Gjest -Mina- Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Hei! jeg har problemer med såre,rennende øyne. Hver høst/vinter har jeg det slik. Har hatt det de siste 5 årene. Har vært hos fastlegen min men kommer liksom ingen veg..Har fått kremer jeg skal prøve men virker ikke. Jeg jobber i barnehage og er derfor en del ute. Når jeg kommer inn renner det masse i øynene. Utrolig plagsomt og vondt. Jeg har en del allergier men det er pollen og det er jo ikke nå.. Noen andre som har det slik?
Joyce Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Jeg har jobbet i optikerforretning og ofte slet folk med tårekanalene rett og slett. De ble stort sett henvist videre til øyelege. Høres ut som om det kan være på tide å gå den veien....? 1
Gjest -Mina- Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Jeg har jobbet i optikerforretning og ofte slet folk med tårekanalene rett og slett. De ble stort sett henvist videre til øyelege. Høres ut som om det kan være på tide å gå den veien....? Okei,prøver det.Må jeg få time hos optiker da eller? Skulle ikke legen ha sendt meg til øyelegen?
Joyce Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 En lege kan absolutt tingene sine og ville sikkert henvise deg hvis han hadde mistanke om noe slikt, men optikere er jo mer obs på diverse øyesykdommer og kan kanskje gi deg flere råd. Noen øyeleger er spesialister innenfor det ene og det andre, dette kjenner optikere stort sett godt til. Ønsker deg lykke til. Ikke gøy å gå rundt sånn kan jeg tenke meg.
Joyce Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Må ha time ja. En vanlig undersøkelse koster mellom 300-600 kroner, mens en grundigere sjekk koster opptil 900 kroner.
Gjest -Mina- Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Tusen takk for svar! Ikke gøy å gå rundt slik nei, satser på at det løser seg.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Uhm, ikke at det hjelper, men jeg har hatt det sånn jeg og. Øynene var virkelig rennende og såre om vinteren og høsten, og reagerte veldig sterkt på lys om sommeren. Endte opp med å gå med solbriller ute stort sett hele tida hele året, og mascarabruk var helt håpløst. ...men det slutta bare av seg selv.
Gjest -Mina- Skrevet 14. november 2010 #8 Skrevet 14. november 2010 Uhm, ikke at det hjelper, men jeg har hatt det sånn jeg og. Øynene var virkelig rennende og såre om vinteren og høsten, og reagerte veldig sterkt på lys om sommeren. Endte opp med å gå med solbriller ute stort sett hele tida hele året, og mascarabruk var helt håpløst. ...men det slutta bare av seg selv. Har brukt solbriller de siste dagene jeg også. Det ser utrolig teit ut når det er mørkt og regn ute men jeg ser såpass gode forbedringer at jeg går for det.Håper at dette skal hjelpe meg fremmover Fekk et tips av en øyelege om å vaske øyelokk med varm klut morgen og kveld,føler at det også har hjelpt. Håper disse enkle grepen kan hjelpe. Godt å høre at det sluttet hos deg, da har jeg i alle fall et lite håp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå