Tabris Skrevet 14. november 2011 Forfatter #1521 Del Skrevet 14. november 2011 Heisan alle! Lenge siden nå! Jeg har vært opptatt hele helga med det nye spillet. S-mannen og jeg spiller på skift, så jeg er litt opptatt for tiden. Det går bra med pusen, hun får antibiotikatabletter, og skal inn på heldagstur til dyrlegen i morgen. Hun virker bedre og mer pigg etter hun begynte på antibiotikakuren. Samtidig var hun litt slapp og daffen i går kveld og i morges, men er helt fin nå. Vil tro det kan gå litt opp og ned når man kjemper mot en infeksjon. Men er glad hun skal inn på helsjekk i morgen, jeg skal være glad når vi får hentet henne derfra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 15. november 2011 #1522 Del Skrevet 15. november 2011 Hehehe spiller på skift, tror ikke jeg hadde hatt tålmodighet til det. Jeg regner med at dere spiller på Playstation eller x-box da? Håper det går bra med pusen på klinikken i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 15. november 2011 Forfatter #1523 Del Skrevet 15. november 2011 Puh, litt intens dag. I går kveld måtte vi gi henne tablett, og hun nektet plent. Det endte med at vi måtte holde henne fast og tvangsfôre henne. Det var helt jævlig. Jeg var helt knust etterpå, i tillegg til at jeg var bekymret for morgendagen. Jeg er så hønemor og overfølsom på egne dyr. I morges fikk vi henne til dyrlegen, og dyrlegen ringte meg et par timer senere. Blodprøvene hadde vist ganske forhøyede verdier på nyrene, noe som tyder på nyresvikt. Men hvor høye de egentlig er var vanskelig å si, siden hun også var ganske dehydrert. Så de satte henne på intravenøst væske, og sa at det var en mulighet for at hun ikke ville klare overgrepet, noe jeg måtte være klar over. Men tennenne var så dårlige at vi måtte gjennomføre det uansett. Så jeg var spent som en buestreng på jobb i hele dag, og var like før jeg begynte å gråte et par ganger. Til slutt ringte dyrlegen - alt hadde gått bra! Sol var nå ferdig med inngrepet. Våken og groggy - og ni tenner lettere. Stakkar liten! Så nå blir det spesialfôr for nyrene fremover, og vi skal inn igjen for å ta blodprøver for å sjekke om nyreverdiene hadde gått ned. Hvis de fortsatt er høye, så skal vi få noe medisin som kan hjelpe. Det føles så godt å få Sol hjem igjen, så frisk som hun kan være nå. Vil nok være litt vond i munnen et par dager, men hun får jo smertestillende daglig uansett. Så nå tar vi knekken på alt som heter antibiotika, og munnen er ordentlig ryddet opp i. Ellers er hun jo i god form, så dette blir gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 15. november 2011 #1524 Del Skrevet 15. november 2011 Så godt å høre at det gikk bra med pusen! Hun må leve på suppe og vellling fram over hun, nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 15. november 2011 Forfatter #1525 Del Skrevet 15. november 2011 Hehe, ja, hun får jo spesialfôr da, som er laget for katter med færre tenner. Ellers ser jeg at jeg skrev "overgrepet" i stedet for "inngrepet", det føltes nok litt sånn for pus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 16. november 2011 #1526 Del Skrevet 16. november 2011 Godt å høre at alt gikk bra med Sol pusen. Å gi katter tabletter er ikke lett *angst* Jeg pleier å knuse dem i maten...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 17. november 2011 #1527 Del Skrevet 17. november 2011 Håper det fortsatt går bra med pusen? Hvordan står det ellers til i Tabrisheimen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. november 2011 Forfatter #1528 Del Skrevet 17. november 2011 Går bra med pusen, nå spiser hun tabletten bare den er dyppet i den nye maten, håper det varer til kuren er ferdig! Ellers går ting greit her. Har vært litt lei jobben denne uka. Ingenting stort, bare problemer med systemet som er utrolig tregt flere ganger i uka. Det gjør at vi ikke får gjort det vi skal, og vi henger etter. Ganske irriterende! Ellers er jeg borte vekk i Skyrim om dagene. Spiller as I type. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 17. november 2011 #1529 Del Skrevet 17. november 2011 Så bra at pusen har det bedre. :koser: God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 18. november 2011 #1530 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Fredag og straks helg! Nå kan du spille Skyrim hele helga! Endret 18. november 2011 av Purple Haze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 18. november 2011 Forfatter #1531 Del Skrevet 18. november 2011 Nå blir det Skyrim! S-mannen spiller akkurat nå, han skal snart legge seg og sove noen timer før det er jobb. Da er det min tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 20. november 2011 #1532 Del Skrevet 20. november 2011 Brukes søndagen til å spille, eller hva? Ha en fin søndag, uansett hva du måtte ha fore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 20. november 2011 Forfatter #1533 Del Skrevet 20. november 2011 Har ikke spilt i dag, men heller fiklet på nett og lest om spillet og slikt. Jeg blir alltid litt daff på søndagene, vet ikke helt hva jeg skal ta meg til. Men blir nok litt spilling snart, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 20. november 2011 #1534 Del Skrevet 20. november 2011 Hvorfor VISSTE jeg at det kom til å være Skyrim-prat her inne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 20. november 2011 Forfatter #1535 Del Skrevet 20. november 2011 Tja, si det. Jeg sjekket i dag, jeg har spilt 45 timer siden spillet ble utgitt forrige fredag (for litt over en uke siden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 21. november 2011 #1536 Del Skrevet 21. november 2011 Tja, si det. Jeg sjekket i dag, jeg har spilt 45 timer siden spillet ble utgitt forrige fredag (for litt over en uke siden). Jøje meg! Har du kommet langt nå eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. november 2011 Forfatter #1537 Del Skrevet 21. november 2011 Og der sovnet Sol stille inn, 15 år gammel. Hun hadde fremskreden nyresvikt og forkalkning i ryggmargen. Begge deler hadde nå gått så langt at hun ikke hadde det bra lenger, og medisinen som hjalp for det ene gjorde det andre verre. Så hun sovnet mens jeg og S-mannen begge koste og småpratet med henne. Utrolig trist og tomt. En epoke er over. Jeg flyttet hjemmefra og skaffet meg en valp og to kattunger med bare noen ukers mellomrom. Sol var den siste av de tre. Nå har vi bare nypusen igjen, den vi overtok fra husverten. Og, med håp om at dere forstår meg riktig, oppi sorgen og savnet ligger også en liten lettelse. Lettelse over at jeg slipper å bekymre meg mer, uroe meg over om hun har det bra, følge med på om hun blir verre, frem og tilbake til dyrlegen med medisin hun ikke vil ha - nå slipper hun, og jeg kan senke skuldrene. Jeg håper dere forstår hva jeg mener. Sol var veldig spesiell, og jeg vil aldri glemme henne. Rare jenta mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 21. november 2011 #1538 Del Skrevet 21. november 2011 Trist å høre om pusen Tabris, men jeg forstår det du skriver om at det er en lettelse, for det er ikke godt å være katt når den har det vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 22. november 2011 #1539 Del Skrevet 22. november 2011 Åh, så trist å høre. Forstår godt at du føler deg lettet, er ikke godt med pus som er syk/har smerter, da er det bedre at den får slippe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. november 2011 #1540 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg vet akkurat hvordan det der er. All ære til dere for at dere prøvde og lot henne ha det godt den siste tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå