Gjest Purple Haze Skrevet 9. mai 2011 #1021 Del Skrevet 9. mai 2011 God morgen Håper det var en fin konfirmasjon i går, og at du får en fin dag med oppgavejobbing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #1022 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) God morgen, mocci og Purple! Og alle andre som stikker innom. Ja, jeg er spent, denne uka får jeg en telefon der de vil ha meg på intervju hvis jeg er en av de aktuelle kandidatene til stipendiatet. S-mannen har gått gjennom søknaded min til byutvikling-stillingen, og nå venter jeg bare på tilbakemelding fra èn av mine tidligere sjefer om å stå som referanse, så får jeg sendt den avgårde. Konfirmasjonen var også fin, ja. Jeg er ikke en gang en mor, men som tante blir jeg jo superstolt av mine nevøer når det er noe. Nå er jeg også definitivt i innspurten på oppgaven. Den skal leveres på søndag, men jeg har frist til torsdag og bli ferdig med hele. De siste dagene skal S-mannen gå gjennom og språkvaske og korrekturlese hele oppgaven - han er så snill. Endret 9. mai 2011 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 9. mai 2011 #1023 Del Skrevet 9. mai 2011 Forresten, jeg kjøpte The Song of Fire and Ice bøkene i Skottland. Det var tilbud på pocket utgaver, 3 bøker for prisen av 2. Det måtte man jo benytte seg av. Beklageligvis fikk jeg bare tak i bok nr 1 og del 1 og del 2 av bok nr 3. De hadde bok 4 også men den kjøpte jeg ikke. Jeg får kjøpe bok nr 2 på nettet regner jeg med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #1024 Del Skrevet 9. mai 2011 Så bra! Det gjør ikke noe at du ikke har bok to enda, det vil ta sin tid å komme gjennom mursteinen som er den første boken. Første sesong av tv-serien er også bare bok èn. Du kan definitivt få kjøpt dem på nettet. Jeg kjøpte bok en og to på Bytti i Sandnes, og resten av bøkene kjøpte jeg på Kvadrat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 10. mai 2011 #1025 Del Skrevet 10. mai 2011 Så bra! Det gjør ikke noe at du ikke har bok to enda, det vil ta sin tid å komme gjennom mursteinen som er den første boken. Første sesong av tv-serien er også bare bok èn. Murstein ja, tell me about it!. Akkurat nå holder jeg på med en annen murstein av Ken Follett, det tar sin tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 10. mai 2011 #1026 Del Skrevet 10. mai 2011 God morgen Leser du Pilars of the earth, eller hva den nå heter? Har hørt at den er god, altså Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #1027 Del Skrevet 10. mai 2011 God morgen. Var det spørsmålet til meg eller mocci? Boken høres kjent ut, men jeg har ikke lest den selv. S-mannen og jeg har blitt enige om at vi spretter champagnen på mandag. Oppgaven leveres på søndag kveld, og mandag begynner hans friuke. Ellers går tankene mine på høygir nå for tiden. Om jeg ikke får dette stipendiatet, så er jeg mer og mer sikker på at det er innen forskning og akademia jeg vil jobbe. Det er veldig få slike stipendiater her i lokalområdet for meg og min utdannelse, men jeg vet der flere andre steder i landet. Og S-mannen har ingen problemer med å flytte på seg for at jeg skal finne meg drømmejobben, det er meg det står på. Jeg føler meg jo svært knyttet til denne lille bygda. Hele familien min bor her, samt noe av slekta mi. (Jeg er femte generasjon i direkte linje som er født og oppvokst her, mine nevøer og niese sjette generasjon). Jeg har aldri bodd utenfor bygda, faktisk. Men kanskje det er på tide å gjøre det, så jeg ikke gror fast? Familien min vil jo fortsatt være her, og det vil jo være verd det å bo noen år et annet sted i landet for å få meg et stipendiat. Så tenker jeg også på min mor, som er varig ufør, og trenger hjelp til ærender. Hvis jeg flytter, så blir det mer på mine søksen og andre familiemedlemmer, og det føles litt egoistisk. Men jeg vet ikke om min mor ville ønske at jeg skulle nekte meg å flytte for noen år for å fortsatt være tilgjengelig sjåfør. Masse forvirrende tanker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 10. mai 2011 #1028 Del Skrevet 10. mai 2011 Spørsmålet var til deg, men da skjønner jeg at det ikke er den du leser Å flytte på seg kan ha både fordeler og ulemper. Litt skummelt er det også. Men jeg tror det kan være sunt for en periode. Og skulle dere ikke trives, kan dere jo flytte tilbake. Jeg hadde aldri bodd noe annet sted i løpet av mitt over 40-årige liv da jeg flyttet hit. Det har stort sett gått veldig fint, men så klart savner jeg familien min. Heldigvis er det lett å komme på besøk titt og ofte, om man ønsker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 12. mai 2011 #1029 Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg skjønner dilemmaet med flytting, jeg stortrives også i vår region, kunne ikke tenkt meg å bo et annet sted. Jeg har også hele familien samlet her som jeg er veldig knyttet til. Jeg har imidlertid bodd et annet sted i landet da jeg tok utdannelsen min. Håper du finner ut av tankene og kommer frem til den riktige avgjørelsen for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #1030 Del Skrevet 12. mai 2011 Ja, vi får se hva det blir. Nå har jeg en annen jobb i sikte. Får jeg den, så blir vi værende her. Jeg har ikke fått noen telefon angående stipendiatet, så regner med det toget har gått. Ellers har jeg nå levert oppgaven til S-mannen, for korrekturlesing og språkvask. Synes det er snilt av ham jeg, er jo nesten hundre sider han skal gå gjennom. Han har også gjort det samme med alle mine semesteroppgaver, kapittelutkast til seminar og jobbsøknader de siste fem årene. Jeg kom på et lite avsnitt til jeg kanskje bør legge til oppgaven, så jeg skal nå skrive det i et annet dokument og bare legge det inn i oppgaven etter at S-mannen er ferdig. På søndag blir det konfirmasjonsfeiring for min nevø, etter det regner jeg med at jeg sender oppgaven inn. På mandag skal jeg kjøre mor til tannlegen, og SÅ blir det sjampis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 12. mai 2011 #1031 Del Skrevet 12. mai 2011 God ettermiddag Alt håp er vel ikke ute for stipendiatet? Snill mann du har som gjør siste finpuss på oppgaven din! Men regner med du hadde gjort det samme for han Og tenk, sjampis på en vanlig mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #1032 Del Skrevet 12. mai 2011 God ettermiddag. Nei, de sa de skulle ringe denne uka, så i teorien kan de jo ringe i morgen også. Men regner med de har ringt tidligere i uka de som var aktuelle. Jeg ble litt sur i går, da ringte telefonen halv ni på formiddagen og jeg tenkte spent at det var de som ringte, for hvem andre kunne det være på et slikt tidspunkt? Også var det bare et forskringsselskap som ville selge meg en billigere (i følge dem) forsikring. Sjampis på mandag blir stas. Har blitt bortskjemt etter Frankriketuren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 12. mai 2011 #1033 Del Skrevet 12. mai 2011 Slike telefoner er bare irriterende når man venter på oppringning fra noen andre! Haha, ja, en kan jammen bli fort bortskjemt på god vin og sjampis i Frankrike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 13. mai 2011 #1034 Del Skrevet 13. mai 2011 Titter innom med en og ønsker deg god fredag og god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #1035 Del Skrevet 13. mai 2011 Takker, og god formiddag alle. Jeg er litt i ventemodus nå, og venter på at S-mannen skal bli ferdig med korrekturlesingen, så jeg kan ta en siste runde med oppgaven før levering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 15. mai 2011 #1036 Del Skrevet 15. mai 2011 Håper du har hatt en fin helg! Klar for å sprette sjampisen i morgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #1037 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg har levert oppgaven! Jeg føler meg både utrolig lettet, lettere panisk og nesten litt tom, faktisk. Et års arbeid er nå over, og er levert. Nå kan jeg ikke lenger flikke og ordne, nå må den stå som den er levert. Uæh! Jeg har muntlig igjen, men det er en måned til. I morgen blir det sjampis på S-mannen og meg, men i kveld skal jeg nå roe ned litt og slappe av med øl og musikk på ørene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. mai 2011 #1038 Del Skrevet 15. mai 2011 Gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 16. mai 2011 #1039 Del Skrevet 16. mai 2011 Grattis med vel utført oppgave! Må føles helt himmelsk å være ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. mai 2011 #1040 Del Skrevet 16. mai 2011 Gratulerer så mye med levert masteroppgave. Hva skal dere på 17. mai? Er mulig du har skrevet det, men jeg er glemsk og gidder ikke lese gjennom innleggene for å finne det ut. Vi får besøk av min tante og onkel om ettermiddagen, ellers har jeg ikke noen planer. Gidder ikke å dra til byen når det er meldt 12 grader og Nå drikker jeg (Har masse om noen vil ha) og Lady Antebellum. Samtidig holder jeg på å tenke ut en lur måte å fortelle sjefen min at jeg tror en kollega stjeler ifra jobb. Hun kommer ofte med ting hun skal bytte i andre varer, og hun har aldri kvittering med seg. Lørdag kom hun t.o.m. med en vare som det var alarm på og hevdet at hun skulle bytte den. Jeg kan jo ta feil, og jeg er ikke 100 % sikker, så tror jeg kommer til å formulere det omtrent slik: "NN kommer ofte til oss ekstrahjelper med varer hun skal bytte, uten å ha kvitteringen på dem. Kan du være så snill å be henne huske å alltid ha med kvitteringen? Det er ganske ubehagelig for oss når hun kommer uten. Særlig da hun kom med en vare med alarm på." Når jeg sier det slik, kan sjefen tolke det litt som hun vil selv, synes jeg. I tillegg må jeg fortelle at jeg flytter til Caen, Frankrike til høsten. For en uke siden fikk jeg vite at jeg hadde kommet inn på et franskstudie jeg hadde søkt på. Det var veldig overraskende, ettersom det bare er 20 plasser på studiet. Har fremdeles søknaden via samordnaopptak, så kanskje kommer jeg inn i Kristiansand også? Tenker på å beholde plassen jeg får i Norge ett år, for så vidt jeg har skjønt så er det mulig. Nei, nå har jeg mast masse om mitt her. Som sagt; Gratulerer så masse med levert masteroppgave! Kos deg med S-mannen og champange i dag, og ha en flott 17. mai i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå