Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Jeg for min del trives svært så godt med overskyet og vind. ;) Så det ble laks og grønnsaker på deg også - det er jo utrolig godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Vet at du ikke er så glad i varme. Jeg er veldig varmekjær, og ble særdeles fornøyd da jeg sjekket yr.no for neste uke.

Ja, den ovnsbakte laksen er veldig god. Det spiser vi hver uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å forstå fordelene med lavkarbo. I dag har jeg spist to måltider - sen frokost og middag. Og jeg er fortsatt stappmett. Og det er ikke fordi jeg forsøker å spise minst mulig, og jeg har heller ikke spist mer enn en tallerken til hvert måltid - maten er bare så mektig. Det er jo helt genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye spennende nyheter her. :) Jeg må si det var overraskende å høre at dere må flytte men supert at husverten har en ny leilighet å tilby dere. :) Håper dere kommer til å trives i sentrum. :)

Jeg har hørt mye bra om lavkarbo, virker som det er veldig poppis for tiden, har flere kollegaer som går på denne dietten. Jeg for min del skulle ønske det fantes en sunn fetekur. ;) Jeg fråtser i fete sauser, majones, sjokkis, smør på brødskiva m.m men vekta går tregt oppover. I tillegg mosjonerer jeg ikke noe særlig heller, blir en del rask gange turer med voffse da men ellers ganske stillesittende. Jeg kan heller ikke fordra treningsstudio, noe så kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan se ut som om vi takker ja til tilbudet om leiligheten. Det høres litt spennende ut å bo litt urbant for en tid, erfare det også. Tips til sunn mat med masse kalorier er jo nøtter, mandler og tørket frukt. Det inneholder sunt fett, og har MASSE kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Nå begynner jeg å forstå fordelene med lavkarbo. I dag har jeg spist to måltider - sen frokost og middag. Og jeg er fortsatt stappmett. Og det er ikke fordi jeg forsøker å spise minst mulig, og jeg har heller ikke spist mer enn en tallerken til hvert måltid - maten er bare så mektig. Det er jo helt genialt.

Det er genialt. Jeg går aldri sulten lenger, jeg slipper å telle kalorier og jeg har ikke noe søtsug. I tillegg er jeg kvitt hodepine som jeg var mye plaget med, og jeg har en mage som er så mye bedre enn den var før. Dessuten har jeg så mye mer energi, overskudd og jevnere humør. Kun fordeler for min del, hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips til sunn mat med masse kalorier er jo nøtter, mandler og tørket frukt. Det inneholder sunt fett, og har MASSE kalorier.

Takk for tips! Nøtter er bra men jeg kan dessverre ikke spise det pga allergi (pollenallergi som gir kryssallergi med nøtter/frukt).

Tørket frukt er nytt for meg, skal prøve ut det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mye kalorier det er i tørket frukt alene, har bare sett disse nøtteblandingene med tørket frukt eller rosiner som har vanvittig med kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, alle. :kaffekopp:

Fin mandag til deg også, Purple. :) Denne uka må jeg komme skikkelig i gang med lesing til muntlig. Og hvis de holder egne tidsfrister, så skal jeg få karakteren på oppgaven om en god uke, neste tirsdag. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, føler meg uggen i dag. Tung/vond i hodet, og generelle forkjølelsessymptomer. Jeg har hørt at man kan få det i en overgang til lavkarbo, men ville tro man måtte nærmere ketolyse for at det skulle komme. Antar det bare er tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, Mocci. :klem:

Føler meg fin i dag. I dag skal jeg ut og hjelpe min mor med ærender, det vil nok ta et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Uff, føler meg uggen i dag. Tung/vond i hodet, og generelle forkjølelsessymptomer. Jeg har hørt at man kan få det i en overgang til lavkarbo, men ville tro man måtte nærmere ketolyse for at det skulle komme. Antar det bare er tilfeldig.

Slik var jeg i går, og det var nok fordi jeg var i ketose. Jeg kan svinge innom det i blant, selv om jeg ikke ligger så lavt på karbene. Kroppen din omstiller seg nå, så da kan en få slike reaksjoner. Håper det går fort over!

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To kopper kaffe, takker! Det trenger jeg. Våknet rett før syv, men la meg til og sove litt til. Må nyte de siste dager med det late studentliv.

I dag skal vi på besøk til mitt søskenbarn, han har schäfer, så da kan jeg stille litt abstinenser. I morgen får vi besøk av ei venninne. S-mannen skal lage Fedons sjokoladekake, den er så utrolig god! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag. :kaffekopp:

Ja, gleder meg, den er så god! På lørdag blir det terrassevin oppe hos bror, gleder meg til det også. Blir en hyggelig langhelg, dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Kjipt at dere må flytte. Var jeg dere ville jeg takket ja til den leiligheten husverten har å tilby dere. For da slipper dere stresset med å lete etter ny bolig. I tillegg vet dere at dere får en ok husvert. :jepp:

God langhelg, Tabris! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...