Gå til innhold

Sinsen Dyreklinikk i Oslo


Green Lady

Anbefalte innlegg

Jeg fant for en fem ukers tid en bortkommen katt i hagen. Har hengt opp lapper, annonsert i lokalavisen og flere steder på nett, uten at eier har meldt seg. Har også vært på utkikk etter lapper hvor hun er savnet - men også disse har uteblitt. Nå har det seg slik at jeg ønsker å beholde henne, og skal derfor få henne kastrert, chippet og vaksinert. Jeg har sjekket rundt, og flere veterinærer har nå i november kampanje på dette. Men jeg har funnet ut at Sinsen Dyreklinikk med sine faste lave priser er det billigste. De tar 1499,- for hele pakken. Så før jeg bestiller time, lurte jeg bare på om noen har gode eller dårlige erfaringer med Sinsen Dyreklinikk?

Er forresten fullt klar over at når man skaffer seg katt, så er kastering og sånn en utgift en må ta. Men vi har ikke akkurat planlagt å skaffe oss en katt til, det ble bare sånn :) Har prøvd å gi henne bort også, men ingen jeg kjenner hadde mulighet. Og istedet for å gi henne bort til noen fremmede, blir hun her hvor hun vil få et (forhåpentligvis) godt liv. Hun og den andre katten min har blitt kjempegode venner, og lekeslåss nesten hele dagen. Lett å se at de koser seg sammen :) Problemet mitt er at jeg er en student med begrenset penger, og må derfor benytte meg av det billigste alternativet for å henne kastert, chippet og vaksinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant for en fem ukers tid en bortkommen katt i hagen. Har hengt opp lapper, annonsert i lokalavisen og flere steder på nett, uten at eier har meldt seg. Har også vært på utkikk etter lapper hvor hun er savnet - men også disse har uteblitt. Nå har det seg slik at jeg ønsker å beholde henne, og skal derfor få henne kastrert, chippet og vaksinert. Jeg har sjekket rundt, og flere veterinærer har nå i november kampanje på dette. Men jeg har funnet ut at Sinsen Dyreklinikk med sine faste lave priser er det billigste. De tar 1499,- for hele pakken. Så før jeg bestiller time, lurte jeg bare på om noen har gode eller dårlige erfaringer med Sinsen Dyreklinikk?

Er forresten fullt klar over at når man skaffer seg katt, så er kastering og sånn en utgift en må ta. Men vi har ikke akkurat planlagt å skaffe oss en katt til, det ble bare sånn :) Har prøvd å gi henne bort også, men ingen jeg kjenner hadde mulighet. Og istedet for å gi henne bort til noen fremmede, blir hun her hvor hun vil få et (forhåpentligvis) godt liv. Hun og den andre katten min har blitt kjempegode venner, og lekeslåss nesten hele dagen. Lett å se at de koser seg sammen :) Problemet mitt er at jeg er en student med begrenset penger, og må derfor benytte meg av det billigste alternativet for å henne kastert, chippet og vaksinert.

Har full forståelse for situasjonen din, er student selv med tre katter. Den tredje var i samme situasjon som din, gikk rundt ensom og forlatt og supersøt. Selv om jeg må nedprioritere ting til meg selv for å ta med slosskjempen Luna til veterinær omtrent hver måned, har jeg ALDRI angret! Har dessverre ikke vært på Sinsen, men prisen var iallefall veldig rimelig! På Luna kostet det 2300 for "full pakke". Det er heldigvis en engangsinvestering, da :-)Vaksine, chip og kastrering er så rutineinngrep at du trenger neppe bekymre deg. Enhver veterinær er superrutinert på dette.

Det du også kan gjøre, er å kontakte veterinærhøgskolen. Forklare situasjonen og si at du ønsker et rimelig tilbud mot at f. eks veterinærstudentene skal få kastrere katten din. Vet om flere som har gjort det, og er etter min mening like trygt ettersom de alltid blir observert under inngrepet. Dersom det er økonomisk hardt for deg hadde jeg prioritert kastrering og vaksine (ettersom du har en annen katt), og helder holde hun inne en måneds tid mens du sparer til chip :)

Flott at du tar ansvar! *Stolt over mennesker som tar ansvar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke svar på det du spør om, men ville bare si at det er flott at det finnes mennesker som deg! Skulle ønske det var flere som tok skikkelig ansvar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke noen av dyreklinikkene er "dårlige". Hvis de hadde gjort mye feil med dyra hadde de vel blitt stengt. Ihvertfall nå som folk nesten er mer hysteriske mtp dyr enn barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Dette er antageligvis litt farlig, men det får gå ;)

Har ikke hørt noe negativt om dem, GreenLady.

Og, siden det som skal gjøres ikke er spesielt komplisert eller krever spesialistutstyr, så bør det ikke være noen fonuftig grunn til ikke å benytte seg av et godt tilbud :)

Synes du er dyktig jeg, og pusungen din er en meget heldig liten skapning som fant deg :dagens-rose:

Lykke til med operasjonen, det går antegligvis aldeles glimrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOm i kontakt med to stykker som var kjempefornøyd med Sinsen. Og som dere sier - det er en rutineoperasjon. Fast lavpris på 1499,- liker vi! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg har vært på Sinsen Dyreklinikk fire-fem ganger, og det har faktisk blitt hunden min sin faste dyreklinikk selv om jeg bor på Løkka. Synes de tar godt vare på hunden min, og de har faktisk fått døgnåpen akutt-telefon for når det skjer noe utenom åpningstid...det er jo ikke alt som kan times.;) De kan absolutt anbefales!

Har du vært der eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vært der, og fikk full pakke på pusen. Skal tilbake onsdag i romjulen for siste vaksine. Fast lavpris på vaksiner liker vi også, de tar kun 350 kr. Der jeg har vært med McGyver tar de 515 kr for vaksinen.

Veldig fornøyd med Sinsen, så kommer nok til å begynne å bruke dem fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden jeg er pusesjåfør for Green Lady, er jeg glad det ble Sinsen :-D Mye kortere vei for oss å kjøre da gitt:-D

Hva skulle man gjort uten en egen pusesjåfør? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...