Gjest Awsome Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 (endret) Har ei ribbe og ein skinkesteik i fryseren her. Begge har ligget der i over 1 år no, ribba fra juletider i fjor og skinkesteiken har ligget litt lengre. Er dette fortsatt spisbart eller bør eg bare kaste det? Endret 14. november 2010 av Awsome
Sekretæren Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Selv i en dypfryser kan fet mat bli harskt. Tror ikke du finner ut av det før det er tint.
Matrone Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 Ville ihvertfall ha kasta ribba. Så feit mat tåler dårlig å bli oppbevart så lenge (selv i fryser).
Sugerøret Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 Har lest et sted /fått opplyst at svinekjøtt holder ca 6mnd i fryser. MEN jeg har ikke peiling på om dette er sant.Eneste måten du finner ut av det på er å tine og steke ribba.Det kan jo hende du er heldig (?) http://www.dinside.no/824675/saa-lenge-holder-frossenmat
Gjest Awsome Skrevet 14. november 2010 #5 Skrevet 14. november 2010 Takk for svar. Trur eg bare hiver begge delene.
matentusiasten Skrevet 14. november 2010 #6 Skrevet 14. november 2010 Det er nok mest sannsynlig ikke dårlig som i "giftig". Men kvaliteten på så fett kjøtt blir merkbart dårligere når det har vært lagret så lenge (som de andre over nevner).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå