Gjest monty Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 Hei. Sliter mye med menssmerter, spesielt da de 3-4 første dagene i perioden. Tåler ikke ibuprofen eller paracetamol, og allerede med det har jeg jo utelukka 90% av alternativene. Har og prøvd et legemiddel på "f".. (fanalgan?) som inneholder koffein, men dette hadde null virkning. Har prøvd trening, gåing etc, men hittil er det eneste som hjelper meg å ligge flatt med hodet opp og noe varmt på magen. Ettersom jeg jobber fulltid i en butikk har jeg som dere kan tenke dere ikke akkurat mulighet til å gjøre dette... Har knapt tid til å sitte på jobb nå om dagen som jula nærmer seg. Noen som har noen råd?!
Gjest monty Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 Har du prøvd Naproxen? Nei.. det har jeg ikke turt ennå, ettersom jeg har hørt det øker sjansen for magesår (noe som er veldig vanlig i familien min). Er det veldig sterkt?
Jesse Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 Naproxen funka veldig bra for meg! Du kan få de i to forskjellige styrker så vidt jeg vet.
Hinata Skrevet 14. november 2010 #5 Skrevet 14. november 2010 Høres kanskje litt rart ut, men jeg merker veldig bedring når jeg bruker menskopp. Kort fortalt er det en kopp i silikon som man setter inn i skjeden og som man tømmer for blod når den begynner å bli full Er en lang tråd om det her inne
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #6 Skrevet 14. november 2010 Har du prøvd å ta magnesium forebyggende? Hvis mensen kommer ganske regelmessig, kan du begynne å ta ganske høye doser magnesium (bedre å ta det flere ganger om dagen enn en enorm dose) to dager før og fortsette så lenge du pleier å ha menssmerter. Magnesium virker krampeløsende, og kan hjelpe mot menssmerter.
Gjest monty Skrevet 14. november 2010 #7 Skrevet 14. november 2010 Høres kanskje litt rart ut, men jeg merker veldig bedring når jeg bruker menskopp. Kort fortalt er det en kopp i silikon som man setter inn i skjeden og som man tømmer for blod når den begynner å bli full Er en lang tråd om det her inne Ja, leste innlegget istad. Hørtes litt.. rart ut ja. Hehe. Men tror jeg skal prøve magnesium først, og fungerer ikke det prøver jeg mer enn gjerne ditt alternativ. Det er vel bare en vanesak tenker jeg. Så lenge det fungerer er det jo verdt et forsøk Har du prøvd å ta magnesium forebyggende? Hvis mensen kommer ganske regelmessig, kan du begynne å ta ganske høye doser magnesium (bedre å ta det flere ganger om dagen enn en enorm dose) to dager før og fortsette så lenge du pleier å ha menssmerter. Magnesium virker krampeløsende, og kan hjelpe mot menssmerter. Har ikke prøvd det nei! Men takk for tipset. Det tror jeg jammen meg jeg skal prøve
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #8 Skrevet 14. november 2010 Gå til lege. H*n kan gi deg noe på resept du som ikke inneholder paracetamol eller ibuprofen. Også kan du få råd om medikamenter.
Frk. Belle Skrevet 14. november 2010 #10 Skrevet 14. november 2010 Varmeflaske kan kanskje hjelpe noe. Jeg har også brukt en tynn engangs varmepute som jeg kjøpte på apotek eller hos bandagist. Kunne bruke den under klærne så det synes jeg var kjekt...
Avalon Skrevet 15. november 2010 #11 Skrevet 15. november 2010 Legen din kan gi deg resept på smertestillendene som ikke inneholder ibuprofen eller paracetamol. Han/ hun kan også si noe om naproxen, om det er trygt for deg eller ikke. Eneste som hjelper hos meg er Cataflam, den får du på resept.
lillesky Skrevet 15. november 2010 #12 Skrevet 15. november 2010 Jepp, Cataflam virker mot både menssmerter og migrene. Fåes på blå resept iallefall av de som har migrene, kanskje også mot kraftige menssmerter? Hør med legen din!
Avalon Skrevet 15. november 2010 #13 Skrevet 15. november 2010 Jepp, Cataflam virker mot både menssmerter og migrene. Fåes på blå resept iallefall av de som har migrene, kanskje også mot kraftige menssmerter? Hør med legen din! Jeg har både migrene og endometriose men får den bare på hvit resept
Kara W Skrevet 15. november 2010 #14 Skrevet 15. november 2010 I USA har jeg kjøpt varmeputer som man setter på magen og som er spesialdesignet for menssmerter (varmer på akkurat de riktige stedene). Disse er helt tynne, så synes ikke under klærne, og de holder i minst 8 timer. Dette ble redningen min da jeg jobbet i butikk. Jeg har dessverre ikke sette noe lignende i Norge, men vet at det finnes i England. Kanskje du kjenner noen som skal en tur og kan hamstre for deg? Ellers merker jeg at smertene mine blir mye kraftigere når jeg bruker tampong, så det har jeg helt sluttet med. 1
lillesky Skrevet 15. november 2010 #15 Skrevet 15. november 2010 Jeg har både migrene og endometriose men får den bare på hvit resept Ah, det kan stemme ja, at den bare er på hvit resept. Men den koster jo ikke så mye da...
Avalon Skrevet 15. november 2010 #16 Skrevet 15. november 2010 Ah, det kan stemme ja, at den bare er på hvit resept. Men den koster jo ikke så mye da... Nei, den er i grunn billig, så det er jo bra
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #17 Skrevet 17. november 2010 Hei TS, jeg føler med deg. Har også mye menssmerter, og kan ikke forestille meg hvor kjipt det er å ikke kunne ta ibux de værste dagene. Jeg har et litt sært råd. Ingen ting hjelper mot menssmerter som en orgasme. Så selv om du sikkert ikke har lyst til å onanere når du har ondt, så blir det alltids bra når du kommer igang. Og etter en orgasme er det bra i mange timer. PS: Ingen ting er som et massasje-dusjhode de dagene! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå