Gå til innhold
Noen av våre medlemmer opplever problemer med forumet og vi håper å få fikset problemet innen kort tid! ×

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Ja, de er helt fantastiske, synes jeg. Her er beskrivelsen av gemyttet, sakset fra raseklubbens hjemmeside: Godlynt, livlig og modig. Meget hengiven og lojal mot sine eiere. Meget intelligent. Pålitelig og trofast, kan forsvare uten aggressivitet.

Jeg vil legge til lettlært og ekstremt lære-og arbeidsvillig. Dessuten var min veldig barnekjær og sosial med alle mennesker. Hun trodde hele verden elsket henne :ler:

Er det schæfer du ønsker deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de er jo så herlige! Kan ikke vente til vi kan skaffe oss en slik. :hoppe:

Neste helg er det NKKs årlige utstilling i Stavanger, da må jeg bort og ta en titt. Går på søndagen, da er de fleste av de rasene jeg synes er interessante der.

Akkurat nå er jeg litt tung i hodet, blir bare litt avslapping før sengetid, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Jeg får kjempelyst på hund når jeg dere snakker om det og viser bilder. Flotte hunder begge to. :jepp::hund:

I dag så jeg fire harer på joggeturen min. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, søte harer! Et år vi var på ferie i Tyskland, så bodde vi på et feriested hvor det krydde av harer - og marihøner!

Hva slags hund kunne du tenke deg, Kitten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, søte harer! Et år vi var på ferie i Tyskland, så bodde vi på et feriested hvor det krydde av harer - og marihøner!

Hva slags hund kunne du tenke deg, Kitten? :)

En cavalier king charles spaniel. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er utrolig søte! Jeg har lenge tenkt at jeg skal ha meg en slik når jeg er femti-seksti år og har løpt fra meg med andre hunderaser. ;) Men så har jeg hørt hvor mye sykdom det er blant dem, og da er jeg usikker. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spennende med utstilling, men jeg blir veldig lett stressa hvis jeg deltar med min egen hund. For å si det slik så gjør jeg meg best utenfor ringen. :fnise: Jeg blir så nervøs at jeg kan finne på å vise hunden helt feil, feks løpe i feil retning o.l......not good!

Jeg har også vært på det arrangementet du var på i helgen, har vært der 3 ganger tror jeg, veldig kjekt! Men formen var ikkeno særlig i helgen så da ble vi hjemme.

Lesering høres veldig kjekt ut, heldige du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Det er spennende med utstilling, men jeg blir veldig lett stressa hvis jeg deltar med min egen hund. For å si det slik så gjør jeg meg best utenfor ringen. :fnise: Jeg blir så nervøs at jeg kan finne på å vise hunden helt feil, feks løpe i feil retning o.l......not good!

Jeg har også vært på det arrangementet du var på i helgen, har vært der 3 ganger tror jeg, veldig kjekt! Men formen var ikkeno særlig i helgen så da ble vi hjemme.

Lesering høres veldig kjekt ut, heldige du! :)

Jeg blir helt syk, jeg, av å gå på slikt. Har så lyst å være med! Skal bort på NKKs utstilling på søndag også. :)

Ja, gøy med lesering, gleder meg til å møte dem!

Jeg har meldt meg på Aktiv med jobben, hvor vi alle skal gå med skrittteller i èn måned og se hvem som har gått mest skritt. Vi er delt inn i lag, og jeg er heldigvis med på det laidback-laget som ikke tar dette så seriøst. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir helt syk, jeg, av å gå på slikt. Har så lyst å være med! Skal bort på NKKs utstilling på søndag også. :)

Ja for fransk og engelsk bulldog er det også egen raseutstilling som finner sted samme helg, motsatt dag av når rasen stilles på NKK utstillingen. Jeg satser på å gå på bulle utstillingen men skal ikke stille selv, har gitt opp det prosjektet der gitt. Jeg får så prestasjonsangst av alle de flinke handlerne, liker ikke følelsen av å dumme meg ut. Dessuten er det heller ikke til hundens fordel hvis jeg ikke klarer å stille henne skikkelig. Hadde det nå bare vært hundens eksteriør og bevegelser som gjaldt så kanskje, men handlingen betyr jo faktisk en del også. Mange dommere som blir sure hvis man viser hunden feil, får beskjed om å gå hjem og øve. :gjeiper:

Men jeg har øvd masse hjemme men det hjelper ikke når jeg blir så nervøs/stressa at jeg glemmer ut alt...... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kanskje trene deg opp? Starte med å stille ut på Hundens Dag, eller kanskje stille i en tom ring utover ettermiddagen, sånn bare for å gjøre det semi-offisielt (;) ). Jeg trente lydighet på den måten med Vinnie, da fikk hun litt miljøtrening også, og lærte å fokusere på meg selv når det var mye styr og andre hunder rundt henne. (Men jeg skal ikke snakke for høyt, det var nervøsitet som gjorde at jeg aldri meldte meg på en lydighetskonkurranse med henne. Kom ikke lenger enn bronsemedaljen).

I dag er jeg sliten, kjenner jeg. Blir kanskje en kaffe med ei venninne, men ellers skal jeg bare slappe av. S-mannen skal i styremøte med filmklubben og se film etterpå, så jeg får meg e liten Tabris-kveld for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Vi hadde sånn skrittelle-konkurranse på jobb i fjor. Ble delt inn i lag og skulle gå X antall kilometer på en måned. Konkurranseinstiktet tok overhånd hos temmelig mange, og det ble mye artig ut av det :)

Kos deg med en aldri så liten alenekveld! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Travel helg denne gangen! I går var det husarbeid på dagen, før vi utover ettermiddag reiste ut til mitt søskenbarn på treretters med øl og konjakk. I morges var det opp forholdsvis tidlig og ut på hundeutstilling (vil ha hund - nuh!), en kjapp tur hjemom før det var ut til bror for å feire mine to nevøers bursdag. Kom hjem for en liten stund siden, og da var det ut med pus en liten tur på takterrassen. Nå må jeg snart tusle meg i seng, tidlig opp på jobb i morgen.

Men har vært veldig hyggelig! Neste helg blir nok litt roligere siden S-mannen da har jobbeuke. Så neste uke kan jeg kanskje få lest litt mer i boka vi skal diskutere i bokklubben denne måneden.

Håper alle har hatt en fin helg. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi treffes. :vinke:

Vi kom ikke på utstilling før nærmere kl 12. Jeg var så stressa siden vi egentlig var 1t for sent til å rekke begynnelsen av rasebedømmelsen, så jeg rakk ikke å orientere meg om hvilke raser som befant seg rundt oss... :sjenert: Jeg trodde ikke du skulle på utstilling siden du skulle i bursdag så jeg glemte å se etter deg også....Jeg kunne vel bare fulgt sporet til de japanske. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...