Max Magnus Skrevet 13. november 2010 #21 Skrevet 13. november 2010 Hvordan kommer du til at Apple kun har sære løsninger? For å nevne noe, hvem var blant de første til å ta i bruk USB? Hvem var store pådrivere for FireWire? Hvem var blant de første til å ha HTML5 støtte i browseren? Det er enkel logikk. Som jeg allerede har nevnt så er de innovative, men det hjelper ikke når teknologien de benytter seg av er enten gammel eller sær. Som for eksempel: Nye Macbook Air. Den er tynn som bare det, har ifølge testen på Dagbladet dårlig skjerm, gammel prosessor, treg USB-løsning og dårlig batteri (i følge testerne). Allikevel får den terningkast 5... Der har vi eksempel på fanboy. Hva hjelper det at Apple har HTML5-støtte når HTML5 enda ikke er klart for markedet? De holder fremdeles på å sette standardene for HTML5 og det kan på det beste kalles beta. Du kan også dra innom hvilken som helst IT-høyskole og sjekke Macene til studentene. Finner du en som ikke sitter på Windows skal du få en Twist av meg
aluminium Skrevet 13. november 2010 #22 Skrevet 13. november 2010 (endret) Off topic, men ville bare nevne at Linux er et trygt operativsystem uten virus, å du trenger ikke en gang instalere det. Søk litt på google etter Ubuntu, så finner du en utgave av den som du kan brenne på CD og kjøre derfra (når man kjører fra CD mister man noen fungsjoner, men det er for det meste ting som bare ser pene ut). Bruk en USBstick eller en esktern harddisk til å lagre ting på, så er det lett å bytte mellom operativsystemet du har nå, og linux. Man kan boote Linux fra CD, men det anbefales ikke. Det går ganske tregt, og man får et dårlig inntrykk, rett og slett. Dersom du likevel skulle ønske å teste det ut, så er det fort gjort å installere. Du slipper til å med å formatere Macen din, det er bare å benytte seg av BootCamp som deler opp disken din... Det er enkel logikk. Som jeg allerede har nevnt så er de innovative, men det hjelper ikke når teknologien de benytter seg av er enten gammel eller sær. Som for eksempel: Nye Macbook Air. Den er tynn som bare det, har ifølge testen på Dagbladet dårlig skjerm, gammel prosessor, treg USB-løsning og dårlig batteri (i følge testerne). Allikevel får den terningkast 5... Der har vi eksempel på fanboy. Hva hjelper det at Apple har HTML5-støtte når HTML5 enda ikke er klart for markedet? De holder fremdeles på å sette standardene for HTML5 og det kan på det beste kalles beta. Du kan også dra innom hvilken som helst IT-høyskole og sjekke Macene til studentene. Finner du en som ikke sitter på Windows skal du få en Twist av meg Det at MBA er treg har jeg faktisk ikke særlig mye tro på, spesielt når man tenker på at det er et alternativ til netbooks. Altså en ultraportabel reise-/surfemaskin. Leser man Geekbench-resultater mener jeg den ligger med en score på rundt 2500. I forhold ligger min MacBook Pro rett over 3000. Ikke veldig stor forskjell. Til sammenligning ligger mange andre netbooks på rundt 1000. Jeg regner med du referer til mangel på USB3, noe som jeg kan være enig i. Nå er ikke USB3 spesielt utbredt enda, og Intel har heller ikke implementert det. At det mangler på MBA synes jeg ikke er rart, at de ikke har det på proffmaskinene er mer merkelig. Batteriet er ikke dårlig, tester jeg har lest har oppnådd tider på rundt 6-6,5 timer. Det er ikke værst. Jeg studerer selv IT på BI, og har som tidligere nevnt Windows selv. Grunnen er ganske enkelt at noen sære programmer finnes ikke til Mac. Det finnes alternativer, men det er ikke interessant å betale i dyre dommer for noe man får gratis til Windows. I tillegg er Windows greit å ha til enkelte ting, men i hverdagen synes jeg OSX er et bedre alternativ. Det som er kjekt er at jeg kan velge, det kan ikke de med HP/Acer/Dell osv. Edit: Beklager en fryktelig avsporing... Endret 13. november 2010 av aluminium
Gjest idakaroline Skrevet 13. november 2010 #23 Skrevet 13. november 2010 Okei, jeg tror kanskje at jeg tar tilbake tråden min nå! Det jeg lurte på var hva folk brukte iPaden sin til, ikke hva som er greia med Apple og Windows. Så ja, hva bruker du din iPad til?
Christiane_W Skrevet 13. november 2010 #24 Skrevet 13. november 2010 De jeg kjenner som har iPad bruker den til: Surfing (i senga og på sofa'n) Som "hytte-PC" og i båten (iPad m. 3G) Diverse spill Til å se film på toget på vei til jobb Som digital fotoramme Til å lese bøker
Gjest idakaroline Skrevet 13. november 2010 #25 Skrevet 13. november 2010 (endret) De jeg kjenner som har iPad bruker den til: Surfing (i senga og på sofa'n) Som "hytte-PC" og i båten (iPad m. 3G) Diverse spill Til å se film på toget på vei til jobb Som digital fotoramme Til å lese bøker Det er noe sånt jeg har tenkt å evt bruke en iPad til, men jeg føler liksom at det blir dumt å betale så mye penger bare pga det! Endret 13. november 2010 av idakaroline
Christiane_W Skrevet 13. november 2010 #26 Skrevet 13. november 2010 Det er noe sånt jeg har tenkt å evt bruke en iPad til, men jeg føler liksom at det blir dumt å betale så mye penger bare pga det! Det jeg har kommet frem til er at alle de behovene dekkes stort sett av MacBook'en min og det er bare bortkastet å bruke flere tusen på en iPad. Det er sikkert en morsom gadget, men overhodet ikke en ting jeg har behov for eller savner i hverdagen.
charlott Skrevet 18. november 2010 #27 Skrevet 18. november 2010 iPad hadde vært utrolig mye mer brukbart hvis den var uavhengig av at man hadde en annen Mac/PC. Men...en artig og kul sak er det!
Xtra_lilje Skrevet 29. november 2010 #28 Skrevet 29. november 2010 Jeg har brukt Ipad på jobben siden de ble lansert i april, og fikk meg min private nå nylig. Personlig elsker jeg den. Har den stående på et stativ på kjøkkenet når jeg lager mat og har oppskriftene fremme på den, på pianoet når jeg skal lære meg noen nye stykker, surfing i sengen, notat"blokk" på møter, ser film på toget på vei til hytten. Jeg kjøpte den billigste varianten nå ( kostet vel 3000 NOK i usa) men kommer nok til å oppgradere etter jul. For dem som har iphone, blir nok ipad litt smør på flesk, men for meg som ikke har iphone, er ipad supert.
charlott Skrevet 29. november 2010 #29 Skrevet 29. november 2010 Blir lansert i Norge i morgen http://e24.no/it/article3925927.ece
Gjest idakaroline Skrevet 29. november 2010 #30 Skrevet 29. november 2010 Prisen på iPad i Norge blir vel svindyr! Jeg bor ikke i Norge for tiden, så føler at jeg egentlig ikke kan uttale meg for mye om det
Max Magnus Skrevet 29. november 2010 #31 Skrevet 29. november 2010 Fra en ganske sikker kilde: iPad Wifi 16GB - NOK 3999,- iPad Wifi 32GB - NOK 4999,- iPad Wifi 64GB - NOK 5999,- iPad Wifi+3G 16GB - NOK 4899,- iPad Wifi+3G 32GB - NOK 5899,- iPad Wifi+3G 64GB - NOK 6899,-
Gjest idakaroline Skrevet 29. november 2010 #32 Skrevet 29. november 2010 Virker som at det er ganske likt som i andre land?
Gjest Eithne Skrevet 29. november 2010 #33 Skrevet 29. november 2010 Jeg var veldig skeptisk til IPAD når vi først kjøpte den, men jeg må innrømme at jeg synes den er helt topp. Så grei å ha med seg i veska også Synes den er helt topp jeg. VI kjøpte den i Statene. Jeg hadde neppe gått mann av huse og stått i kø for det her, men det gjør jeg ikke med noe uansett. Er et kjekt leketøy mao
Gjest idakaroline Skrevet 29. november 2010 #34 Skrevet 29. november 2010 Jeg har fortsatt lyst på en iPad, men jeg klarer fortsatt ikke å se hva jeg skal bruke den til.
Xtra_lilje Skrevet 30. november 2010 #35 Skrevet 30. november 2010 Da lar du bare vær å å kjøpe den da. Ikke vits i å bruke penger på noe man ikke vet om man kommer til å bruke; da ender den bare ubrukt i en skuff.
Gjest Iah Skrevet 30. november 2010 #36 Skrevet 30. november 2010 Jeg har også kjempelyst på en iPad, men om jeg trenger den, det er en helt annen sak. Hadde jeg kjøpt en, er jeg ikke i tvil om at den ville ha blitt brukt, men jeg kommer neppe til å gå til anskaffelse av en. Jeg synes den er litt for dyr.
aluminium Skrevet 30. november 2010 #37 Skrevet 30. november 2010 I værste fall ser jeg ikke bort fra at denne også kan gjelde for iPad... http://bbyopen.com/2010/11/maylong-android-tablet-more-versatile-than-you-think
Gjest idakaroline Skrevet 1. desember 2010 #40 Skrevet 1. desember 2010 TS, som er meg, er nok ingen journalist! Men at det kan være et framtidig yrke, er ikke umulig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå