Gå til innhold

Å være kvinne


Yatzy

Anbefalte innlegg

Jeg skal:

Ha barn

Ha en bra plass å bo

Ha en god jobb

Ha en perfekt mann

Ha tid til mine foreldre

Ha tid til min mann

Ha tid til mine barn

Ha et utseende som er langt over gjennomsnittet

Stille opp for mine venninner

Alltid være blid

Aldri gjøre feil

Lage middag - helt fra bunnen - hver dag

Holde rent hjemme, helst bedre enn alle andre

Ha pene møbler og klær

Realisere meg selv

Være unik

Ha tid til meg selv

Trene

Aldri være for tykk/tynn

Er det noen som har et par timer til overs i døgnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke slik menn skal ha det og?

* De skal tjene penger

* De skal trene

* De skal forstå kvinners behov

* De skal IKKE være tøffelhelter

* De skal være myke menn

* De skal gjøre rent

* De skal holde bil og hage

* De skal ha tid til sine barn

* De skal ha tid til gutta

* De skal ha tid til sin kone

* De skal jobbe overtid

* De skal ha de rette klær'ne

* De skal ha overskudd til sex

* De skal være mandige

*

Jeg tror listen er uendelig over krav som stilles til både menn, kvinner og barn i dag. Men det er bare VI selv som kan prioritere hva VI synes er viktig. Er det viktigere med venninner enn barna? Er det viktigere å trene enn å være sammen med barna? Er det viktigere å hjelpe naboen enn å ta med seg sin kjære ut en tur? Er det viktigere å ha to biler enn å slippe litt arbeid for å være mer sammen som en familie? Er det viktigere å holde seg slank og evnt. pine seg selv enn å akseptere seg selv?

Jeg bare spør jeg. Er det ikke VI som bestemmer da? Jeg bestemmer i alle fall over min egen tid. Jeg kan "selge" meg selv til jobben. Og da er jeg der i de timene de har "kjøpt" meg, men jeg bestemmer over fritiden min, og den tilbringer jeg heller med mann og barn enn alt annet. Og jeg blir ikke uglesett av den grunn.

Jeg tror at kvinner og menn må stresse ned litt. Det er NÅ vi lever, og da må vi nesten leve ett liv vi rekker å føle. Et liv vi trives i. Vi får ikke tiden på ny igjen.

Slow down people icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke noen timer til overs.

Hvis jeg hadde hatt det så hadde jeg alikevell ikke hatt tid til å gi dem til deg, for da hadde det nok vært andre ting å gjøre. icon_smile.gificon_smile.gif

Men fra spøk til alvor!!

Tror nok at vi må fokusere på det som er viktig for oss selv og ikke det alle andre mener at vi skal.

I bunn og grunn så er det DU som bestemmer hva du skal ha tid og ikke tid til. Som feks. i dag så er det mange ting jeg "skulle" ha gjort i huset, Men JEG prioritere familien i dag! Husarbeidet går ingen steder.

Man må ikke gjøre alt på en gang! Eller leve opp til de forventningene som samfunnet lager. Så lenge du trives meg deg selv og familien, så har du dekket det viktigste i livet.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hverken sammenlignet med menn eller sagt at jeg har det verre eller bedre enn andre. Det var kun ment som et hjertesukk i en travel hverdag der alle trekker i en, og det til tider virker som om ingen får nok. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er/vil være:

* Lykkelig.

For å klare dette driter jeg i hva andre måtte mene og forvente av meg med tanke på hvordan jeg ser ut, hvor mye jeg vasker, lager middag, er sammen med venninner osv. osv.

Men -når jeg er lykkelig får jeg så ufattelig mer overskudd til å se ut, vaske, lage middag og være sammen med venniner. Som en "bonus" liksom...

Klem,

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en ting: Hvorfor går alle i forsvar? Er det virkelig bare meg som føler at alle trekker i meg? icon_confused.gif Har litt vanskelig for å tro det. Jada - jeg vet at det bør være meg som bestemmer. Men det er ikke alltid det blir slik likevel, på grunn av ting som bare skjer. icon_rolleyes.gif Likevel, har det stort sett bra! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yatzy, jeg hadde det sånn før. Følte at jeg alltid hang på etterskudd når det gjalt husarbeid,jobb, venner, familie.... Ja, det meste egentlig.

Men det kom en dag(ikke bokstaveligtalt da) for ca.1 år siden hvor det gikk opp for meg at jeg ikke tengte å ha det sånn. JEG bestemmer over mitt privatliv og MIN fritid. Det er JEG og samboer som bestemmer hva vi vil gjøre ut av vår tid sammen. Hva syntes vi er viktig og hva vil vi prioritere?

Vi satte oss ned og snakket ganske lenge og mange ganger om dette. Etter en stund hadde vi kommet frem til hva vi syntes var viktig hver for oss og hva vi syntes var viktig sammen. Lagde så noen enkle "regler" for å lette hverdagen vår.

Tror det er viktig at når vi føler å bli dratt i alle retninger, at vi stopper opp og tenker over hva som er VIKTIG for oss. Det er en prosess som går over litt tid og det er først nå de siste månedene at jeg og samboer føler at vi har det sånn som vi ønsker og ha det. Det er så deilig og jeg anbefaler alle å prøve dette hvis dere er lei av dagens mas og kjas!!

Stopp opp og tenk over hva DU syntes er viktig!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turi

Skjønner godt hva du mener Yatzy.

Enda jeg har ikke barn en gang.

Av og til kan man jobbe og løpe og stresse og fremdeles ikke være i nærheten av måloppnåelse (av de målene vi SELV setter, jeg vet det).

Jeg gleder meg til den dagen jeg klarer å finne balansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du Yatzy, det var ikke meningen min å få deg til å føle at jeg trakk i deg icon_smile.gif Jeg vet at du ikke satte den ene gruppen opp mot den andre, så hvis tråden din hadde dreid den veien, så hadde det vært min feil.

Det eneste jeg ville poengtere er at vi alle har det så travelt, og hvor synd det er. Men det vet du jo selv også icon_smile.gif

Så hvis du føler at jeg trødde deg på tærne så beklager jeg det. Det var ikke meningen icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt i orden Cassandra - skjønner det nå. Ellers er det sol, varmt og fint vær her. Hybelkaninoppdrettet mitt vokser i takt med brunfargen! icon_razz.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...