Gå til innhold

vondt kne

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei. jeg sliter med kneet mitt og tenker og sjekke detopp. sjwekker jeg det hos fastlegen min og han sender meg videre eller kan jeg gå til en spessialist me en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går til fastlege som tester kneet ditt. Enten finner han ut hva det er, eller så er det vanlig å henvise til røntgen, CT eller MR av kneet. Når fastlege får svar på denne bestemmes eventuelle videre tiltak.

Skrevet

Jeg har hatt problemer med høyre kne i flere år nå. Jeg nevnte det for legen min som kjente på det. Hun sa det var litt hovent og ga meg betennelsedempende/smertestillende. Hun henviste meg også til MR undersøkelse men der fant de ingenting. Har tidvis stivt og vondt kne og smerter nå jeg bøyer det......

Skrevet

Legen kan undersøke kneet, men er kun almenpraktiserende og ingen ekspert på dette.

En blir som oftest først sendt til CT for å se om noe er knekt.

Etter det er det MR der de kan se mer en bare ben.

Etter det er det ortoped spessialister.

Behandlingsform for kne er gjerne trening hos fysioterapaut + egentrening hjemme for å styrke muskelaturen i og rundt kneet.

Vær obs på at om en går lenge med smertefulle knær, kan en fort få problemer med ankel/fot, hofte, rygg og nakke siden en gjerne ubevist/bevist avlaster kneet med å gå feil /skjevt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...