Gjest idakaroline Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Jeg har utrolig lyst på en iPad, men er usikker på hva jeg faktisk skal bruke den til! Jeg har både Mac og iPhone, så jeg vet liksom ikke helt om jeg virkelig trenger en iPad. Føler at jeg må være 110% sikker før jeg kjøper en, siden det koster en god del penger. Hva bruker du din iPad til?
Yme Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 En iPad er liksom ikke helt iPhone, og ikke helt Mac... Det er en mellomting, som ikke gjør noe du ikke kan med macen din, pluss at den koster masse i forhold til en vanlig mac (som har mange fler fungsjoner) iPad støtter ikke flash heller, som er en veldig vanlig ting å bruke når man lager nettsider. iPad er ganske kul da... Det er morro å bla gjennom bilder på den og sånt, men den gleden går jo fort over etter en uke eller noe. Du får bestemme om den gelden er verdt tusenlappene hehehe
Gjest idakaroline Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Det er sant det du sier der! Har vært innom Apple Store flere ganger, og den er jo bare nydelig! Men å bruke såpass mye penger på en liten duppeditt uten å vite hva jeg virkelig trenger den til, føler jeg er bortkasta ....
Yme Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Sant! Hadde den kosta 500 kroner, så hadde det vært greit, men den er jo ikke til noe... Det er som en stor iphone som ikke ringer, eller en halvferdig mac med touch screen hehe Apple er veldig flinke til å lage ting som ser pene ut, og de er bra på markedsføring, men produktene dems er ofte ikke verdt det de koster. De lager ikke dårlig ting (ikke mer enn andre sleskaper som driver med sånt hvertfall), men de putter alt for høy pris på dem, bare fordi det er trendy å eie produktene dems. 1
Gjest idakaroline Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Joda, men produktene holder virkelig mål! Har hatt iPhonen min siden mai, og jeg mister den daglig i gulvet. Null beskyttelse eller noe, og den er like god som ny Samme med Macen, null trøbbel i det hele tatt! Det ble litt off topic, men .. Jaja! Uansett, har mange venner som har iPad som er er veldig fornøyd med den, men de vet nok ikke helt hva de likevel skal bruke den til utenom å spille Angry Birds!
AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 En iPad er jo faktisk bare en stor iPhone. De kjører samme OS og den har ingen funksjoner som iPhone ikke har.
Yme Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Joda, men produktene holder virkelig mål! Har hatt iPhonen min siden mai, og jeg mister den daglig i gulvet. Null beskyttelse eller noe, og den er like god som ny Samme med Macen, null trøbbel i det hele tatt! Det ble litt off topic, men .. Jaja! Ja, det er ikke dårlig det, men det samme kan jo jeg si om mine maskiner, som har kostet meg mye mindre fordi de er lagd av andre produsenter. Jeg hadde en iPhone, som jeg mistet i bakken 1 gang. Lydløsknappen blei ødelagt, men ellers fungerte den helt fint... Batteriet blei dårlig på den da, å det får man ikke gjort noe med, siden det ikke går ann å åpne telefonen Off topic er gøy heheh Uansett, har mange venner som har iPad som er er veldig fornøyd med den, men de vet nok ikke helt hva de likevel skal bruke den til utenom å spille Angry Birds! Jeg hadde sikkert vært glad i iPad om jeg hadde kjøpt den, eller en av paddene til konkurrentene dems, men som AnonymBruker nevner her så er det bare en stor iPhone, å det har man ikke bruk for når man har iPhone og Mac, eller en PC og en av de mangfoldig andre touchtelefonene. En iPad er jo faktisk bare en stor iPhone. De kjører samme OS og den har ingen funksjoner som iPhone ikke har. Jeg har problemer med å se hva de apparatene, som iPad eller Galxay Tab, egentlig er til... Hva er bruksområdet dems?? Mac og PC kan alle de samme tingene, bare bedre, og til en billigere pris. Har de kansje lengre bateritid, så man får sett flere filmer mens man er på tur?
Violet Hill Skrevet 10. november 2010 #8 Skrevet 10. november 2010 Jeg skjønte ikke helt poenget med ipad i starten, men ble raskt overbevist. Det skal riktignok sies at jeg ikke har macbook, kun en pc som bruker litt tid på å slå seg på og av og derfor er det veldig lettvint å kunne bruke ipaden til å sjekke ut ting med ol. Vet ikke helt om jeg ser behovet ved siden av en macbook.
Gjest idakaroline Skrevet 10. november 2010 #9 Skrevet 10. november 2010 Vet ikke helt om jeg ser behovet ved siden av en macbook. Det er det jeg sitter og tenker på også, selvom jeg kjenner at jeg har veldig lyst på en iPad. Tror vel kanskje at den hadde blitt mega populær den første tiden. Det koster såpass mye at det blir å kaste penger rett ut av vinduet hvis den ikke blir brukt flittig, syns jeg. Hmm, vanskelig valg!
Violet Hill Skrevet 10. november 2010 #10 Skrevet 10. november 2010 (endret) Det er det jeg sitter og tenker på også, selvom jeg kjenner at jeg har veldig lyst på en iPad. Tror vel kanskje at den hadde blitt mega populær den første tiden. Det koster såpass mye at det blir å kaste penger rett ut av vinduet hvis den ikke blir brukt flittig, syns jeg. Hmm, vanskelig valg! Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg brukt pengene på en veske istedet Neida, spøk til side. Den ER veldig kul altså. Funker veldig bra til både å lese på og se på serier på sengekanten. Og vi styrer musikken hjemme med den. Og så fungerer den som digital bilderamme når den står i docken. Edit: når jeg tenker meg om innser jeg at alt det samme sikkert kan gjøres på en mac.... Endret 10. november 2010 av Bliss84
skrue Skrevet 11. november 2010 #11 Skrevet 11. november 2010 Jeg har utrolig lyst på en iPad, men er usikker på hva jeg faktisk skal bruke den til! Jeg har både Mac og iPhone, så jeg vet liksom ikke helt om jeg virkelig trenger en iPad. Føler at jeg må være 110% sikker før jeg kjøper en, siden det koster en god del penger. Hva bruker du din iPad til? Den er en perfekt "horisontal" pc. Altså, jeg bruker den mye fra sofaen og sengen. Ofte for å slå opp noe som blir nevnt på TV eller som jeg leser om i en bok eller en avis. Leser også mye e-post med den. Jeg liker også godt at det tar veldig lite tid å aktivere den fra hviletilstand. Den er en mellomting. Mobiltelefoner er greie når man er hjemmefra men kan ikke måle seg med denne i sofakroken. Det har med størrelsen å gjøre. Samtidig er den for svak for endel ting man trenger vanlig PC til (tastaturet egner seg best til enkel tekst, ikke redigering av avanserte filer etc). Den er dyr, men det kommer mange konkurrerende modeller etterhvert. Prisene vil helt sikkert synke over tid. Selv orket jeg ikke å vente på det.
skrue Skrevet 11. november 2010 #12 Skrevet 11. november 2010 Kan også nevne at vekten er på kanten i tyngste laget, men antar det er batteriene som er årsaken til dette. Den varer lenge på en opplading og det er i grunnen god nok grunn til at vekten er som den er. Bakplaten er av glatt aluminium. Anbefaler å kjøpe noe av silikon som man kan tre rundt platen for å øke friksjonen mot fingrene når man holder platen. Det finnes mye å velge i mellom.
Max Magnus Skrevet 13. november 2010 #13 Skrevet 13. november 2010 (endret) Jeg har utrolig lyst på en iPad, men er usikker på hva jeg faktisk skal bruke den til! Den kan ikke brukes til noe og er helt ubrukelig. At den er bra er bare noe tull som fanboys prøver å overbevise oss andre med. Den er fin å se film når du ligger i sofaen og ikke bryr deg om du får krampe i underarmen på grunn av vekten til iPaden eller at bildekvaliteten på filmen du ser er noe tilsvarende en ulovlig nedlastet film. Apple er innovative og har revolusjonert mobilbransjen, men de er useriøse og sverger til sine egne, sære løsninger som ikke fungerer utenfor Applesamfunnet. Kjøp heller Samsung Galaxy Tab og vent med iPad-3-Super-sport til HTML5 kommer på markedet. Endret 13. november 2010 av Max Magnus 2
proxypac Skrevet 13. november 2010 #14 Skrevet 13. november 2010 Den kan ikke brukes til noe og er helt ubrukelig. At den er bra er bare noe tull som fanboys prøver å overbevise oss andre med. Hvis det er noe som er tull, er det vel det Max Magnus skriver iPad fungerer ypperlig til akkurat det den er laget for, altså til å konsumere innhold.. Jeg bruker min til å surfe på nettet, lese epost, chatte, twittre, sjekke facebook, spille spill, lese aviser, lese bøker, lese magasiner, lese tegneserier, se film, se på, og vise fram bilder, høre på musikk og mye mer.. akkurat nå, poster jeg på KG med den;) Jeg har både iPhone og Mac, men jeg har likevel funnet en plass til iPaden min.. ville ikke vært foruten;) iPaden veier litt, men jeg vente meg i hvert fall fort til det, og nå tenker jeg ikke lenger over vekten. Galaxy Tab veier mindre, men den er jo også mindre.. Jeg vil mye heller ha den store skjermen som iPad har.. blir det mindre, så kan jeg jo like gjerne bruke iPhonen min;) Hvis du har lyst på en, så er det bare å kjøpe! Jeg tipper at du kommer til å elske den;) Ps. Kall meg gjerne fanboy, men jeg har da ingen glede av å lure folk til å tro at noe jeg egentlig ikke liker, er bra? Tror nok det blir for enkelt å avskrive iPads popularitet som noe skapt av bitre fanboys;)
aluminium Skrevet 13. november 2010 #15 Skrevet 13. november 2010 Den kan ikke brukes til noe og er helt ubrukelig. At den er bra er bare noe tull som fanboys prøver å overbevise oss andre med. Den er fin å se film når du ligger i sofaen og ikke bryr deg om du får krampe i underarmen på grunn av vekten til iPaden eller at bildekvaliteten på filmen du ser er noe tilsvarende en ulovlig nedlastet film. Apple er innovative og har revolusjonert mobilbransjen, men de er useriøse og sverger til sine egne, sære løsninger som ikke fungerer utenfor Applesamfunnet. Kjøp heller Samsung Galaxy Tab og vent med iPad-3-Super-sport til HTML5 kommer på markedet. Kjøpte akkurat en iPad for å ha i båten, som kartplotter. Med gode sjøkart, stor og lyssterk skjerm er det faktisk en veldig rimelig plotter. Ellers er jeg litt enig, iPad for sofaen er bare bortkastet. Jeg har selv en 13" MBP og ser ikke poenget med iPad, MBPen er mer behagelig å bruke, større skjerm osv. Altså, har man en noenlunde laptop, som man er fornøyd med, så ser jeg virkelig ikke poenget. Hvordan kommer du til at Apple kun har sære løsninger? For å nevne noe, hvem var blant de første til å ta i bruk USB? Hvem var store pådrivere for FireWire? Hvem var blant de første til å ha HTML5 støtte i browseren?
skrue Skrevet 13. november 2010 #16 Skrevet 13. november 2010 Krampen har ikke tatt meg ennå gitt. Uansett, det er best ikke å ha ideologiske skylapper når man velger teknologi. Da går man glipp av mye. I en omkrets av en meter der jeg sitter nå er det dingser som kjører under Android (telefon), iOS (iPad), XP (pc) og Linux (server) og alt er valgt fordi de gjør det jeg ønsker best for min del. Jeg har også en ok laptop, men har aldri likt noe særlig å håndtere tastaturet/integrert mus i sofa-settingen.
aluminium Skrevet 13. november 2010 #17 Skrevet 13. november 2010 Meget godt poeng. Jeg liker mye av det Apple gjør, men de siste årene må jeg si de har vært litt ute å kjøre. Alt har dreid seg om iOS, iPhone og iPad. Vel og bra. Jeg kjøpte selv en iPhone for et par måneder siden, og ble faktisk litt skuffet. For all del, det er en knallgod telefon, men BlackBerryen jeg hadde tidligere var bedre. Hadde det ikke vært for at iPhonen har Spotify hadde jeg nok gått tilbake til BlackBerry, det fysiske tastaturet og oppbygningen av systemet var rett og slett mer etter min smak. Dessuten er de så latterlig billige! Jeg kjører selvsagt også Windows 7, som forøvrig har blitt veldig bra, på MBPen min. Skal man kjøpe alt fra en produsent blir det, som skrue sier, som regel ikke særlig bra...
Cata Skrevet 13. november 2010 #18 Skrevet 13. november 2010 (endret) Også enig med Skrue. Har iMac og en noe eldre MacBook og er veldig fornøyd. Lurte meg selv til å kjøpe iPhone4 nå i høst og er temmelig sikker på at jeg ikke kommer til å velge iPhone om igjen. (Mistenker det blir et eller annet androidbasert neste gang, men hvem vet hva som finnes om 2-3 år ) Kunne godt tenkt meg å prøve å installere Linux og teste ut det, men har jo ikke noe reelt behov ettersom mac'ene dekker mitt hjemmebehov for PC og jobben insisterer på windows. Og det var off topic så det holdt, ja. Pga. de før nevnte mac'er så har jeg ikke sett noe behov for å anskaffe iPad, men ser ikke bort fra at jeg kommer til å ende med en eller annen form for lesebrett om noen år når flere bøker er kommet i passende format. Ser for meg at det er veldig kjekt når man er på reise og vil ha med lesestoff. Endret 13. november 2010 av Cata
Yme Skrevet 13. november 2010 #19 Skrevet 13. november 2010 Kunne godt tenkt meg å prøve å installere Linux og teste ut det, men har jo ikke noe reelt behov ettersom mac'ene dekker mitt hjemmebehov for PC og jobben insisterer på windows. Off topic, men ville bare nevne at Linux er et trygt operativsystem uten virus, å du trenger ikke en gang instalere det. Søk litt på google etter Ubuntu, så finner du en utgave av den som du kan brenne på CD og kjøre derfra (når man kjører fra CD mister man noen fungsjoner, men det er for det meste ting som bare ser pene ut). Bruk en USBstick eller en esktern harddisk til å lagre ting på, så er det lett å bytte mellom operativsystemet du har nå, og linux.
Christiane_W Skrevet 13. november 2010 #20 Skrevet 13. november 2010 Jeg har iMac, MacBook Pro og iPhone 4 og ser ikke behovet for iPad. Da den kom tenkte jeg umiddelbart at "den MÅ jeg bare ha", men ettersom tiden har gått og jeg har tenkt meg litt om ser jeg ikke noe behov for min egen del. Jeg kommer ikke til å løpe etter iPad når den omsider dukker opp i norske butikker, til det er prisen for høy og funksjonene for få i forhold til det utstyret jeg allerede har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå