Gå til innhold

prevensjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått litt angst for å bruke kondom da de har sprekt endel ganger. Sist gang sprakk ingenting, men den var allikevel tom for sæd da han knøt den sammen for kasting, så jeg lurer på om det kan ha rent ut, og da var var kondomet null poeng allikevel...

Hvor lang tid må det gå før jeg kan teste meg for graviditet?

Jeg tenker å bytte over til noe annet, men gikk eksremt mye opp i vekk da jeg gikk på p-piller en tid tilbake. Det var yasmin. Finnes det noe bedre alternativ, eller betyr det at jeg kommer til å gå opp i vekt uansett hva jeg bruker av prevensjonspiller?

Hvordan er det med spiral? Jeg har tenkt litt på dette, siden det er hormonfritt og at man slipper å tenke på prevensjon i 4-5 år. Jeg bor ikke i Norge for øyeblikket, men er det noen som vet om de samme reglene gjelder i UK? Vet at man i Norge ikke lenger trenger å ha vært gravid for å bruke sånt. Og hvor mye koster eventuelt spiral i Norge? Er det ubehagelig å sette inn?

Takker så mye for alle svar! Vet det beste er å snakke med legen, men jeg forhører meg litt med folk som har erfaring med dette her først, da jeg synes det er litt vanskelig å forklare på engelsk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått litt angst for å bruke kondom da de har sprekt endel ganger. Sist gang sprakk ingenting, men den var allikevel tom for sæd da han knøt den sammen for kasting, så jeg lurer på om det kan ha rent ut, og da var var kondomet null poeng allikevel...

Hvor lang tid må det gå før jeg kan teste meg for graviditet?

Mener å ha hørt om en test du kan ta med en gang, faktisk. Clear Blue, eller noe sånt?

Uansett, er det vel den dagen du skulle hatt menstruasjon som er sikrest og vanligst!

Jeg tenker å bytte over til noe annet, men gikk eksremt mye opp i vekk da jeg gikk på p-piller en tid tilbake. Det var yasmin. Finnes det noe bedre alternativ, eller betyr det at jeg kommer til å gå opp i vekt uansett hva jeg bruker av prevensjonspiller?

Du kan bare prøve andre typer, folk reagerer forskjellig på forskjellige typer p-piller. Jeg har prøvd to forskjellige, var veldig fornøyd med loette28!

Bruker p-plaster nå, men det var fordi jeg har en periode med mye dårlig mage og oppkast, og følte det tryggest å ha noe jeg ikke svelgte.

Hvordan er det med spiral? Jeg har tenkt litt på dette, siden det er hormonfritt og at man slipper å tenke på prevensjon i 4-5 år. Jeg bor ikke i Norge for øyeblikket, men er det noen som vet om de samme reglene gjelder i UK?

Jeg har to venninner som bruker spiral, i tillegg til min mor og andre mødre jeg kjenner. Alle er veldig fornøyde, men de som ikke hadde hatt barn enda synes at det var bittelitt ubehagelig først, men det trenger heller ikke gjelde alle. Det har å gjøre med hvor "åpen" man er der nede, har jeg forstått!

Aner dessverre ikke hvordan regler er i UK, men det er sikkert ikke umulig å finne noe på google :)

Vet at man i Norge ikke lenger trenger å ha vært gravid for å bruke sånt. Og hvor mye koster eventuelt spiral i Norge?

Mener hormonspiral koster rundt 1000-1500. Men lønnsomt er det, i det lange løp :)

Takker så mye for alle svar! Vet det beste er å snakke med legen, men jeg forhører meg litt med folk som har erfaring med dette her først, da jeg synes det er litt vanskelig å forklare på engelsk...

Bare hyggelig, jeg er jo ingen lege, men har satt meg inn i flere forskjellige typer prevansjon, da jeg også hadde litt problemer med å finne noe som passet meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...