Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Ja, helg! :hoppe:

God fredagsettermiddag, alle. :kaffekopp:

Rolig helg foran meg, i morgen skal jeg ut og gjøre et par ærender med mor. Ellers vil jeg rett og slett slappe av med færrest mulig planer.

Ellers har jeg lest ut bind to i Knausgårds "Min kamp", og jeg synes serien er helt fantastisk. Den er nok litt enten/eller, tror jeg. Enten finner man det hele utrolig kjedelig og meningsløst, eller så finner man det svært meningsfullt og bra. Jeg hører til de sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett av to med Knausgård ja, en kollega av meg måtte nemlig tvinge seg gjennom bok nr 2 ifølge henne selv. :) Hun syns nemlig den var ufattelig kjedelig, Knausgård aldri mer! Jeg er veldig spent på hva jeg kommer til å synes da jeg fortsatt holder på med enern, liker det jeg leser foreløpig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag, alle. :kaffekopp:

I går kjøpte jeg en sele til ene pusen her. Vi bor jo slik til nå at vi ikke kan ha kattene ute, noe som er langt fra optimalt. Heldigvis er det bare midlertid, til vi får kjøpt oss en leilighet, noe vi satser på å få gjort i løpet av neste år.

For gamlepus virker det helt greit, hun kikker av og til ut vinduet, men virker ellers veldig rolig og fornøyd - faktisk nesten mer fornøyd enn i gamleleiligheten. Hun går rundt og blunker og slapper av, og kommer med koselyder mens hun klatrer opp i sofaen for kos og oppmerksomhet. Men den litt yngre pusen (som vi bare kaller for Liten) er det litt verre med. Hun sitter i vinduet lange stunder av gangen hver dag, og har razzia-anfall av en annen verden her inne. Løper frem og tilbake, spreller rundt i sofaen og plager gamlepus. Jeg forstår henne jo, hun er ung og rastløs, og har masse energi hun ikke får utløp for her inne (merkelig nok var hun ikke så ofte ute da vi bodde i den andre leiligheten heller, men var ikke så full av energi da).

Sele er selvsagt heller ikke optimalt, men jeg tenkte det er bedre enn ingenting så lenge vi nå må bo her en stund. Jeg forsøkte frøste gang i går, med varierende hell. Det endte med at pus rev seg løs av selen og S-mannen måtte klatre over nabogjerdet og hente pus. Men hun virket til å ha hatt godt av det likevel, for hun var mye roligere inne resten av dagen.

Så jeg prøvde igjen i dag, tenkte søndag formiddag var en fin tid. Da er det mye roligere, og hun kan utforske litt i ro og mak. Og det gikk mye bedre allerede! Jeg kunne plukke henne opp og bære henne litt når hun forsøkte å gå et sted hun ikke kunne være, og vi vandret litt rundt i en liten park som ligger rett over der vi bor. Hun var mye roligere, utforsket, vandret, snuste og kikket masse rundt seg. Vi var ute litt over en halvtime, før jeg tok henne inn igjen (tenkte å stoppe mens leken var godt og det fortsatt var oppholdsvær!). Og nå ligger hun på badet og sover, og er igjen mye roligere inne. Tror dette går bra, jeg. :smilbla:

Så nå bli det å slappe av med kaffe, godis og Sims 3 utover dagen. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig på tur med pus i sele. :) Godt å høre at hun var rolig inne etterpå, er nok en liten overgang for henne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Svinger innom med en morgen- :kaffekopp:

Så kjekt for pusen å få luftet seg litt da. Den må nok venne seg til selen, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God ettermiddag, alle! :kaffekopp:

Ja, det gjorde nok godt at hun fikk være ute litt. Faktisk var hun helt rolig hele resten av dagen, og hele natten. Jeg har ikke sett henne slik siden vi flyttet hit, så det var helt klart noe hun hadde godt av. Skal gjøre det oftere, men må legge det til rolige tider når det er lite biler og folk ute.

Ellers er jeg litt småirritabel i dag. Ingenting stort som skjer, bare flere småting. Fikk ikke gjort så mye på jobben i dag fordi systemet var sirup. Og de tingene jeg har liggende kan jeg ikke gjøre fordi jeg er avhengig av andre før jeg kan gå videre med dem. I morgen skal vi ut og spise med jobben igjen - noe som selvsagt er hyggelig, men det blir litt travle dager da. Rett hjem fra jobb, hoppe i dusjen, kle meg og snu i døra for å reise ut igjen. Også blir det vin til maten og sent hjem - og opp tidlig for jobb dagen etter.

I tillegg virket sjefen noe irritabel og stresset i dag. Hun var ikke sur eller sint mot meg, men hun virket som om hun hadde spesielt kort lunte i dag, og da blir jeg litt bekymret på hennes vegne. Hun pendler jo fra England hver uke, og hun har sagt tidligere at hun er temmelig sliten. For å avslutte det hele er jeg sulten og sliten, og leiligheten trenger en runde med støvsugeren, men kan verken lage middag eller støvsuge siden S-mannen sover (forsøker å komme seg etter en uke jobb).

Så, ja, litt sutring og klaging i kaffekroken i dag. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en bedre dag på jobben idag! :klemmer: Jeg kan godt forstå at sjefen din er sliten, jeg hadde aldri maktet å ukependle fra UK. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en bedre dag på jobben idag! :klemmer: Jeg kan godt forstå at sjefen din er sliten, jeg hadde aldri maktet å ukependle fra UK. :daane:

Takker, ja, dagen var bedre i dag. Dvs, i går. :fnise:

Det er absolutt lov å klage litt i egen dagbok, skulle bare mangle! Håper dagen i dag blir bedre :)

Takk! Ja, går bedre nå. :)

:hallo:

Jeg bringer :kaffekopp: du kan kos deg med mens du ser videoen jeg postet. :klem:

Takk! :klem: Den var morsom. :ler: Lurer på hva min finske venninne vil synes om den. :lur:

Går bedre nå, ting har løst seg litt på jobb (selv om det faktisk er litt vel rolig akkurat nå). Det var veldig gøy i går, vi var først ute og hadde et par øl (både puben med Norges beste utvalg i øl!) før vi gikk og spiste. Veldig hyggelig.

Nå gleder jeg meg stort til fredag og innflytningsfesten. Også har jeg blitt med i en lokal bokklubb, det har jeg hatt lyst til lenge. Nå som jeg er ferdig med å studere, så kan jeg endelig lese det jeg vil. :smilbla:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. gleder meg! I dag har vi tatt det meste av husarbeidet, så det blir bare å feie raskt over når vi kommer hjem fra jobb i morgen. Øl og mat er handlet inn, så nå kan helgen bare komme! :hoppe:

En kvelds :kaffekopp: til de som stikker innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg, Purple - og alle andre som titter innom. :kaffekopp:

Innflytningsfesten var veldig kjekk, og jeg sitter nå her dagen derpå og slapper av. Tenkte jeg skulle se Mamma Mia nå, synes det er en utrolig herlig og lett feelgood-film.

En helg helt uten planer! Kan ikke huske sist jeg hadde det, skal bli fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så bra at innflyttingsfesten var en suksess! Og så herlig med en kosehelg uten store planer. Håper du har nytt det i fulle drag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...