Gjest bellasecti Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 har såå vondt i ryggen,og det stråler nedover høyre bein, kan omtrent ikke sitte,ligge,eller stå lenge av gangen:(( noen som vet? vurderer legevakt nå(
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Og kiropraktor i morgen. På legevakten får du mest sannsynlig bare smertestillende.
Poppzy Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Høres ut som isjasnerven er i klem eller betent. Altså prolaps. Jeg har det samme, men hos meg går det ned i venstre fot. Ble operert for det for ca 2 år siden. Har lest at men skal være forsiktig med kiropraktorer ved slike smerter. Er vist ikke så bra å knekke opp ryggen. Det som hjelper er smertebehandling (Ibux, Naproxen, Parlgin forte osv). Å gå er også bra for ryggen. Være i bevegelse. Legger ved en link om Isjas/prolaps. Om du ikke drar til legevakten i kveld så dra til fastlegen din i morgen og be om smertestillende. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Hvis du mister følelsen i benet eller ikke klarer å holde på urinen så ring ambulanse, for da må du hasteopereres. Det er sjelden, men greit å ha i bakhodet. Det gjør kjempevondt, og du trenger nok sterke smertestillende, derfor er det greit å komme seg til legevakten. En naprapat eller kiropraktor er nok lurt å komme seg til i morgen.
Gjest ulogget Skrevet 9. november 2010 #6 Skrevet 9. november 2010 som over sier,om du får tisse/avføringsproblemer (enten at du ikke får tisset eller tisser på deg) få tatt mri av ryggen da det kan være en prolaps.Slik skal taes seriøst da du kan få permanente skader i ettertid. Smertelindring er viktig da nerver husker fort og "lagrer" signaler til hjernen. Event.smerteklinikk om legen (e) blir tomme for hjelpemidler
ninuska_ Skrevet 9. november 2010 #7 Skrevet 9. november 2010 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter legevakt/lege. Vennlig hilsen ninuska_, mod
Fremhevede innlegg