AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Har googla meg ihjel, og finner ikke ut hvor mye vann og buljong jeg skal ha oppi Aldri laget det før, men en gang må jo være den første
Oliven Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Da hjelper det ikke at jeg skriver "sånn passe" Ha grønnsakene oppi kjelen, fyll på vann til det ser sånn passe ut. På buljongpakken står det hvor mye buljong du skal bruke pr liter eller halvliter vann. Skal du ha lapskaus og ikke suppe må du lage en jevning og ha oppi også
Gjest navnelapp Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 ca ein halv liter, vil eg anslå. Og til ein halv liter vatn treng du 1 ts buljong. smak til med salt og peppar til slutt, å bruke berre buljong gir litt emmen smak, syns eg.
Rosa Smurfen Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Hei! Sånne frosne grønnsaksblandinger er noe av det verste jeg vet, men denne lapskausblandingen er faktisk veldig allright! Vi bruker den ofte, steker litt pølse og løk, tømmer over grønnsakene, tilsetter en skvett vann og 1,5 grønnsaksbuljong. I stedet for jevning tømmer jeg i litt potetmospulver, veldig godt faktisk! Og så enkelt!
Gjest Awsome Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Bruker 1 liter og to terninger. Men eg hiver i litt ekstra og blander i potetmos pulver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå