Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Tusen takk, dere, jeg setter virkelig pris på det. :klem: Jeg var ganske slått ut hele dagen i går, fikk ikke sove og endte opp med å gråte meg i søvn. Jeg vet det var det riktige å gjøre, og en del av meg er lettet fordi jeg slipper å gå rundt med de evige bekymringene, men samtidig gjør det så utrolig vondt, og jeg savner henne. Det er tomt her nå.

Men jeg merker jeg har mer overskudd til den andre pusen vi har. Stakkar liten, jeg har ikke hatt mer å gi den siste tiden, alt har bare vært bekymringer og oppmerskomhet rundt Sol. Men nå merker jeg at jeg får veldig lyst å gi henne kos og oppmerksomhet. Når jeg kom hjem fra jobb, kom hun joggende mot meg for å få kos og hilse på. Så herlig. :rodmer:

Man blir jo så glad i disse små, rare skapningene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal ikke være så enkelt. Det er forjævlig å miste dyr, men heldigvis er gleden man får fra dem så uendelig mye større. Minnene har du alltid. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg har med :kaffekopp: til deg. Nå holder jeg på å organisere klærene mine, og rydde rommet mitt. Så da passet det bra med den liten pause.

I morgen skal jeg finne gave til en fransk jente jeg er invitert i bursdag til. Har gått sammen med en annen, for jeg aner ikke hva jeg skal gi. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, det var godt på en torsdags ettermiddag. :kaffekoppen:

Hyggelig med bursdag. :) Du trives i Frankrike?

Vi har ingen planer i helgen. S-mannen har endelig frihelg, og vi har rett og slett tenkt å ha en kosehelg, bare oss to. Skal bli litt godt, blir travelt nok når jula nærmer seg.

Ellers har jeg ikke så mye og melde for tiden, litt sliten etter jobb i dag. Får komme sterkere tilbake litt senere. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du si er de største kulturelle/sosiale forskjellene du har sett mellom Frankrike og Norge? Synes slikt er spennende. :)

Ellers har vi fått unna en fem-seks julegaver i kveld, gotta love nettbutikker! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du si er de største kulturelle/sosiale forskjellene du har sett mellom Frankrike og Norge? Synes slikt er spennende. :)

Ellers har vi fått unna en fem-seks julegaver i kveld, gotta love nettbutikker! :hoppe:

Oi! Det var et vanskelig spørsmål.

En forskjell er jo at de er mye høfligere her enn i Norge. Bl.a bruker de jo fremdeles De (vous). Professorene våre sier f.eks vous når de tiltaler oss. Grensen for når man skal si du og når man bruker De, er ikke alltid like enkel. F.eks sa kundebehandleren i banken du til meg, noe jeg synes var rart. For da var jeg faktisk kunde i en bank, selv om jeg er ung.

Det er også lettere å komme i snakk med fremmede her, både gutter og jenter. Generelt sett er det enklere å prate med gutter, for de er vanligvis veldig trygge sosialt sett.

Hmm, dette var ikke enkelt. Jeg kan tenke litt på det, og gi et bedre svar senere. :)

Så deilig å være ferdig med noen av julegavene. Jeg kjøpte adventskalender i går. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Takk for gode ord i boka mi :klem: Håper alt står bra til med deg. Som du så, har jeg kjøpt meg iPad, og ja, det er artig med gadgets! :nigo:

Endret av Purple Haze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, Purple. :klem:

Her går alt bra, savner pus, bare. Går litt opp og ned, men stort sett greit. Ikke så mye nytt som skjer de siste dagene. Vi har kommet langt med julegavene, har bare to-tre igjen (som vi vet om, kanskje kommer det ei venninne eller to på døren med gave. ;) ). Ellers er det jobb, og spilling av Skyrim når jeg kommer hjem. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et spørsmål til deg som har studert religion: Vil du si at buddhisme er en religion eller et livssyn?

Vi har nemlig en buddhistmunk på universitetet som går rundt i munkekappen sin. Regnes det som et religiøst plagg, tror du? Hvis så, mener jeg han egentlig ikke har lov til å bruke det på universitetet.

Så må jeg bare avklare at jeg personlig ikke har noe i mot det, men jeg er nysgjerrig på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, buddhisme er å regne som en religion. :)

Ja, jeg vil si at en buddhistmunks robe/kappe er å regne som et religiøst plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God ettermiddag. :kaffekopp:

Ja, vi måtte avlive henne for en ukes tid siden. Eller to uker siden? Himmel, så tiden flyr! Veldig trist, men heller ikke uventet. Det er vondt, og jeg savner henne, men det er også en liten lettelse å ikke gå rundt og være bekymret for henne. Hun var jo gammel og sliten. Så takk. :klem:

I dag har vi fått hjemmelagde lefser i posten fra svigermor. Så det blir lammekoteletter til middag, og lefser og kaffe til dessert. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...