Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

:hallo:

Så bra at det innflyttningsfesten var så kjekk. :jepp:

Jeg har hatt min første skoledag på fransk universitet i dag. Det var både spennende og gøy. I dag var det bare informasjonsmøte, så blir spennende å se hvordan undervisninger blir i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God mandag alle. :kaffekopp: Og spennende, The Kitten, spesielt når du kommer i gang! :jepp:

Helgen var herlig og avslappende for meg, men det skjer litt mye rundt meg for tiden. En kollega på jobb (hun som lærte meg opp og som jeg overtar jobben etter) ble påkjørt bakfra og er nå sykemeldt på andre uka med whiplash-symptomer. En annen kollega har en mann som var i sykkelulykke og har operert inn en plate i kragebeinet og må være i ro i seks uker - midt oppi tilvenning av barn i barnehage og flytting. Ei venninne av meg fikk sagt opp leiligheten sin og må forte seg å finne noe annet, og en annen venninne av meg mistet sin mor i kreft i helga. Jeg var innom med blomster i dag. Helt forferdelig.

Jeg bekymrer meg alltid så mye i slike situasjoner. Jeg visste ikke om hun ønsket blomster på døren, og om hun kanskje heller ville være i fred i en slik forferdelig vond tid. Men samtidig visste jeg at den største feilen man ofte gjør i slike situasjoner er å holde seg borte. Og det viste seg - igjen - at mine bekymringer var grunnløse. Faktisk var det hun som kontaktet meg først og lurte på om jeg ville ringe henne. Hun var ikke hjemme i kveld, og hun ble faktisk ordentlig rørt da jeg sa jeg var på vei med blomster. Når skal jeg lære meg at mine sosiale bekymringer er grunnløse i (minst) 9 av 10 tilfeller?

Ellers var jeg ute med pus i bånd igjen på søndag, og det gikk over all forventning! Skal si katter lærer fort! Ingen panikk, hun lot seg villig bære i de områdene hvor hun fortsatt ikke føler seg trygg nok til å gå selv, og hvis hun ville gå inn i busker og kratt hvor hun ikke kunne gå, var det nok at jeg stoppet slik at båndet ikke gikk lenger, og hun ga opp etter et par sekunder og tuslet videre. Hun regulerte tempoet etter mine skritt, undersøkte og snuste mer, og var samtidig svært kontaktsøkende overfor meg ute. For første gang gikk hun selv inn døra til blokka og travet verdenskjent opp trappene. Da vi kom inn igjen, satt hun et liten stund med ytterdøra, hun virket ivrig etter å gå ut mere! Men hun fant rimelig fort ut at hun var litt trett likevel, og døste og slappet av resten av dagen - igjen merkbart roligere. Så gøy å se! Ikke minst gøy å se at katter, som regnes som så stae, vanskelige og lite samarbeidsvillige, kan være så tilpasningsdyktige og lærevillige. Blir litt stolt, jeg. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke pusen som lærer seg å bli urban. ;) Det er ikke alltid like lett å forholde seg til mennesker i sorg, jeg vet iallefall at jeg hadde satt stor pris på om noen dukket opp på døra mi med blomster i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Det var da ikke måte på elendighet rundt deg for tiden da! Da jeg mistet mamma i kreft satte jeg veldig pris på at gode venner kom på besøk og behandlet meg som før.

Flinke pusen din da :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, begge to, godt å høre. :klem: Ja, hun ble veldig glad for blomstene, og jeg forsto at hun ønsket at jeg kom i begravelsen, selv om hun selvsagt forsto om jeg ikke kunne pga jobben. Men har snakket med sjefen og tar fri på torsdag. Så får jeg gått i begravelsen, og har tid til å bli med på gravølet (gravkaffen, er det vel for tiden) hvis hun ønsker det.

Nå har jeg spist middag og må hoppe i dusjen snart. Venninna mi som må flytte skal på visning på en leilighet i dag, og ville ha med meg. Det er i gåavstand fra der jeg bor, selv om det er et lite stykke, så tenkte jeg skulle ta det som en herlig kveldstur i høstværet.

Så vi prates. Eventuelt tastes. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. :kaffekopp:

Står bra til her, skal i begravelsen i dag. Fikk fri fra jobben i dag, så kan jeg bli med på "gravkaffen" etterpå hvis min venninne ønsker noen å prate med.

I morgen blir det nok travelt på jobb, er en del som skal gjøres. Men det er jo bare positivt.

God torsdag til alle som titter innom. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Håper begravelsen gikk greit i går. Sånne ting er aldri noe kjekt, så det er godt når det er over.

Straks helg nå :hoppe: Håper det blir en flott helg for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag. :kaffekopp:

Begravelsen gikk greit, jeg klarte selvsagt å komme ti minutter for sent. Jeg hadde slått opp kapellet på Gule Sider, men adressen der var feil. Vond begravelse, men jeg fikk gitt venninna mi en god klem, og det er det viktigste.

Men nå er det helg! :hoppe: Det er S-mannens jobbehelg, så det blir en rolig helg her. Og det passer meg utmerket. Regner med jeg får slappet av og lest litt i helga. Jeg har blitt med i en bokklubb (husker ikke hva jeg har skrevet her tidligere eller ikke), og vi leser "I rosens navn" av Umberto Eco denne måneden. Så møtes vi etterpå og diskuterer boka. Jeg begynte å lese denne boka for et par år siden, men tror ikke jeg kom meg helt gjennom den. Virker bedre denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Det er deilig med rolige helger innimellom. :jepp: Hva handler "I rosens navn" om?

Jeg har vært på skoleutflukt til Bayeux i dag. Vi så Bayeuxteppet og katedralen i Bayeux. Katedralen var nydelig, men jeg har hittil ikke sett en katedral som ikke er nydelig.

Bayeux var en veldig koselig by, og vi hadde strålende :sol:. Det er 26 grader her nå, så jeg skal ikke klage akkurat. :strix:

Ellers liker jeg å gå på et universitet hvor de selger :ol: på skolen. :ler:

I kveld blir det ost og :vin: kveld hos hun ene i klassen.

God helg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva handler "I rosens navn" om?

Den handler om et (eller flere) mordmysterier i et italiensk kloster på 1300-tallet. Boken diskuterer mye teologi, og har nærmest filosofiske betraktninger omkring teologi, skolastikk og logikk. Den er også filmatisert med Sean Connery og Christian Slater.

Jeg har vært på skoleutflukt til Bayeux i dag. Vi så Bayeuxteppet og katedralen i Bayeux. Katedralen var nydelig, men jeg har hittil ikke sett en katedral som ikke er nydelig.

Så nydelig! Høres utrolig spennende ut. :jepp:

Ellers liker jeg å gå på et universitet hvor de selger :ol: på skolen. :ler:

Det gjør de på universitetet i Stavanger også. ;) Jeg feiret med en øl da siste eksamen var tatt. :smilbla:

I kveld blir det ost og :vin: kveld hos hun ene i klassen.

Høres veldig koselig ut, snakker du fransk?

God helg. :klemmer:

God helg til deg også. :vinke:

leit å høre om hunden din. =(

Takk, ja det var veldig vondt. :( Går litt bedre nå, men savner henne fortsatt veldig.

15000 poster!!! Hai...omagad!

wow...ahh, mmm latte :)

Hai! Sånn går det når man er både kverulant og student. ;)

En --> :kaffekopp: til alle som stikker innom, håper dere får en riktig god lørdag!

Neste helg er det hundeutstilling her, tror jeg skal ta en titt bortom. I dag skal jeg bare handle inn til helga, så blir det sofaen etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Jeg snakker litt, men jeg forstår mye mer enn jeg klarer å si tilbake. Regner med at det kommer etter hvert. Iallfall om jeg får meg vertsfamilie. Er en frivillig ordning her, hvor en famlie inviterer deg på middagsbesøk, så snakker de med deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndagsmorgen. :kaffekopp: Har startet dagen med frokost og en espresso selv. Nå skal jeg snart labbe opp til et valpeshow, ledet av faren til venninnen min (hun som mistet moren nå nettopp). Foreldrene har jo vært aktive i hundemiljøet i flere tiår, og jeg synes det er flott å se at faren fortsetter dette nå. Dette valpeshowet er faktisk i gåavstand fra der jeg bor (jeg må gjenta, nok en gang, hvor genialt det er å bo så sentralt!), så nå beveger jeg meg opp dit.

Etterpå er det ut på liten tur med pus igjen. Deretter tar jeg nok med meg en god bok og går opp på takterrassen og leser, så sant været holder. Tegner til å bli en god søndag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndagsmorgen. :kaffekopp: Har startet dagen med frokost og en espresso selv. Nå skal jeg snart labbe opp til et valpeshow, ledet av faren til venninnen min (hun som mistet moren nå nettopp). Foreldrene har jo vært aktive i hundemiljøet i flere tiår, og jeg synes det er flott å se at faren fortsetter dette nå. Dette valpeshowet er faktisk i gåavstand fra der jeg bor (jeg må gjenta, nok en gang, hvor genialt det er å bo så sentralt!), så nå beveger jeg meg opp dit.

Etterpå er det ut på liten tur med pus igjen. Deretter tar jeg nok med meg en god bok og går opp på takterrassen og leser, så sant været holder. Tegner til å bli en god søndag. :)

Det skjønner jeg veldig godt at du gjentar. Jeg bor også sentralt, for første gang i mitt liv. Fantastisk er det, rett og slett.

Hvordan gikk det med valpeshowet og tur med pus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valpeshowet (eller hundeutstilling, som det jo egentlig var. Jeg trodde det bare var for valper, men viste seg å være feil) var veldig gøy. Jeg fikk også spørsmål om å hjelpe til litt, så jeg var med og delte ut premier til Barn og Hund. Kjekt. :smilbla:

Det ble ikke noen tur med pus, det har regnet her i hele dag. Jeg var gjennomvåt da jeg kom hjem. Da fant jeg også ut at jeg var overraskende sliten. Helt utkjørt. Så det ble bare middag på meg, så rett i boken jeg leser. Sovnet litt på sofaen også. Den siste timen har jeg sittet og lest med pus på fanget, har vært herlig avslappende. Får se om jeg tar henne ut litt nå, kanskje på takterrassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble visst en tur med pus likevel, nå i kveld. Det var overraskende mye trafikk og folk ute til å være søndagskveld. Men pus tok det bra, hun. Da vi kom inn igjen, etter en halvtimes tid ute, så satt hun med ytterdøren og mjauet litt. Skal si hun liker å være ute! Kjekt å se at det faktisk er noe hun liker. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:vinke:

Hundeutstilling kan være veldig kjekt det, spesielt som tilskuer. Jeg gikk utstillinger med min hund, hun ble til og med norsk champion. Det er både slitsomt, spennende og krevende med utstilling, men veldig artig når en får gode resultater :)

Så bra at katten din liker å gå på tur, og at den synes det er greit å gå i bånd. Det gjør jo alt mye enklere for deg etter at dere flyttet :) Skjønner for øvrig godt at du liker å bo sentralt. Det er kjempegreit, spesielt om man ikke har bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase var det hadde, Purple? Tror nok du har sagt det, men jeg husker ikke det i farten. Ja, utstilling er veldig gøy, og jeg kan ikke vente til jeg kan få meg en rasehund og bli med selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...