"Maia" Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Jeg lurte på om det var noen som kan en god oppskrift på/vet om en god dressing som en kan ha til kyllingsalat? En gang jeg spiste kyllingsalat på kafè, fikk jeg en dressing som det var en slags gulfarge på, og ganske sterk smak.. Er det noen som vet hvilken dressing det kan være? Den var ganske god, og har lyst å kjøpe den, om det er mulig! På forhånd, takk!
Matrone Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Høres ut som en eller annen vinaigrette med sennep. Prøv denne franske dressingen eller denne vinaigrette'en.
gladidag Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 Karri og ferskendressing er godt til kyllingsalat. Surr litt karripulver og et fedd hvitløk i litt olje, dette for å få ut masse smak. Ta 1-2 hermetiske fersken, et beger kesam, matyoghurt eller rømme, karripastaen du har laget(smak deg frem til ønsket styrke),og evnt litt fersk koriander og kjør det i en blender eller med stavmikser, smak til med salt evnt litt lime. Ellers kan du bytte ut fersken med mangochutney, og veldig godt Pesto syns eg og er supert til kyllingsalat...kan lages på klassisk måte med basilikum eller prøv med ruccola og persille. Hvitløksdressing er jo supert til det meste..eg liker å bruke kesam, magrere enn rømme. Da bruker eg fersk hvitløk, urter som persille, gressløk, basilikum, timian, salt/pepper/ litt worchestershiresauce, tabasco.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå