Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Går litt rundt meg selv for tiden, så i kveld satte jeg med ned og slappet av med en øl og god musikk på ørene. Så jeg tenkte å dele min all-time favoritt vokalist med dere - Tony Harnell. Vokst opp på 80-tallet som jeg er, med to eldre brødre, så har jeg hørt ganske så mye hard rock og heavy metal gjennom årene. Man kan si mye rart om den sjangeren, men jøje meg om ikke mange av de vokalistene kunne synge!

Det er ikke alt jeg liker, og jeg hører vel egentlig ganske sjelden på det nå, men noen få band skiller seg ut (for meg). Og èn bestemt vokalist har jeg stordigget siden jeg var en neve stor (nåja, det var kanskje å ta litt i :sjenert: ). Fantastisk stemme! (At jeg synes mannen er aldeles nydelig gjør heller ikke noe. Ja, også vil jeg gjerne gi høyrearmen min for å få det håret...).

http://www.youtube.com/watch?v=s7QK2DyC-Ew

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

God morgen :kaffekopp:

T.N.T da gitt! Føler liksom at det er et litt "lokalt" band for meg, etter som gitaristen bor bare et steinkast fra min hjemplass. Hørte mye på dem i ungdommen ja :)

Ha en fin fredag, Tabris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ville bare ønske deg en kjempefin tur til Frankrike, og en god påske. :hug:

Ja, jeg vet jeg er tidlig ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

T.N.T da gitt! Føler liksom at det er et litt "lokalt" band for meg, etter som gitaristen bor bare et steinkast fra min hjemplass. Hørte mye på dem i ungdommen ja :)

Ha en fin fredag, Tabris :)

Oj, så du er totning? Ja, har gått litt i TNT i oppveksten for meg også. Og riktig god fredag! :vinke:

:vinke:

Ville bare ønske deg en kjempefin tur til Frankrike, og en god påske. :hug:

Ja, jeg vet jeg er tidlig ute. :)

Hehe, ja, reiser ikke før neste lørdag. Men takk uansett, og en riktig god påske til deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Oj, så du er totning? Ja, har gått litt i TNT i oppveksten for meg også. Og riktig god fredag!

Nja, ikke helt totning, men fra en nabokommune :)

Gooood fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hit, sjokoladebolle. :goodbye: Og takker!

Bred dialekt på deg da, Lilla? ;)

Siste kvelden nå før S-mannen reiser. I morgen, etter han har reist, blir det husarbeid på meg. Må gjøre klar til visning på mandag. På kvelden blir det vel bare avslapning, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Ja, jeg er vel egentlig ganske bred i dialekten, men er blitt temmelig avslepen nå som jeg bor her vest. Slår om igjen når jeg er på hjemlige trakter da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har S-mannen reist og jeg står på hodet i vaskebøtta. Ei gammel venninne jeg ikke ser så ofte kommer innom på en kaffe litt senere, det skal bli koselig. Ellers har jeg ingen planer for kvelden. Har hamstret litt øl, sjokolade og kosemat, så hvis det ikke dukker opp noe spesielt så blir det avslapningskveld hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en riktig koselig kveld. To venninner kom inn på kaffe i ettermiddag, også ble jeg invitert opp på en øl hos husverten, så satt der og pratet og koste oss hele kvelden. Var veldig hyggelig. I morgen skal jeg gå søndagsgtur med ei venninne, og så er det hjem og slappe av - kanskje lese litt teori til oppgaven og finpusse leiligheten til visningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Har vært god så langt. Var ute på et par timers søndagstur med ei venninne. Fantastisk vær ute. Nå blir det vel middagslaging og avslapping resten av dagen. I morgen blir litt travel - siste runde med støvfilla før visning, ned til frisøren og så ned til mor på en kaffekopp når selve visningen er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God formiddag alle. :kaffekopp:

I dag er det siste runden med støvfilla før visning. Jeg skal til frisøren halv tre, og deretter stikker jeg ned til mor på en kaffe. (Ja, akkurat det samme skrev jeg jo i forrige innlegg...).

Når jeg kommer hjem igjen, så skal jeg se første episode av Game of Thrones, den nye fantasyserien til HBO. Jeg holder på å lese serien nå, og Sean Bean har en av hovedrollene. Så gleder meg masse, ja!

Jeg har også fått tilbakemelding fra veileder på de tekstbitene jeg sendte til ham for kommentarer. Igjen så var det bare småpirk, så jeg satser på å få gjort noe av det senere i uka, før jeg reiser. Noe tar jeg på ferien, og resten når jeg kommer hjem - har fortsatt to uker på meg etter Frankrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

God kveld, Tabris :)

Håper du har hatt en fin dag, og ble fornøyd etter frisørbesøket! Regner med det er finvær hos deg også, og at du har mulighet til å nyte det mellom alle gjøremål :)

Gode tilbakemeldinger fra veileder, da. Småpirk er vel noe en kan leve med, nå som oppgaven mer eller mindre er ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag. :kaffekopp:

Ja, småplukk er greit, mye bedre enn store endringer. :)

Har akkurat kommet tilbake fra dyrlegen. Vi har overtatt husvertens katt, og nå i helga ble hun skikkelig hoven bak på magen, ved to av pattene. Jeg trodde det var en betennelse, for det så ut som en væskeansamling. Så dama til husverten kjørte meg (S-mannen har bilen), men dyrlegen fant ikke ut hva det var. Det var nok ikke en betennelse, for det var ikke varmt, ømt eller rødt. Ei heller fant hun noe sår eller skraper. Pus var også i fin form hele helga, og virker ikke syk.

Så dyrlegen, uten å være sikker, mente det kanskje kunne være hormoner i ubalanse. Selv om pus er sterilisert, så kan det være noen små rester av livmoren igjen. Og det kan være nok til å skape hormonell ubalanse, og de kan få hovent jur og produsere melk, men det er uvanlig (det var heller ikke noe melk hos pus). Så vi ble enige om å se det an. Så fremt hun ikke blir dårlig, selvsagt, så venter jeg til jeg kommer tilbake til Frankike. Hvis hun fortsatt er hoven, så kan det være hun skal få hormonbehandling.

Det er jo bra at pus er i god form, men jeg liker ikke når vi ikke vet hva det er. Og sånn sett passer det dårlig siden jeg reiser bort på lørdag - hva om hun blir akutt dårlig mens jeg er borte? Husverten skal jo gi mat og vann, men blir jo masse arbeid for dem om de må reise akutt inn til dyrlegen med henne. Og skjer det noe akutt i selve påsken før jeg reiser, så forsvinner vel hele reisebudsjettet mitt. Jeg reiser selvsagt inn med henne hvis jeg må, for all del, men det er jo litt surt nå rett før ferie og alt. Får satse på at det ikke skjer, hun har jo antagelig ikke noen betennelse og er i fin form ellers.

Nå må jeg begynne å planlegge pakkingen til reisen. Skulle også fått gjort noe oppgavearbeid, men får se om jeg tar det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, håper det går bra med pusen! :klem: Får håpe at det ikke er noe alvorlig, man skulle tro at det hadde blitt oppdaget hos veterinæren.

Kjipt når man ikke vet hva det er, blir bare enda mer bekymret da..

Jeg er også spent på Game of Thrones, blir nok ikke å se den før den er kommet på DVD, har en plan om å lese bøkene først. :) Fortell meg gjerne hva du syns om den. :)

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Game of Thrones svært godt! Både karakterene, stedene og atmosfæren var veldig bra fremstilt i forhold til bøkene. Kan absolutt anbefales! Det kan ta sin tid å lese ferdig serien - for det første er vel ingen av bøkene i serien under 800 sider, for det andre er ikke serien ferdig enda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag alle. :kaffekopp:

Ja, her er været strålende, og jeg må si at jeg har ramlet fullstendig inn i feriemodus. Har ikke sett på oppgaven denne uka. Jeg vet hva jeg har å gjøre, og at litt fikling i Frankrike samt litt god jobbing når jeg kommer hjem er nok for å rekke over det. Så nå slapper jeg bare av.

Det er litt tomt, da, uten S-mannnen. Før vi ble sammen hadde jeg i hvertfall Vinnie, hunden. Jeg fikk henne bare noen uker etter at jeg flyttet hjemmefra, så jeg har ikke bodd alene før uten både mann og hund. Heldigvis er det en del selskap i kattene, men er litt tomt, ja.

I går begynte jeg å pakke, har vasket to runder med klær, har pakket ned flybilletter og pass... husarbeidet er også på stell. Det er èn fordel med å ha fri og være helt mutters alene - leiligheten skinner. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...