal ta angrepille eller ikke avhenger vel egentlig litt av hvor krise det er for deg om du skulle bli gravid. Hvis en baby er absolutt utelukket for deg nå og du også føler at en eventuell abort vil være en stor påkjenning, så tror jeg at jeg ville ha tatt en angrepille.

Det er selvsagt ikke bra å ta angrepiller i hytt og pine, men hvis dette er noe du gjør kun svært sjelden, så er det uansett ikke skadelig!

Mener å ha lest et sted at en angrepille i bunn og grunn bare er som en ekstra sterk p-pille (altså inneholder de samme hormonenen, men sterkere dose!)

Skrevet

Angrepille er da virkelig ikke svindyrt! Baby, derimot, er svindyrt.

Jeg hadde ikke tatt sjansen dersom det ikke passet å få barn nå, men det er meg.

Skrevet

Jeg tror ikke det er noe problem. Du tok jo pillen bare 12 timer etter du egentlig skulle tatt den, og det skal vel ikke ha så mye å si. Med mindre det er en minipille, som har kortere "glemmetid". Med vanlige p-piller er det også avhengig av hvilken uke du er i på brettet. Jeg har ikke helt oversikt over dette, men det skal det stå om i pakningsvedlegget.

Men er det selvfølgelig veldig krise å bli gravid nå, så bør du kanskje ta angrepillen.

Skrevet

Les pakningsvedlegget så står det mer om hva du må gjøre avhengig av hvor man er på pillebrettet og hvor mange timer det har gått. Er du utenfor det som her er definert som sikkert ville jeg tatt angrepille dersom det er krise om du blir gravid. Faren er at kroppen finner på å slippe et egg i det den ikke får tilførsel av hormoner. Og som allerede poengtert, en angrepille er absolutt hverken dyrt eller plagsomt på noen måte sammenlignet med alternativet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...