Gjesten Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Er det bare jeg som synes det er litt feil? Det er jo naturlig at man er enig i det man selv skriver, så jeg synes det blir litt "juks" å gi pluss på det. Jeg ser stadig vekk innlegg med pluss som jeg mistenker at skribenten har gitt seg selv. Dette kan det være forskjellige grunner til, men jeg var for eksempel nettopp innom en tråd hvor det nettopp var kommet et nytt innlegg, og det hadde allerede en pluss, men ingen mennesker inne og leste. Jeg har også sett relativt dårlige og irrasjonelle innlegg i opphetede debatter, som ingen har vært enige med, men merkelig nok får vedkommende pluss. Felles for disse innleggene er også at de gjerne bare får denne ene plussen. Sikkert en liten overreagering dette her, men det irriterer meg altså litt... Litt som å starte en tråd som AB og så selv skrive første svar og være heeelt enig 8
Gjest Applestore Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Sikkert en liten overreagering dette her, men det irriterer meg altså litt... Litt som å starte en tråd som AB og så selv skrive første svar og være heeelt enig Gjør folk faktisk det!? :o 2
Gjest Mahareth Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Jeg har også sett dette, og reagerer som deg. Det er merkelig at det er mulig å gi egne innlegg en pluss. Jeg må også si at i mange overopphetede debatter lar jeg være å slenge meg på, ettersom jeg sjeldent har tid/lyst til å følge opp, og da gir jeg gjerne innlegg jeg er enig med en pluss. Det kan gjerne ha vært min pluss du har sett inni mellom. I tillegg så må jeg også påpeke at mange gode innlegg ikke får en eneste pluss, selv om mange sier seg enige. Kanskje vi generelt skulle bli flinkere til å gi plusser i stedet for å skrive en masse innlegg om at vi er enige? 5
Gjesten Skrevet 12. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2010 Gjør folk faktisk det!? :o Det vet jeg faktisk ikke, men føler det blir akkurat det samme. Derfor jeg brukte sammenligningen. Folk har faktisk innrømmet å gi plusser til seg selv, og nå som jeg har sett flere innlegg hvor jeg mistenker at nettopp dette har skjedd, ville jeg bare høre om jeg var den eneste som reagerte på det. 2
Gjesten Skrevet 12. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2010 Jeg har også sett dette, og reagerer som deg. Det er merkelig at det er mulig å gi egne innlegg en pluss. Jeg må også si at i mange overopphetede debatter lar jeg være å slenge meg på, ettersom jeg sjeldent har tid/lyst til å følge opp, og da gir jeg gjerne innlegg jeg er enig med en pluss. Det kan gjerne ha vært min pluss du har sett inni mellom. I tillegg så må jeg også påpeke at mange gode innlegg ikke får en eneste pluss, selv om mange sier seg enige. Kanskje vi generelt skulle bli flinkere til å gi plusser i stedet for å skrive en masse innlegg om at vi er enige? Tja, kanskje ikke dumt? Men man har jo ofte noe å tilføye. Og jeg tror egentlig ikke det er dine plusser jeg har sett, selv om det selvfølgelig kan hende. Jeg har jo også gitt plusser uten å skrive noe mer, det er ikke det jeg reagerer på. Skulle gjerne gitt eksempler på et par som jeg tror har gitt seg selv, men det ville vel bli uthenging. 2
Gjest Uglefot Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 Selvfølgelig er det noen som gir seg selv pluss her inne! Synes det skulle ha vært en funksjon som gjør at man ikke kan gi seg selv pluss.. 6
Gjest Uglefot Skrevet 12. november 2010 #7 Skrevet 12. november 2010 så sabla mange plusser det ble nå da..skal det liksom se ut som om vi har plussa oss selv? :klø: 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #8 Skrevet 12. november 2010 Jeg synes også det er feil og etter å ha tittet innom profilen til enkelte brukere som oftere enn andre får negative kommentarer på innleggene og holdningen sin og ser at vedkommende har fått mange pluss blir det rimelig åpenbart at personen har gitt seg selv alle disse plussene. Det er en fin tanke at man kan gi en stemme til et innlegg man liker, men det mister jo absolutt all sin mening når man kan gi seg selv poeng. 1
Gjest Applestore Skrevet 12. november 2010 #9 Skrevet 12. november 2010 Eller de som gir pluss til absolutt alle 1
Gjest Applestore Skrevet 12. november 2010 #10 Skrevet 12. november 2010 Det vet jeg faktisk ikke, men føler det blir akkurat det samme. Derfor jeg brukte sammenligningen. Folk har faktisk innrømmet å gi plusser til seg selv, og nå som jeg har sett flere innlegg hvor jeg mistenker at nettopp dette har skjedd, ville jeg bare høre om jeg var den eneste som reagerte på det. Aha! Da henger jeg litt mer med i svingene! 1
Honesty Skrevet 12. november 2010 #11 Skrevet 12. november 2010 Det må da være en bug i systemet? På andre nettfora hvor man kan gi (både positive og negative) tilbakemeldinger, har man ikke anledning til å prikke seg selv. Det blir for dumt, rett og slett, og er på linje med anonyme brukere som diskuterer med seg selv. Hvem er det de prøver å lure, egentlig? 2
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 12. november 2010 #12 Skrevet 12. november 2010 Er det bare jeg som synes det er litt feil? Det er jo naturlig at man er enig i det man selv skriver, så jeg synes det blir litt "juks" å gi pluss på det. Enig i at det er unødvendig og merkelig å plusse seg selv. Men hva mener du egentlig med juks? Det er jo ikke en konkurranse om å få flest plusser, og det er heller ingen konkurranse her om å bli best likt. Så jeg skjønner ikke helt hva du mener med juksing? 2
Antlers Skrevet 12. november 2010 #13 Skrevet 12. november 2010 Jeg synes ikke det er feil å gi pluss til eget innlegg, muligheten er jo tross alt der, men jeg synes det er feil å gi pluss til eget innlegg når det ikke er noe spesielt ved det (veldig bra humor eller velskrevet, osv). Jeg har sagt før at jeg fort kunne finne på å gi en pluss til eget innlegg, om jeg syntes det var særdeles bra, men hittil har jeg altså ikke gjort det. Man trenger ikke være enig med det som står skrevet, jeg har gitt pluss til mennesker jeg er uenig med, bare fordi jeg syntes de fikk frem sitt synspunkt på en fin måte. Problemet er jo ikke at man kan gi seg selv "tommel opp", men at det ikke er mulig å gi "tommel ned". Det er egentlig ikke så interessant å se hvor mange pluss et innlegg har, når man ikke får sett minusene. Jeg gir ofte pluss til innlegg som ikke er så populære, og har sett at det da står èn pluss på disse innleggene. Da kan det fort se ut som om personen har gitt pluss til seg selv. Jeg tviler ikke på at mange gir pluss til seg selv altså, men om jeg nå er fort innom en tråd, leser siste innlegg og slenger på en pluss - da har du nok ikke sett meg der, med mindre du konstant trykker på refresh for å se hvem som leser 2
Gjesten Skrevet 12. november 2010 Forfatter #14 Skrevet 12. november 2010 Enig i at det er unødvendig og merkelig å plusse seg selv. Men hva mener du egentlig med juks? Det er jo ikke en konkurranse om å få flest plusser, og det er heller ingen konkurranse her om å bli best likt. Så jeg skjønner ikke helt hva du mener med juksing? Jeg synes det interessante med forumer som dette er å se hva folk mener, og følgelig diskutere med dem. Jeg skulle gjerne brukt plussene som en antydning til om det var enighet om det som ble skrevet. Jeg skrev heller ikke juks, jeg skrev "juks". Burde vel kanskje heller skrevet feil, eller meningsløst, eller noe annet i den duren. 1
Gjesten Skrevet 12. november 2010 Forfatter #15 Skrevet 12. november 2010 Jeg synes ikke det er feil å gi pluss til eget innlegg, muligheten er jo tross alt der, men jeg synes det er feil å gi pluss til eget innlegg når det ikke er noe spesielt ved det (veldig bra humor eller velskrevet, osv). Jeg har sagt før at jeg fort kunne finne på å gi en pluss til eget innlegg, om jeg syntes det var særdeles bra, men hittil har jeg altså ikke gjort det. Man trenger ikke være enig med det som står skrevet, jeg har gitt pluss til mennesker jeg er uenig med, bare fordi jeg syntes de fikk frem sitt synspunkt på en fin måte. Problemet er jo ikke at man kan gi seg selv "tommel opp", men at det ikke er mulig å gi "tommel ned". Det er egentlig ikke så interessant å se hvor mange pluss et innlegg har, når man ikke får sett minusene. Jeg gir ofte pluss til innlegg som ikke er så populære, og har sett at det da står èn pluss på disse innleggene. Da kan det fort se ut som om personen har gitt pluss til seg selv. Jeg tviler ikke på at mange gir pluss til seg selv altså, men om jeg nå er fort innom en tråd, leser siste innlegg og slenger på en pluss - da har du nok ikke sett meg der, med mindre du konstant trykker på refresh for å se hvem som leser Nettopp dette er det jeg gjør. Jeg velger meg en tråd, så setter jeg av ca. en time til å sitte der og trykke refresh Nei da, og det kan godt hende jeg har mistenkt folk for selvplussing uten at det har stemt, men hovedpoenget mitt står allikevel. Jeg synes ikke muligheten burde være der, men nå som den er det, synes jeg faktisk heller ikke at folk burde benytte seg av den 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #16 Skrevet 12. november 2010 Hvorfor gidde å bry seg om de plussene i utgangspunktet..... 1
Gjest Vampen Skrevet 12. november 2010 #17 Skrevet 12. november 2010 Jeg syntes det burde vært mulig å se hvem man har fått pluss fra, og på hvilket innlegg. Sånn det er nå er det mest forvirrende. Ellers har jeg opplevd å få pluss på et innlegg like etter at jeg har lagt det inn, og uten at jeg hadde fått med meg at noen andre leste i tråden, så det betyr ikke nødvendigvis at vedkommende har gitt seg selv pluss. 3
Gjest Purple Haze Skrevet 12. november 2010 #18 Skrevet 12. november 2010 Hva er egentlig hensikten med de plussene, lurer jeg på? Skal de brukes til noe? 1
Sugerøret Skrevet 12. november 2010 #19 Skrevet 12. november 2010 Finner det rart at en kan gi selvskryt.Så rart faktisk at jeg måtte teste det ut-desverre kan jeg gi meg selv "en pluss" 1
Gjest Sommertid Skrevet 12. november 2010 #20 Skrevet 12. november 2010 (endret) Jeg er enig. Synes det er litt "juks" å kunne plusse sine egne innlegg. Egentlig ganske unødvendig siden man selvfølgelig er enig i det en selv skriver. Ellers synes jeg det er litt morsomt å kunne gi plusser og få plusser Men veldig irriterende å måtte lete seg gjennom alle innleggene for å finne ut hvilket som har fått en pluss. Endret 12. november 2010 av Sommertid 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå