Gå til innhold

Spørsmål om kjøreskoler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her noen spørsmål jeg lurer på ang å ta lappen.

Håper noen kan svare.

Må man ta langkjøring, glattkjøring og mørkekjøring sammen med andre?

Hvordan får jeg ta mørkekjøring om jeg skal ta lappen om våren/sommeren?

Prøver de å få meg til å bruke mest mulig penger på å ta lappen?

Er det vanskeligere å få lappen i Oslo enn på landet?

Hvis jeg misstrives med kjørelæreren min, kan jeg bytte lærer?

Er det vanlig å få kjeft av læreren sin?

Må man møte på skolen for hver time eller henter de deg?

takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mørkekjøring og glattkjøring var sammen med andre. På mørkekjøringen var det samlet en gruppe (fire elever per kjørelærer, var tre-fire kjørelærere med) og på glattkjøringen var jeg i bilen sammen med en annen elev, tror det var en eller to biler til den dagen som kjørte. Langkjøring var alene.

Hvis du ikke tar mørkekjøring før du har bestått oppkjøringen får du likevel lappen, men må ta det du mangler innen x antall måneder, for å beholde lappen.

Jeg tviler på at de prøver å få deg til å bruke mest mulig penger. Det er kjørelærer sitt ansvar at du er skikket til å ferdes som bilist etter oppkjøring og vil jo selvsagt passe på at du kan det du trenger å vite før de sender deg til oppkjøring.

Selvsagt kan du bytte kjørelærer om du ikke trives med den du har!

Jeg har ikke hørt noe spesielt om det å få kjeft av kjørelæreren sin. Det er jo mye enklere å lære når man får oppmuntring.

Jeg ble hentet der jeg var. På skolen jeg gikk på i sentrum, eller i nærheten av jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørkekjøring tas sammen med andre, glattkjøring tas vanligvis sammen med andre, langkjøring kan tas sammen med andre.

For min del var alle som var med på trafikalt grunnkurs fordelt på to biler. Husker ikke hvor mange vi var, en 6-8 stykker antakelig. Glattkjøring tok jeg alene, hadde faktisk hele glattkjøringsbanen for meg selv. Men det var nok mer unntaket enn regelen. Langkjøring tok jeg sammen med én elev, antakelig fordi vi da kunne kjøre lenger, men læreren fikk likevel pengene sine.

Jeg tror ikke kjørelærere flest prøver å lure til seg penger, det vil skape et dårlig rykte og på sikt er sjansen for å tape penger stor.

Øvelse gjør mester, om du kjører mest i by blir det "enklere" enn om du kjører mest på E6 i Østfold. Lappen får du om du er en trygg sjåfør, uansett om du kjører opp i Oslo eller ute på landet.

Du velger selv kjørelærer, om du ikke trives med læreren din er det absolutt lov å bytte. Du binder deg ikke til en spesiell lærer.

Jeg møtte opp på skolen fordi det lå greit til i forhold til skole o.l. Kunne nok blitt hentet om jeg ønsket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kjørelærere dom bare er ute etter å lure til seg penger. Den første jeg hadde var en sånn en. Han syns aldri jeg ble slink nok til å ta lappen og fant alltid en eller annen feil som han mente gjorde at jeg ikke var klar for langkjøring (deteneste jeg mangla på å få kjøre opp). Etter kjempemange kjøretimer hvor han alltid fant en eller annen filleting å utsette på kjøringa mi, ble jeg så lei at jeg byttet kjøreskole. Den nye kjørelæreren kunne ikke forstå hva som var galt med kjøringa mi og mente jeg burde hatt lappen for lenge siden.

Når du er på kjøreskole er det du som er kunden, og er du ikke fornøyd så kan du bytte. Jeg irriterer meg fortsatt over alle tusenlappene jeg kasta bort på han uærlige kjørejæreren før jeg bytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...