Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Ja, ser ut som om vi takker ja. Jeg begynner faktisk å glede meg (men ikke til selve flyttingen!).

God langhelg til deg også. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg også fått meg en vekt-ticker. Jeg har lang vei å gå på min humpete ferd, men har kommet i gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Håper du blir supermotivert av at alle her kan følge deg på ferden! :duskedame:

Har du noe tidsramme eller delmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

God morgen :kaffekopp:

Fin ticker du har fått deg! Kjekt å se resultatene på den måten. Jeg har en sånn på lavkarbo.no. Den blir dessverre ikke oppdatert for ofte, for her går det sakte.

Skal du ned over 30 kilo? Jeg klarte det på ketolyse, men nå er det uaktuelt for meg å leve ketogent. Kroppen min fikser det ikke lenger, rett og slett. Bedre å bruke litt lenger tid på nedgangen, enn å føle seg i dårlig form støtt og stadig.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Håper du blir supermotivert av at alle her kan følge deg på ferden! :duskedame:

Har du noe tidsramme eller delmål?

Takker! :smilbla: Tidsrammen er lang, jeg ser for meg jeg vil bruke opp til to år på dette. Jeg har vel ingen klare delmål, for meg er det bare å leve sunt i hverdagen og ta det slik det kommer på den måten. Men jeg skal bli glad når jeg kommer under 80-tallet. :jepp:

God morgen :kaffekopp:

Fin ticker du har fått deg! Kjekt å se resultatene på den måten. Jeg har en sånn på lavkarbo.no. Den blir dessverre ikke oppdatert for ofte, for her går det sakte.

Skal du ned over 30 kilo? Jeg klarte det på ketolyse, men nå er det uaktuelt for meg å leve ketogent. Kroppen min fikser det ikke lenger, rett og slett. Bedre å bruke litt lenger tid på nedgangen, enn å føle seg i dårlig form støtt og stadig.

Ha en fin dag :)

Ja, det vil nok gå sakte her også, når den har rast fra seg litt den første uka eller to, men det er jo motiverende i seg selv. Ja, jeg er såpass lav at jeg må ned over 30 kilo (hadde jeg vært høyere, hadde jeg hatt et mindre vektproblem. :lol: ). Jeg har heller ikke tenkt å gå i ketose eller drive med noen streng slankekur. Jeg bare spiser sunnere og er mye mer bevisst på inntak av usunn mat, da med et lavkarbofokus. Da blir jeg mettere på mindre mat, siden proteiner og fett metter mer (og lengre) enn karbohydrater. Det har virket så langt. Kommer jeg til et stadie hvor vekten stopper opp - eller kanskje går oppover - så får jeg heller revurdere min strategi da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg er også for kort! Hadde jeg vært en halvmeter høyere, hadde jeg vært sylslank :ler:

En har brukt tid på å få kiloene på, så da må en regne med å bruke tid på å få de av igjen også. Det viktigste er å finne en livsstil man kan leve med og føle at man lever godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nettopp det jeg tenker - og det er derfor jeg tillater meg litt sjokolade. ;) Jeg bare begrenser det, da er det noe jeg kan leve med, og leve godt med. :)

I dag må jeg få lest noe teori til muntlig eksamen. Jeg tenkte også å ringe til jobben jeg har søkt på i ettermiddag, og høre om når de har tenkt å kalle folk inn til intervju og slikt. Jeg er så lei av å vente på alt mulig for tiden! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en fornuftig innstilling til det å gå ned i vekt. Det er viktig å kose seg også, godt at du unner deg litt sjokkis. :jepp:

Har du hørt noe mer fra jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, mocci, er enig. Spesielt siden jeg nå har fått en stor plate melkesjokolade med alpemelk fra ei venninne som har vært på ferie i det store utland. :nigo:

Jeg ringte jobben jeg har søkt, og pratet med direktøren. De hadde ikke fått sett på alle søknadene enda, og hadde planlagt å kalle folk til intervju i slutten av neste uke. Før jeg la på spurte han igjen om hva jeg het, så jeg håper han bet seg merke i navnet mitt, og at det var positivt for søknadsprosessen. :jepp:

I morgen kveld skal S-mannen og jeg opp til bror på terrassevin. Gleder meg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag, alle. :kaffekopp:

Takker, Purple, håper jeg også! :jepp:

I går kveld begynte jeg på bok to i Knausgårds "Min kamp"-serie. Jeg synes bøkene er helt fantastisk gode. Knausgård er virkelig en god forfatter, med en virkelig god formuleringsevne, svært reflektert, og med noen interessante betraktninger. Det er noe av det jeg liker best med ham - han klarer å få ned på papiret tanker, betraktninger og følelser jeg selv har, men knapt er bevisst om, siden jeg ikke har klart å formulere dem skikkelig for meg selv.

Jeg skulle bare lese "litt" før jeg la meg til og sove i går, og hadde plutselig lest nesten hundre sider uten at jeg var klar over det en gang. Det er lenge siden jeg har vært så oppslukt av en bok, det er en god følelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. :vinke:

Ja, det ble litt av en fest hos bror i går kveld. Vi var ikke mange, og jeg trodde ikke jeg drakk så mye, men jeg ble temmelig bedugget, ja. Så dagen i dag har vært temmelig redusert. Men det var verdt det, en veldig hyggelig kveld. :)

I morgen er det tre uker siden jeg leverte oppgaven, og det er egentlig sensurfristen. Men jeg tør ikke håpe på at jeg får resultatene i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Så bra at det ble en morsom fest :)

En tåler mindre alkohol på lavkarbo, spesielt i starten, til kroppen har vennet seg til det. Jeg har erfart det på den harde måten, kan man si :ler:

Oi, blir spennende med resultatet da! Krysser fingre for at du får de i morgen, og blir veldig fornøyd :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ble en morsom fest :)

En tåler mindre alkohol på lavkarbo, spesielt i starten, til kroppen har vennet seg til det. Jeg har erfart det på den harde måten, kan man si :ler:

Ah, det kan forklare det.

Oi, blir spennende med resultatet da! Krysser fingre for at du får de i morgen, og blir veldig fornøyd :nigo:

Takker, takker! Uæh, jeg er så spent, jeg vet ikke om jeg tør se når karakteren kommer. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjempespennende med resultatet rett rundt hjørnet. :)

Jeg deler din oppfatning av Knausgård, kjenner meg godt igjen i hans skildringer. Jeg er dog ikke ferdig med bok 1 enda. ;)

Forresten jeg har transferred LOTRO kontoen min til Uniten nå. ;) Spiller som sagt fortsatt på Laurelin server.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, da må jeg få laget meg en karakter, mocci. :nigo:

God formiddag, Purple. :kaffekopp:

Jeg har feilberegnet litt, jeg regnet tre hele uker fra innleveringsdato, men universitetet opererer med 18 virkedager. Det blir den 9. juni. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Ååå, da må du være tålmodig noen dager til da. Men du får jo vite det i løpet av uka i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nå i hvertfall bra. Så satser jeg også på en telefon senere denne uka, og bli kalt inn til interjvu. I morgen skal jeg avgårde til universitetsbiblioteket og levere noen bøker. Skal også treffe ei venninne der og ta en kaffe.

Jeg forsøkte å ta ut litt penger i kveld, for sikkerhets skyld. Men var nok for sent ute - minibanken var tom, og Rimi fikk jeg ikke tatt ut noe på. Kjøpte litt mat, da, men satser på at det blir tvungen lønnsnemd temmelig kjapt.

I tillegg til all ventingen på jobb og karakterer for tiden så er jeg så hundesyk at jeg holder på å bli gal! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...