Gå til innhold

Prevansjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes det et prevasjonsmiddel utennom kondom som fåes uten resept?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Kan du ikke prøve p piller eller lignende?

Og anbefaler å bruke kondom frem til dere har sjekket dere. Mange forskjellige sykdommer der ute..

Skrevet

Jeg har ikke mulighet til å bruke p-piller. Har for høyt blodtrykk.

Skrevet

Men det er annen prevensjon du kan bruke selv om du har høyt blodtrykk. Minipillen skal være mildere ved slike problemer.

Hva med pessar? Det kan jo være litt usikkert hos yngre kvinner. Spiral er jo også en mulighet.

Skrevet

Pessar er nok ikke aktuelt som første valg. Har lyst til å bli raskt gravid etter brudd på beskyttelsen, men jeg vet ikke helt hvilke typer som er lettest å bruke o.l.

Skrevet

Beklager men kondom er det eneste jeg kan anbefale.

Ellers. Kontakt lege så ordner dere noe sammen :)

Gjest Consensio
Skrevet

Hva med kobberspiral da? Den er jo fri for hormoner. Du slipper å tenke på noe som helst på 4-5 år, men du kan jo ta den ut når du vil.

Skrevet

Hva med kobberspiral da? Den er jo fri for hormoner. Du slipper å tenke på noe som helst på 4-5 år, men du kan jo ta den ut når du vil.

Må man ikke ha født barn for å i det hele tatt få spiral?

Har heller ingen gode råd TS, utenom kondom. Er det "greit" med et uhell kan jo også avhopping i svingen være noe da.

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg har kobberspiral og ikke født noen barn.

Skrevet

Må man ikke ha født barn for å i det hele tatt få spiral?

Har heller ingen gode råd TS, utenom kondom. Er det "greit" med et uhell kan jo også avhopping i svingen være noe da.

Vel, jeg har ikke så mye imot å bli gravid, det er heller kjæresten som ikke er så sikker på om han vil bli forelder.

Har hørt snakk om at en må ha født barn for å ha spiral.

Skrevet

Pessar er nok ikke aktuelt som første valg. Har lyst til å bli raskt gravid etter brudd på beskyttelsen, men jeg vet ikke helt hvilke typer som er lettest å bruke o.l.

Pessar er barriereprevensjon, altså i samme kategori som kondom. Det er også tryggere for kvinner som aldri har vært gravid enn kvinner med barn.

Problemet kan være å finne en lege som kan måle det til.

Gjest Consensio
Skrevet

Har hørt snakk om at en må ha født barn for å ha spiral.

Min lege sa iallefall at det stort sett ikke gjelder lengre. Derfor fikk jeg spiral selvom jeg ikke har barn fra før.

Jeg ville ha noe som var hormonfritt og enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...