Gå til innhold

Acne - ingenting hjelper!

Fremhevede innlegg

Gjest Hjelp mot acner
Skrevet

Hei! jeg er en jente på 23 år og jeg har slitt med acner siden jeg var 13 år. HAr ikke tall på hvor mange produkter, midler og kur jeg har prøvd. Tetracyklin, roaccutan, dalacin, md-formulations, mf-forte, bioresonans terapi og mye mer. Diane hjalp litt. Har startet med A - vitaminsyre serie nå. Er det noen der ute som har gode råd? Er virkelig lei nå. Håper at jeg kan få livet mitt tilbake, vet at det er flere der ute som forstår meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! jeg er en jente på 23 år og jeg har slitt med acner siden jeg var 13 år. HAr ikke tall på hvor mange produkter, midler og kur jeg har prøvd. Tetracyklin, roaccutan, dalacin, md-formulations, mf-forte, bioresonans terapi og mye mer. Diane hjalp litt. Har startet med A - vitaminsyre serie nå. Er det noen der ute som har gode råd? Er virkelig lei nå. Håper at jeg kan få livet mitt tilbake, vet at det er flere der ute som forstår meg.

Hei søte ts jeg sliter med det samme som deg tetracyklin hjelper meg så lenge jeg går på det,når jeg slutter så er acnene tilbake igjen.Hvor lenge gikk du på roaccutan?Den funker jo på veldig mange det er vel det eneste jeg ikke har prøvd og den a vitamin syre.Hva er det?Hvordan er kostholdet ditt og hvor lenge har du hatt kviser.Hilsen jente 25 år.

Gjest Hjelp mot acner
Skrevet

Hei søte ts jeg sliter med det samme som deg tetracyklin hjelper meg så lenge jeg går på det,når jeg slutter så er acnene tilbake igjen.Hvor lenge gikk du på roaccutan?Den funker jo på veldig mange det er vel det eneste jeg ikke har prøvd og den a vitamin syre.Hva er det?Hvordan er kostholdet ditt og hvor lenge har du hatt kviser.Hilsen jente 25 år.

Husker ikke hvor lenge jeg gikk på roaccutan, var 14-15 år. Vil si at jeg har et vanlig kosthold, men unngår ikke junk og sukkerholdig mat. Hadde gitt opp å prøve, så slutet å passe på kostholdet. Nå er jeg lei av å sminke meg hverdag og føle meg ukomfortabel i folkemengder. sÅ skal prøve å kute ut sukker, prøve nye rense produkter og være tilbringe mer tid ute. Det eneste som faktisk hjelper er å være mye ute i friskluft. Hver gang jeg er ute på tur flere dager på strekk gjør underverker, minimalt med acner da. Men da må jeg være minimalt inne i huset. Ellers hver gang jeg har eggløsning, så blir huden litt bedre.

A Vitamin syre skal være veldig bra for huden. Har nettop kjøpt Obagi- rense serien. Den var veldig dyr, 5000kr!!! Men er villig til å betale så mye, hvis det kvitter acne problemet!!:)http://www.obagi.no/

Skrevet

Husker ikke hvor lenge jeg gikk på roaccutan, var 14-15 år. Vil si at jeg har et vanlig kosthold, men unngår ikke junk og sukkerholdig mat. Hadde gitt opp å prøve, så slutet å passe på kostholdet. Nå er jeg lei av å sminke meg hverdag og føle meg ukomfortabel i folkemengder. sÅ skal prøve å kute ut sukker, prøve nye rense produkter og være tilbringe mer tid ute. Det eneste som faktisk hjelper er å være mye ute i friskluft. Hver gang jeg er ute på tur flere dager på strekk gjør underverker, minimalt med acner da. Men da må jeg være minimalt inne i huset. Ellers hver gang jeg har eggløsning, så blir huden litt bedre.

A Vitamin syre skal være veldig bra for huden. Har nettop kjøpt Obagi- rense serien. Den var veldig dyr, 5000kr!!! Men er villig til å betale så mye, hvis det kvitter acne problemet!!:)http://www.obagi.no/

Ok jeg forstår deg kjempe godt jeg har det akkuratt som deg helt likt.Jeg hater å ikke kunne gå uten foundation noen gang,jeg tørr ikke jeg føler meg så stygg og at alle ser på den stygge huden min.

Hjelper det virkelig å være ute i frisk luft?Det visste jeg ikke.Men sukker påvirker kvisene ts så prøv å unngå det jeg spiser det bare i helgene og merker det hjelper.Junk food bør du også bare spise i helgene.Har du slitet lenge med kviser.Jeg har slitt siden jeg var 17 år er 25 nå:(

Skrevet

Hei,

jeg vil gjerne fortelle min historie om uren hud.

Jeg har hatt uren og fet hud siden jeg kan huske, er 27 år nå. Har prøvd det meste, og var VELDIG trofast til mine morgen- og kveldsrutiner om vask, lotion, serum, krem osv. Etter puberteten begynte kvisene å gi seg litt, og jeg tenkte jøss, kanskje d blir bedre nå. Men nei, jeg fikk EKSTREMT mange svarte prikker, og hadde altid 1-2 skikkelig betente kviser på ansiktet.

Har alltid vært nøye med kostholdet også. Ja, jeg spiser sjokolade av og til, men spiser masse grønnsaker og frukt også.

Jeg var fortvilt og veldig lei meg: til tross for at jeg spiste sunt, hørte på hudpleieren og legen og fulgte deres råd til punkt og prikke, så plagdes jeg fortsatt. Var helt hysterisk hvis jeg glemte foundation hjemme. Jeg innbildte meg at alle trodde at jeg ikke vasket meg og at jeg ikke var nøye med hygiene. Dette påvirket selvfølgelig mitt sosiale liv og mitt selvbilde.

Men i sommer sa jeg at nok er nok. Jeg er møkka lei av å hele tiden ha betente kviser, jeg er drittlei av å ikke ha en så stor plass uten svarte prikker på ansiktet mitt som negelen på lillefingeren. Og mest av alt er jeg drittlei av å bruke MASSE penger på produkter og hudpleierbehandlinger/ -produkter UTEN resultat.

Jeg og mannen min skulle på en 3-ukers ferie til Spania, og da har jeg bestemt meg for at jeg skal trappe ned betraktelig på produkter...og det gjorde jeg. Jeg renset ansiktet om kvelden og om morgenen vasket jeg det kun med kaldt vann, og tok på litt krem og solkrem. That's it!

De første 10 dagene så jeg ut som om noen hadde mishandlet meg, ALLE porene mine var svære, og annenhver pore var betent. Jeg så ikke ut! Om morgenen var huden min sååå utrolig fet at jeg kunne ha fylt en halv margarinboks med den + at jeg måtte ha et nytt ansiktshåndkle hver eneste dag, for de ble rett og slett skitne av fett. Jeg overdriver virkelig ikke, det var helt ekstremt.

Men jeg tenkte at det er jo bare mannen min som vet hvem jeg er der, og han vet hvem han er gift med, og alle de andre blåser jeg i. Hjemme kunne jeg ikke prøve noe slikt, da her er det folk som kjenner meg. Jeg var fast bestemt at denne ferien skal jeg kose meg, og ikke skal bruke masse tid på mine faste rutiner. Det ble ikke mange nærbilder for å si det sånn :-)

MEN etterhvert begynte huden på kinnene å se bedre ut! Vi kom hjem i september og jeg har holdt på med den nye ansiktsrutinen siden, og jeg husker ikke når jeg haddde så fin hud sist! Svarte prikker har jeg fremdeles veldig mange, og jeg våkner med fett panne hver morgen, men hudkvaliteten generellt er BETRAKTELIG forbedret! Jeg kommer aldri til å ha baby hud, det er ikke målet heller, men nå har jeg en hud som jeg kan leve med uten problemer...

Jeg har gitt bort noen produkter fra mitt store lager. Var jo storforbruker og var livredd å bli uten produkter, så det ble påfyll hele tiden. Det var så merkelig å gå inn i duty free på gardermoen og komme ut med INGENTING! jeg fant ut at jeg ikke trengte noe, rett og slett!

Jeg er så utrolig glad og håper bare at dette kommer til å vare. Jeg må vaske håret mitt hver dag nå pga fettet på huden, men livet mitt har blitt mye bedre!

Jeg hadde bare lyst å dele dette med dere, kanskje det kan hjelpe dere! Jeg vet så utrolig godt hvordan det er å være plaget av kviser og uren hud, så jeg håper virkelig at dere snart finner noe som kan hjelpe dere :-)

Skrevet

Kjære TS, jeg føler virkelig med deg....Har vært i din situasjon før, og jeg prøvde også ut mye av de produktene du nevnte.. Men for noen uker siden fikk jeg nok,og dro til hudpleier...Der fikk jeg dyprenset huden, og kjøpte med meg noen produkter fra Danne Montague-King. Disse produktene er fantastiske , og kan absolutt anbefales:) etter at hudpleieren renset huden min, så jeg stor forskjell, og etter 2 uker med bruk av produktene har jeg fått en mye finere hud:) Fått svært mange tilbakemeldinger om at huden min har blitt kjempefin:)

Verdt å prøve, jeg føler meg nesten som et nytt menneske:)

(PS! har slitt med uren hud og acne siden jeg var rundt 14 år, og nå er jeg 20.)

Gjest youlookslashy
Skrevet

Hvor lenge gikk du på roaccutan? Var en slik lost case selv, men ble til slutt reddet av hardbanket roaccutan-kur..

Gjest hjelp mot acner
Skrevet

Hei! Tusen takk for svar alle sammen! Jeg har slitt lenge og er virkelig lei. Husker ikke hvor lenge jeg gikk på roaccutan, det er så lenge side. Den har så mange bivirkninger, vil helst ikke begynne med roaccutan igjen.

Jeg har lenge vurdert å slutte alle rense og sminke produkter, eller prøve å ta en "ferie" fra sminke og rense produktene. Fordi jeg merker hver gang jeg er på tur (ute i frisklufta i flere dager på strekk) så blir huden min mye bedre. Der kan jeg ikke bruke så mye sminke og heller ikke rense huden min, og huden får masse friskluft (særlig om vinteren). Jeg har virkleig lyst til å prøve, men er ikke modig nok. Jeg går på skole, og vil helst ikke ut blant folk uten sminke, jeg blir nesten hysterisk hvis jeg har glemt sminkepungen. Vet ikke hvordan jeg skal få styrken til å slutte med sminken. Jeg bruker nemlig sminke 24 - 7! Vasker heller ikke sminken av om natta hvis kjæresten er her. Eneste gang jeg vasker av sminken er når jeg skal sminke på nytt!! Men hvis jeg er alene hjemme, så kan jeg gå uten sminke. Tusen takk for svar, spesielt du med den lange historien. Jeg trenger motivasjon til å slutte med sminken. Tror ikke at kjæresten bryr seg så mye, det er sikkert bare jeg som overdriver. Men synes det er så fæælt å se meg selv i speilet uten sminke, rødhet og arr er det verste. og ellers hvis jeg har store betente acner godt synlig!!

hilsen Acne - ingenting hjelper!

Skrevet

Hei! Tusen takk for svar alle sammen! Jeg har slitt lenge og er virkelig lei. Husker ikke hvor lenge jeg gikk på roaccutan, det er så lenge side. Den har så mange bivirkninger, vil helst ikke begynne med roaccutan igjen.

Jeg har lenge vurdert å slutte alle rense og sminke produkter, eller prøve å ta en "ferie" fra sminke og rense produktene. Fordi jeg merker hver gang jeg er på tur (ute i frisklufta i flere dager på strekk) så blir huden min mye bedre. Der kan jeg ikke bruke så mye sminke og heller ikke rense huden min, og huden får masse friskluft (særlig om vinteren). Jeg har virkleig lyst til å prøve, men er ikke modig nok. Jeg går på skole, og vil helst ikke ut blant folk uten sminke, jeg blir nesten hysterisk hvis jeg har glemt sminkepungen. Vet ikke hvordan jeg skal få styrken til å slutte med sminken. Jeg bruker nemlig sminke 24 - 7! Vasker heller ikke sminken av om natta hvis kjæresten er her. Eneste gang jeg vasker av sminken er når jeg skal sminke på nytt!! Men hvis jeg er alene hjemme, så kan jeg gå uten sminke. Tusen takk for svar, spesielt du med den lange historien. Jeg trenger motivasjon til å slutte med sminken. Tror ikke at kjæresten bryr seg så mye, det er sikkert bare jeg som overdriver. Men synes det er så fæælt å se meg selv i speilet uten sminke, rødhet og arr er det verste. og ellers hvis jeg har store betente acner godt synlig!!

hilsen Acne - ingenting hjelper!

Ts du må ikke slutte med renseprodukter og jeg håper du bruker mineral foundation??Da lukker du ikke porene og huden får puste.Bor du sammen med kjæresten din??Sikkert vannskelig å ikke kunne gå usminket foran han.Det er ikke bra å sove med sminke,men de vet du helt sikkert.

Skrevet

Kutt ut sukker, og for gud skyld sov ikke med sminke på! Det hjalp meg veldig iallefall å kutte ut sukker, huden min ble fin på en uke. Jeg bruker også kamille te som ansiktsvann hver morgen og kveld, det ser ut til å fungere bra. Ellers merker jeg også at huden blir uren dersom jeg ikke bruker ansiktsmaske og peeling 1-2 ggr i uka. Jeg peeler bare med sukker eller salt, og bruker en hjemmelaget maske av honning med litt hvetemel. Lar masken sitte på i 30-60 min og skyller av, den er supergod synes jeg!

Min hud blir også mye finere når jeg er mye ute på sommeren. Men det ser altså ut til at den holder seg bra så lenge jeg ikke spiser mye sukker.

Skrevet

Kutt ut sukker, og for gud skyld sov ikke med sminke på! Det hjalp meg veldig iallefall å kutte ut sukker, huden min ble fin på en uke. Jeg bruker også kamille te som ansiktsvann hver morgen og kveld, det ser ut til å fungere bra. Ellers merker jeg også at huden blir uren dersom jeg ikke bruker ansiktsmaske og peeling 1-2 ggr i uka. Jeg peeler bare med sukker eller salt, og bruker en hjemmelaget maske av honning med litt hvetemel. Lar masken sitte på i 30-60 min og skyller av, den er supergod synes jeg!

Min hud blir også mye finere når jeg er mye ute på sommeren. Men det ser altså ut til at den holder seg bra så lenge jeg ikke spiser mye sukker.

Det der stemmer sååååååå mye helt enig med deg anngående sukkeret.Jeg merker hver gang jeg spiser noe sukker eller sjokolade kommer det en kvise dagen etter.Å ha sunt koshold har mye å si.

Gjest Hjelp mot acner
Skrevet

Ja, vet det. Men tar en ting av gangen. Jeg har kuttet ut melkeproduktene nå (vet at jeg tåler ikke melk så mye), og sukker også. Ja, jeg bruker mineralsminke, men sminke er sminke..:)Har også begynt å gå mer og lar bilen stå hjemme. Skal prøve det her i en måned først, hvis ikke det hjelper så kutter jeg ut gjær produkter også.. Blir artig å se om det hjelper!:)tusen takk for svar, er veldig motivert nå!!:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...