Gå til innhold

Hva er dette? trenger hjelp

Fremhevede innlegg

Gjest Charlotte
Skrevet

Hei!

Jeg har noen spørsmål jeg ikke kan stille hvem som helst..

Jeg går på p-pillen mercilon og gjort det i 2 mnd nå. Jeg hadde sex hver dag mens jeg begynte på det første brettet, å har lest etterpå at man ikke skal ha ubeskyttet sex før man er ferdig med et brett. Jeg har ikke beskymret meg noe for dette før nå i det siste, jeg har små blødninger annenhver dag ca, og ømme og litt hovne bryst. Jeg har en rar følelse i hele kroppen, av og til stikking nederst i magen (samme som menssmerter) Skal ikke ha mensen på en stund enda, så det kan ikke være menssmerter.

Noen som vet hva dette kan være?

Takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro du er gravid. Ta en test.

Skrevet

Alt det du lister opp kan være ting man kan oppleve når man begynner på p-piller. Hvis du er veldig usikker er det ikke noe annet å gjøre enn å ta en test :)

Gjest Sommertid
Skrevet

Du kan være gravid, det kan være bivirkning av p-pillen. Ta en test.

Gjest Charlotte
Skrevet

Jeg har gått på disse p-pillene i flere år. Og hadde en liten pause fra p-piller en stund, men aldri opplevd lignende tidligere

Skrevet

Den første perioden jeg gikk på mecilon hadde jeg småblødninger 3 uker i stekk... Hos meg var det kun mellomblødninger, men kan jo være lurt å ta en test :)

Skrevet

det tar tid for kroppen å venne seg til p-piller og derfor kan det forekomme små blødninger i begynnelsen. Det kan hende at disse p-pillene passer deg rett og slett ikke. En venninne av meg byttet p-piller (til et annet merke altså) og hadde blødninger ukontrollert i over et halvt år. Hun måtte til slutt slutte med de, og begynne på noen andre som hadde en annerleders dose med hormoner.

Så du TRENGER ikke være gravid, men ta en test for å være på den sikre siden. Er du ikke gravid, vet du at det er p-pillene som herjer i kroppen din. (tror forresten ikke det er så uvanlig å oppleve slike reaksjoner i begynnelsen).

Gjest Charlotte
Skrevet

Men hvis jeg ikke hadde disse problemene med samme p-piller for et halvt år siden, kan det da plutselig skje at jeg skal få problemer med det nå?

Skrevet

Du brukte den altså før, så sluttet du, også begynte på nytt igjen? Og nå har du brukt den i 2 mnd?

Tja, si det.. Kroppen er en ganske finurlig ting. Man vet aldri. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt en test for å være på den sikre siden. Er du ikke gravid, så ville jeg bare ha ventet i en måned til og se om kroppen venner seg til p-pillen igjen. Hvis ikke, ville jeg rett og slett ha byttet de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...