Gå til innhold

Bo i Spania


Tigertaurus

Anbefalte innlegg

Jeg (og mine to små barn)har planer om å flytte til Spania for en periode på 6-10 mnd. Er det noen som har bodd på Costa del Sol el har tips om hvor man bør bo, kjenner noen som har leilighet/hus for langtidsleie?? Jeg lurer også på om jeg skal forsøke å finne barnehage til barna (2 og 4 år).

Alle tips mottas med takk!! :Nikke::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke familien min og jeg bodd så lenge som du skal riktignok, men da vi pleide å feriere i Marbella, pleide vi å leie leiligheter gjennom Elviria homes. En god del nordmenn har leiligheter her, og det finnes alt fra langtidsleie til kortidsleie. Selv pleide vi å leie for minst to uker av gangen. Det er veldig fint der, synes jeg, relativt korte avstander til Marbella (men forutsetter at man leier bil), sjøen og området har eget basseng/bar/restaurant etc.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke familien min og jeg bodd så lenge som du skal riktignok, men da vi pleide å feriere i Marbella, pleide vi å leie leiligheter gjennom Elviria homes. En god del nordmenn har leiligheter her, og det finnes alt fra langtidsleie til kortidsleie. Selv pleide vi å leie for minst to uker av gangen. Det er veldig fint der, synes jeg, relativt korte avstander til Marbella (men forutsetter at man leier bil), sjøen og området har eget basseng/bar/restaurant etc.

Mvh Yvonne :heiajente:

Takk Yvonne!! Da skal jeg sjekke ut det! :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal bo såpass lenge ville jeg valgt en by, eks. Malaga, Benalmadena, Fuengirola eller Marbella, og ikke et typisk feriested som f.eks. Elviria. I en by er du ikke avhengig av bil hver dag, og du har litt flere butikker og spisesteder enn bare et "turistsupermarked" med solkrem og alkohol (jada, jeg overdriver:-))

I tillegg er andre tjenester som lege, apotek, frisør osv. mer tilgjengelig. Har dessverre ingen konkrete forslag, har kun vært der på ferie og kjenner ikke til barnehagetilbud osv. Et tips kan jo være å kontakte den lokale sjømannskirken, de har sikkert mye kunnskap: http://www.sjomannskirken.no/costadelsol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal bo såpass lenge ville jeg valgt en by, eks. Malaga, Benalmadena, Fuengirola eller Marbella, og ikke et typisk feriested som f.eks. Elviria. I en by er du ikke avhengig av bil hver dag, og du har litt flere butikker og spisesteder enn bare et "turistsupermarked" med solkrem og alkohol (jada, jeg overdriver:-))

I tillegg er andre tjenester som lege, apotek, frisør osv. mer tilgjengelig. Har dessverre ingen konkrete forslag, har kun vært der på ferie og kjenner ikke til barnehagetilbud osv. Et tips kan jo være å kontakte den lokale sjømannskirken, de har sikkert mye kunnskap: http://www.sjomannskirken.no/costadelsol

Altså, alle disse byene er jo typiske feriesteder, og Elviria ligger vel strengt tatt ved Marbella. Så hvis man skal bort fra turismen tror jeg man heller bør se seg etter noe i Mijas eller Ronda. Uansett, et sted jeg aldri ville leid i flere måneder er ihvertfall Malaga eller Fuengirola, mer varme og kompakte byer skal man lete lenge etter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg ville valgt Benaldmadena eller aller helst Arroya la miel.

Litt mindre "syden"-preg, og det er nok greit når man skal være såpass lenge.

Den norske skolen ligger også i Arroya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...