Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Håper alle har en trivelig romjul. :kaffekopp:

Jeg klarte selvsagt å bli skikkelig forkjølet like før jul. Her har jeg skrytt om at jeg bare blir syk noen timer om gangen, og at jeg ikke husker sist jeg var skikkelig syk. Og dermed endte jeg med en heftig forkjølelse lille julaften. :syk:

S-mannen var så snill, på formiddagen på julaften kjørte han ut og kjøpte te, nudler, kleenex, Otrivin, halspastiller, paracet... alt for at jeg skulle føle meg så pigg som mulig i julen. :rodmer: Det hjalp nok til at julaften og middagen 1.juledag ble veldig hyggelig, men jeg var ikke helt i form.

Nå sitter jeg her med Kleenex, synes-synd-på-meg-selv sjokolade, og slapper av i romjulen. Glad jeg har fri! Men å bli forkjølet lille julaften må da være verdens dårligste timing! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze
:kaffekopp: til den syke. Så kjedelig å bli syk i jula! Men ofte er det sånn at når man får fri, er man mer mottakelig for sykdom. Har hørt det kalles "slippe-seg-nedpå-effekten". Masse god bedring :klem: Håper du klarer å kose deg litt og nyte julefri likevel!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dere. :klem: Jada, jeg koser meg, jeg. Det var bare litt stusselig å bli syk akkurat i juledagene. Natt til julaften hadde jeg så vondt i halsen at jeg var redd jeg ikke ville klare å gå noensteder. Nå slipper jeg heldigvis det. Nå har jeg bare ubegrenset mengde innhold i nesen, samt hoster opp en lunge av og til. Så koser meg ellers.

Og kan kanskje si at det har vært en litt sunnere jul på grunn av dette, med dårlig matlyst har jeg ikke orket spise så mye tung mat, julekaker, juleøl og digg som ellers. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker, Purple. :kaffekopp:

Ikke så veldig mye, må innrømmes. Jeg surkler som om jeg skulle ha tæring når jeg puster, og jeg hoster fortsatt opp en lunge eller to. Jeg er invitert til ei venninne på nyttårsaften (S-mannen skal jobbe), men er usikker på om jeg skal gå. Jeg har veldig lyst, hun skal lage kalkunmiddag, og jeg hadde planlagt å kjøpe en flaske champagne å ta med.

Men med denne hosten og surklingen så vet jeg ikke hvor gøy det blir. Jeg er sånn sett fin i form noen timer her og der i løpet av dagen, men plutselig får jeg et hosteanfall så kraftig at det er rett før jeg kaster opp. Jeg har hatt det slik før etter en forkjølelse, og det er noe herk å ikke være hjemme når det skjer. Ikke har jeg matlyst heller, og alkohol smaker heller ikke noe godt da.

Huff, masse sutring. Ikke meningen det, jeg er ellers i godt humør og koser meg i romjulen. Men får bare avvente litt og se hvordan formen er på lørdag. Heldigvis hadde hun planlagt denne festen før jeg kom inn i bildet, så jeg ødelegger ikke hennes feiring og forberedelser om jeg uteblir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Har du vært hos legen med den hosten din? Vet at mange sliter med noe som kalles atypisk lungebetennelse nå i vinter, og den kan visst være langvarig og hardnakket. Håper formen kommer seg til nyttårsaften, så du kan få være med på moroa!

God bedring :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, begge. :klem: (Cyberklemmer smitter ikke, så det går bra!).

Jeg fikk denne hosten for bare noen dager siden, og en forkjølelse kan jo vare ti dager og vel så det. Men hvis dagene går utover nyåret og hosten ikke blir bedre, så går jeg til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Purple! :klem:

Var på jobb i dag. Gikk greit, men fikk jo selvsagt en stor hostekule på motorveien - begge veier. Det er ikke anbefalt å hoste opp en lunge når du kjører 100 km/t. :fnise: Var bare halv dag, da, selv om jeg satt en time lenger for å bli ferdig.

Etter det reiste jeg rett til Kvadrat og kjøpte meg nye sko til jobben. Jeg liker veldig godt skoletter, synes de er både pene og behagelige å gå i. Jeg prøvde et par forskjellige, men merket at de var vonde å gå i. For høy hæl som gjorde at jeg følte føttene ble skjøvet fremover, og for tynn såle slik at de var vonde å stå i.

Så gikk jeg til ecco-butikken. Ekspeditrisen fant noen skoletter til meg etter jeg hadde sagt hva jeg så etter, og med en gang jeg tok dem på så passet de helt perfekt! Utrolig gode å gå i, tykk såle, men samtidig pene å se på. Brune, selvsagt, som jeg er så glad i. :rodmer: Men glidelåsen gikk ikke helt opp, har litt for tykke ankler. Men hun skulle sende dem til Oslo for å utvide dem litt. Jeg skulle få dem om en ukes tid. Litt dyre sko, men verd det! Jeg fant et bilde av dem her: http://3.bp.blogspot.com/-cVyy9u8jHLo/TotZwebF2kI/AAAAAAAACns/2TRB4KLu9VY/s320/Ecco+sko.jpg

Kjøpte meg også en liten flaske champagne til i morgen. Jeg blir hjemme, jeg kan ikke gå på fest med disse hostekulene. Men det går helt greit, S-mannen reiser ikke på jobb før halv elleve om kvelden, og jeg tenkte jeg kunne gå på takterrassen og forsøke å ta gode bilder av fyrverkeriet. Ellers kose meg her med min lille flaske champagne. :fnise:

Og jobben min blir bare bedre og bedre. Finanssjefen ville ha en liten prat med meg. Det er et par andre i avdelingen som slutter nå i januar, og han sa han ønsket at jeg lærte stillingen til en av de andre kollegaene mine. Ikke nødvendigvis for at jeg skal overta stillingen, men fordi han "saw potential in me to do something more challenging", og ville hjelpe meg videre med min karriere. Dette er en jobb jeg aldri har gjort før, og jeg vet knapt hva det går ut på, men det er alltid spennende å lære noe nytt, synes jeg. Han sa videre at dette feltet var noe som ble gjort omtrent på samme måte i hele oljeindustrien, så hvis jeg kunne dette, så kunne jeg steppe inn i en slik stilling i hvilket som helst selskap.

Januar blir en travel måned på jobb med masse nyårsoppgaver og nye folk til opplæring, men hvis jeg ønsker, så blir det opplæring på meg i en helt annen stilling i februar. Spennende! Jeg har aldri vært borti et arbeidssted som gir så mye muligheter og fantastiske tilbakemeldinger til sine ansatte. Blir nesten overveldet, jeg.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Litt dyrere sko er absolutt verdt det, for de er gjerne bedre. Så får man heller leve med at man har litt færre par :fnise:

Høres lurt ut å bli hjemme med hostekulene dine, og champis og fyrverkeri blir ikke feil alene heller det ;)

Synes det høres ut som om du er veldig heldig med jobben din jeg, at noen faktisk ser potensiale er vel noe vi alle ønsker oss i jobben :nigo:

Godt nytt år :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvadrat? Da har jeg plassert deg i topografien. :goodbye:

Godt nytt år, Tabbis! Nye støvletter, nye oppgaver og nytt år... - Dette må bare bli bra! Slit'an! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt Nyttår til deg og dine Tabris! :klemmer: Det tegner jo til å bli et fantastisk år på alle måter for deg. :) Håper du har blitt bedre av forkjølelsen, er ikke noe særlig å gå slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvilke bøker ligger til grunn for TVserien A Game of Thrones, er det kun bok 1 eller flere? Oppdaget til min fornøyelse at NRK starter med serien allerede på torsdag (NRK3) og jeg har kastet meg over første boken, hadde jo som plan å lese den først og tv serie deretter... :sjenert:

Skal du prøve Star Wars - Knights of the old republic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dyrere sko er absolutt verdt det, for de er gjerne bedre. Så får man heller leve med at man har litt færre par :fnise:

Høres lurt ut å bli hjemme med hostekulene dine, og champis og fyrverkeri blir ikke feil alene heller det ;)

Synes det høres ut som om du er veldig heldig med jobben din jeg, at noen faktisk ser potensiale er vel noe vi alle ønsker oss i jobben :nigo:

Godt nytt år :skaal:

Godt nytt år! :vinke: Ja, det skulle ta ca en uke å få skoene utvidet, så jeg vil få dem på fredag, antagelig. :smilbla:

Godt nyttår til deg, Tabris! :skaal:

Godt nytt år, Purple! :skaal:

Kvadrat? Da har jeg plassert deg i topografien. :goodbye:

Godt nytt år, Tabbis! Nye støvletter, nye oppgaver og nytt år... - Dette må bare bli bra! Slit'an! :goodbye:

Hei, og velkommen innom hit i kaffekroken. :goodbye: Godt nytt år til deg også! :kaffekopp:

Godt nyttår.:klem:

Godt nytt år! :klem:

Godt Nyttår til deg og dine Tabris! :klemmer: Det tegner jo til å bli et fantastisk år på alle måter for deg. :) Håper du har blitt bedre av forkjølelsen, er ikke noe særlig å gå slik.

Godt nytt år til deg og dine også, mocci! :klem:

Ja, blir et spennende år! Men det begynner ikke så bra. Er hjemme fra jobb i dag pga den hosten min som aldri vil gi seg. Jeg har hostet til jeg har kastet opp to dager på rad nå, og jeg kom meg ut i bilen på vei til jobb i dag før jeg fikk tre nye hostekuler bare i løpet av noen minutter. Så jeg snudde og kjørte hjem igjen. Har tid hos legen i ettermiddag, må finne ut om det har utviklet seg til bronkitt eller lungebetennelse. Hvis ikke, så håper jeg å få resept på noe hostesaft, i det minste. :syk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...