AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #1 Del Skrevet 10. november 2010 Hvordan skal Halloween og Halliwell uttales? Jeg vet ikke om jeg hører feil, men jeg er overbevist om at de uttaler det med både A og Æ lyd i amerikanskje filmer. A lyd jeg hører oftest. Så er det forskjellige uttalelser? Hvor sier man det med A lyd og hvor med Æ lyd da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 11. november 2010 #2 Del Skrevet 11. november 2010 Det er liksom en AÆ lyd. Halvveis A og halvveis Æ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 11. november 2010 #3 Del Skrevet 11. november 2010 Hvordan skal Halloween og Halliwell uttales? Jeg vet ikke om jeg hører feil, men jeg er overbevist om at de uttaler det med både A og Æ lyd i amerikanskje filmer. A lyd jeg hører oftest. Så er det forskjellige uttalelser? Hvor sier man det med A lyd og hvor med Æ lyd da? Hællou'in, 'Hælliwell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 11. november 2010 #4 Del Skrevet 11. november 2010 Halloween uttales i noen tilfeller med a, dette er vel dialekt-basert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bananajan Skrevet 12. november 2010 #5 Del Skrevet 12. november 2010 Merriam-Webster oppgir to uttaler av Halloween, begge varianter av [a]. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 12. november 2010 #6 Del Skrevet 12. november 2010 Merriam-Webster oppgir to uttaler av Halloween, begge varianter av [a]. Men bare vær klar over at [a] i det amerikanske transkripsjonssystemet er det samme som [æ] i IPA. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bananajan Skrevet 13. november 2010 #7 Del Skrevet 13. november 2010 Men bare vær klar over at [a] i det amerikanske transkripsjonssystemet er det samme som [æ] i IPA. Huff. Selvsagt har de ufyselige amerikanerne sin egen måte å gjøre ting på. Takk for opplysningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå