Gå til innhold

Pris på flislegging

Anbefalte innlegg

Tuppence

Vi hadde en flislegger innom for å gi en pris på flislegging av badet.

Jobben er avretting av gulv, og flislegging av badegulv 8 m2 + flislegging av dusjrom 1 m2.

Han regner 8 dg, full jobb til 450 kr timen + materiell 8000(flisene har vi allerede kjøpt) Det skulle da havne på ca. 35000.

Synes dere at dette er grei pris? Jeg synes det var noe vel dyrt....Vi pusset opp et bad vel og merke for 9 år siden, og da var prisen 20000 med flis.

Men jeg er jo ikke så inne på prisene nå til dags.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også dette høres veldig dyrt ut. Å rette et gulv tar ikke mange timene, men er det lagt inn noe forarbeid? Er det noe som skal rives/fjernes eller annet? Det kan i såfall forsvare noen av timene.

Å flislegge til sammen 9 kvm tar ikke lang tid - det burde strengt tatt kunne gjøres på en dag, maks to. Så skal det fuges, men tar heller ikke lang tid, maks noen timers arbeid.

Høres ut som om flisleggeren skal bake inn noe av fortjenesten han mister på kjøp av materiell ved å legge inn ekstra mange timer...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Tuppence

Nei, vi har gjort det meste av forarbeidet selv, revet det som rives, og fått lagt litex plater på veggen i dusjrommet.

Det er kun å avrette og flislegge gulvet og veggene/gulv i det 1 m2 store dusjrommet.

Min magefølelse sa at dette ble for dyrt, og det tror jeg stemmer etter reaksjonene her inne også.

Hva vil være en grei pris? Jeg så for meg max 20000-25 med materiell.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Henkie

Nei, vi har gjort det meste av forarbeidet selv, revet det som rives, og fått lagt litex plater på veggen i dusjrommet.

Det er kun å avrette og flislegge gulvet og veggene/gulv i det 1 m2 store dusjrommet.

Min magefølelse sa at dette ble for dyrt, og det tror jeg stemmer etter reaksjonene her inne også.

Hva vil være en grei pris? Jeg så for meg max 20000-25 med materiell.....

Høres svinedyrt ut. Gjør det enkelt.

Sjekk med to eller tre andre murer-firmaer. Da får du fort en prisindikasjon.

Husk å sjekke referanser til firmaet du velger - FØR du gir de jobben :-)

Spør evt på flisbutikken om de har et firma å anbefale

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tuppence

Skal definitivt sjekke med andre også. Han har gode referanser, og er veldig flink - ble tipset av andre. Men, SÅ flink at det koster skjorta, det blir for drøyt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...