Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Ah, kult, mocci. Får se hva det blir til, har hørt at en hel bedrift skal ha HMS-eksursjon dit på søndag, med familier og barn og det hele. Jeg tar det litt som det kommer.

Dagen i dag var litt stressende tidligere. På vei hjem fra jobb kom jeg på at jeg skulle hente min mor som hadde vært på kontroll på sykehuset, så måtte kjøre av motorveien og snu. Hun skulle handle, og siden hun er dårlig til beins og dermed har begrenset med tid og energi i butikken, så måtte jeg løpe for å få unna alt jeg skulle ha. Ut igjen i bilen med mor, to sett varer og rulator. Hjem med henne, og så avgårde hjemover. Der kom jeg selvsagt bak en bil med tilhenger hele veien til byen, for ikke å snakke om lav sol som en konstant irritasjonsfaktor i 1,5 mil. Innom enda en butikk, for de hadde ikke alt jeg skulle ha i første butikken. Traff på en illeluktende alkoholiker i butikken, kom meg endelig hjem med masse tunge varer.

Mens samboer laget mat, fikk jeg unna masse husarbeid; støvsuget, vasket badegulv, vasket toalett og vask, tørket støv, vasket over bord, satte på ny duk, brettet håndklær, gjorde klar en ny runde klesvask... Og alt var verdt det da S-mannen serverte en av de beste hjemmelagde pizzaer jeg har smakt: Løk, hvitløk, paprika, selleri og gulrot kokt lenge i gryte, sammen med tomatpurè, hermetiske tomater, kyllingbuljong og finhakkete soltørkede tomater. Det hele ble jevnet med stavmikser, før det ble lagt over pizzabunnen og servert med nyrevet parmesan, italiensk salami og fersk basilikum. Himmel og hav, så godt!

Så nå slapper jeg av med en øl, og kvelden er bare herlig. :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan - og takker, Purple! Aldri feil. ;)

I dag har vi vært hos bror, han fylte året nå tidligere i uken. Vi fikk høstsuppe med hvitvin til, og sjokoladeis med varme epler og aprikos i kanel til. Veldig godt, og veldig hyggelig.

Vi har begynt med skritteller på jobben nå, er med i Aktiv med Jobben, men jeg har ikke gått så mye som jeg hadde tenkt denne helga. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått jobb i oljefirma, en grei regnskapsjobb. Ikke helt det samme som det jeg gjorde før jeg begynte, så det er litt nytt og mer spennende, synes jeg. Også er det veldig hyggelige folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, kult, mocci. Får se hva det blir til, har hørt at en hel bedrift skal ha HMS-eksursjon dit på søndag, med familier og barn og det hele. Jeg tar det litt som det kommer.

Ja, det kan kanskje stemme, var uvanlig mange barnefamilier på søndag til været å være. ;) Den pizzaen hørtes nydelig ut, så flink samboeren din er til å lage mat! :) Min er enda under opplæring. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm prøvde å registrere meg på geekforumet, men skjønte fint lite av "The cake is a what?" i registreringsprosessen..... :sjenert: Er det en slags geekkode? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:vinke:

Så godt at du fortsatt trives i den nye jobben din, og har hyggelige kolleger. Det er kjempeviktig!

(Hopper lett over geekpraten her, som vanlig :fnise:)

Ha en fin kveld, Tabris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm prøvde å registrere meg på geekforumet, men skjønte fint lite av "The cake is a what?" i registreringsprosessen..... :sjenert: Er det en slags geekkode? ;)

Svaret står i parentes (lie). Det er for å unngå at spambots registrerer seg. :)

Så godt at du fortsatt trives i den nye jobben din, og har hyggelige kolleger. Det er kjempeviktig!

(Hopper lett over geekpraten her, som vanlig :fnise:)

Ha en fin kveld, Tabris :)

Beklager geekpraten, Purple. :fnise:

Ikke så mye nytt å melde i dag. Serveren var nede på jobb halve dagen, så det ble en avslappet formiddag. Ellers har vi spist god middag (ovnsbakt steinbitfilet med hjemmelaget rød pesto), og nå skal jeg slappe av litt, tenkte jeg. Kanskje spille litt.

En :kaffekopp: til alle som stikker innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok kakereferansen! Jeg tok den!

(jeg har aldri spilt Portal selv da, men J-man har. Og klarer å dytte nerderiet inn i hodet mitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret står i parentes (lie). Det er for å unngå at spambots registrerer seg. :)

Åh, SILLY me.... :klaske: Takk for oppklaringen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må da ikke beklage geekprat, det er din bok ;)

Den middagen hørtes veldig god ut! :sikle:

Den var veldig god også. :jepp:

Jeg tok kakereferansen! Jeg tok den!

(jeg har aldri spilt Portal selv da, men J-man har. Og klarer å dytte nerderiet inn i hodet mitt)

:5:

(Når det er sagt, så tok jeg den ikke selv før jeg leste innlegget ditt... :sjenert: ).

Åh, SILLY me.... :klaske: Takk for oppklaringen. :)

No prob.. :fnise:

Hei :)

Håper du har hatt en fin dag på jobb, og at kvelden blir bra også :) Litt ettermiddags :kaffekopp: kanskje?

Takker, tar gjerne mot en :kaffekopp:

Igjen føler jeg meg ikke helt i form. Det er så irriterende - jeg blir ugge og uvel èn dag, det føles som om jeg brygger på noe og skal til og bli syk, men dagen etter er jeg helt fin igjen. Så går det en uke eller flere, så kommer det tilbake igjen. Jeg vil heller bli slått ut og bli ordentlig syk og holde sengen i tre dager for så å bli helt frisk igjen enn å gå slik og hangle. :sur:

Ellers tegner kvelden å bli fin. I morgen, hvis jeg er i form igjen, skal jeg møte ei venninne jeg ikke har sett på en liten stund på kaffe. Det er også film i filmklubben litt senere, så kan være jeg stikker bort dit også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Det kan være flere grunner til at du svinger i formen, tror jeg. Du kan ha noe rusk i maskineriet som ikke bryter ut, f.eks. Er du i ketose? Da kan man ha sånne ruskedager, spesielt hvis man er litt inn og ut av ketose. Det opplevde jeg. Den siste teorien er egentlig ganske fjern, så jeg tør nesten ikke nevne det. Jeg var sånn da jeg begynte med overgangsalderen. Gikk med influensasymptomer rett som det var, men ble aldri syk. Jeg kom i overgangen allerede som 29-åring, så jeg koblet ikke symptomene til det i det hele tatt. Nå sier jeg ikke at jeg tror du er i overgangsalderen altså, men det kan jo være noe hormonelt.

God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ketose er det nok ikke. Overgansalderen er det vel noen år til, men man vet jo aldri. Et annet forslag jeg har hørt er at det kan være allergi. Jeg vet at jeg har "overfølsomme slimhinner" og reagerer fort på støv og røyk, men trodde allergisymptomer som regel var sviende øyne og kløende nese, ikke diverse, vage influensasymptomer.

Men takk for forslag og bedringsønsker. Er faktisk bedre nå, var ute og gikk en liten tur i kveld (gjør underverker for skrittelleren!). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Jeg kommer med en :kaffekopp: på morningen. :)

Det er kjedelig å være nesten syk, men ikke syk. Er helt enig i at det da er bedre å bare være skikkelig syk noen dager. :troest:

Hvordan er formen i dag?

I går åpnet jeg bankkonto, og det er bra jeg har lært litt fransk. For kundebehandleren snakket ikke ett ord engelsk. :daane:

Ellers krysser jeg fingrene for at den ene timen etter høstferien blir flyttet. For da slipper vi å ha en timeplan som ser slik ut. Høstferie - tre klokketimer med undervisning - langhelg. X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, alle. :kaffekopp:

En kjapp tur innom før jeg går og legger meg. Har vært ute i hele dag. Først kaffe med ei venninne, deretter film på filmklubben. Vi så først kortfilmen "Sniffer" (som jeg likte veldig godt), og deretter "Tree of Life". Wow. Vet ikke hva mer jeg skal si. Jeg er litt overvelmet av inntrykk akkurat nå, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...