Gå til innhold

Norske kyr spiser fisk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leste akkurat en diskusjon der soja ble nevnt, og ble nysgjerrig på hva norske kyr egentlig får i seg. Litt bortgjemt på Felleskjøpets sider fant jeg dette.

Til min store forbauselse ser jeg at kraftforet som gis til planteetende kyr ikke bare inneholder korn og soja, men også fisk! :overrasket:

Dessverre klarer jeg ikke å finne ut noe mer nøyaktig om hva kyrne får i seg, for om man forsøker å finne en liste over ingredienser i de forskjellige kraftfortypene, leter man forgjeves.

Tenker du over hvor maten du spiser kommer fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..og pastiller (ala dent og ifa) inneholder parafin...

Om det er beinmel av fisk i kraftforet, så gjør det vel ingenting vel. Norske kyr har spist kraftfor i sikkert minst 30 år - og kjøttet smaker slik det alltid har gjort, vil jeg tro...

Skrevet

Ja jg tenker over det. Å få fòr til kyrene til Gilde feks, importerer de soya fra plantasjer som er dyrket der regnskogen skulle ha stått.. Fryktelig deprimerende.

Skrevet

Produksjonsdyr er avlet frem så unaturlig at de ikke ville fått i seg nok næring på naturlig måte. De produserer så heftig, og i kyrnes tilfelle gir de ekstreme mengder melk. Får de ikke nok næring vil de fremdeles produsere melk med høyt næringsinnhold, og de selv vil få mangelsykdommer.

For kjøttprodusenter har vi ordnet det slik at de vokser helt sinnsykt, slik at vi skal få mest mulig kjøtt på kortest mulig tid. Dette er en påkjenning for kroppen som krever ekstra næring.

Fiskemel inneholder masse næringsstoffer og er nok et nødvendig onde for at vi skal få det vi vil ha uten at dyra blir syke..

Desverre..

Skrevet

Alt som kan oppnås i denne verden er per def. naturlig.

Unaturlig er et unaturlig ord.

Skrevet

Alt som kan oppnås i denne verden er per def. naturlig.

Unaturlig er et unaturlig ord.

Unaturlig betyr noe som ikke ville finnes dersom ting hadde fått utvikle seg i naturen.

Dyr som har blitt stengt inne i fjøs med mat de aldri ville spist i naturen og ikke fått lov til å velge far til avkom selv (inseminering), har ikke utviklet seg naturlig. Dermed unaturlig. Det er stor forskjell på natur og verden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...