Snop Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Snerr. Jeg tar ofte et ettermiddagstog ut av oslo sentrum som er stappfullt av folk. Folk står som sild i tønner, og likevel så: 1. Er det noen luringer som setter seg ytterst på rekka (gjerne med tusen poser, vekse osv og sperrer fullstendig) sånn at ETT sete er ledig men ingen kommer til, og man må som regel mase seg til at de skal flytte seg. Dette bør man gjøre automatisk! 2. Stopper et menneske midt i døra mot der man sitter, sånn at ALLE må stå tett i tett i tett i gangen mens det egentlig er rikelig med plass innover. Dette gjelder egentlig spesielt på busser, hvor folk stopper opp i midten av bussen så alle må stå tett og balansere i halve bussen, mens den andre halvdelen er helt tom. Slutt med det! Hilsen trøtt og sliten Snop som kommer rett fra rushtoget.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Dessverre så er grunnen til at mange gjør slikt nokså åpenbar. På en del holdeplasser midt i ruta er det rett og slett vanskelig, om ikke si umulig, å komme seg av om man ikke finner seg plass nær utgangen. Spesielt på t-banen der føreren heller ikke kan se eller høre om folk har kommet seg av før han kjører videre. Jeg setter meg også ytterst på setet hvis jeg snart skal av, men sperrer ikke med poser og ting da. Og jeg flytter bena så folk kommer seg inn på det andre setet. Får jeg ståplass stiller jeg meg så nær døra som mulig, men trekker til siden hvis det går da Jeg har forresten funnet ut at jeg nesten er alene om å flytte meg for folk som skal ut. Når jeg sitter ytterst på en av disse trange treseterne som står mot hverandre (6 plasser til sammen), og noen innenfor reiser seg, så flytter jeg automatisk bena så de kan gå forbi. Men de på motsatt side flytter ALDRI sine ben. Tror faktisk ikke jeg har sett noen andre enn meg selv gjøre dette til dags dato :gjeiper: Ser jo samme fenomenet i butikker egentlig. Man kommer gående forbi hylla der en person står og sperrer, men det er ikke snakk om å flytte seg litt til side så man kan passere. Lurer på om folk ikke ser andre, eller om de bare ikke bryr seg? Det er så lite som skal til for å gjøre ting enklere for alle. 1
tineline Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 I Oslo er det bare å brette opp ermene og stikke ut albuene. Jeg kommer tidlig på bussen, og setter/stiller meg alltid lengst mulig inn slik at andre får plass. Kommer alltid av, selvom bussen er stappa. Bare å si "unnskyld" og skubbe seg fram.
Snop Skrevet 12. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2010 I dag var det ei som bare stod og sperra og laget en superkork i gangen. Folk kommenterte høylytt, og ei gikk til og med bort og prøvde å presse seg fram med albuene og sa hun trengte luft (det var SÅ ille), og damen flyttet ikke på seg engang. Hun hadde ikke trengt å gått lenger inn eller flyttet seg fra flekken sin, bare snudd seg i en annen vinkel i noen sekunder så damen kom seg forbi. Men hun bare stod der og så tomt på henne, helt til damen sa "kan du være så snill å flytte deg så jeg kommer forbi?" I tillegg var det i den andre enden av vogna en ledig plass nede i et hjørne (i sånne stoler som vender mot hverandre), men der satt en mann ved siden av og tok opp hele plassen med tingene sine og blokkerte passasjen så ingen kom seg inn og forbi og inn i hjørnet. Hadde han hoppet inn en stol, kunne noen lett ha satt seg der. Men det kom heldigvis noen etter en stund som hadde baller til å be ham flytte seg. Jeg bare skjønner ikke at han ikke bare gjør det av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 Snerr. Jeg tar ofte et ettermiddagstog ut av oslo sentrum som er stappfullt av folk. Folk står som sild i tønner, og likevel så: 1. Er det noen luringer som setter seg ytterst på rekka (gjerne med tusen poser, vekse osv og sperrer fullstendig) sånn at ETT sete er ledig men ingen kommer til, og man må som regel mase seg til at de skal flytte seg. Dette bør man gjøre automatisk! 2. Stopper et menneske midt i døra mot der man sitter, sånn at ALLE må stå tett i tett i tett i gangen mens det egentlig er rikelig med plass innover. Dette gjelder egentlig spesielt på busser, hvor folk stopper opp i midten av bussen så alle må stå tett og balansere i halve bussen, mens den andre halvdelen er helt tom. Slutt med det! Hilsen trøtt og sliten Snop som kommer rett fra rushtoget. I tillegg: Kan alle som tar T-banen vennligst stå på siden og gi plass til de som skal gå av, før de selv entrer? Takk!
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 Jeg er en av de som gjerne kan sette meg ytterst på seteraden på toget. Jeg gjør det for å kunne lese lokalavisa. Bruker midtgangen til å bla om Jeg er oppmerksom på hver stasjon og følger med nye reisende og reiser meg kjapt opp for at noen skal få tilgang til midtsete.
madison rose Skrevet 12. november 2010 #7 Skrevet 12. november 2010 dette gjelder i forelesningssalen min også. noen setter seg alltid ytterst på seteradene, slik at de må reise seg hver gang noen må forbi for å få en plass å sitte. hvis du er først til en rad med 30 seter, SETT DEG I MIDTEN, ikke ytterst. spesielt når du vet at forelesningssalen blir minst 95 % full hver eneste forelesning. jeez.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå