Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Tabris skrev (På 14.3.2011 den 20.36):

Ja, har gjort det når det gjelder middag. Jeg er en rev til å lage pai. :ler:

Pai har jeg alltid hatt lyst til å prøve å lage. :) Er det vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, egentlig ikke. Det vanskeligste er å skjevle ut paideigen slik at den passer i paiformen. Det hender det blir litt lappeteppe, men det er det jo ingen som ser når paien er ferdig. ;)

I dag må jeg reise ut til politiet og ordne meg pass, skal til Frankrike i slutten av april. Bror fylte førti i fjor vinter, og vil ha en skikkelig feiring. Så han har leid et herskapshus ikke langt fra Nice hvor han har invitert nærmeste familie og venner. Blir spennende!

Det er et par skår i gleden, da: Jeg er livredd for å fly, og gruer meg til flyturen. I tillegg skal ikke S-mannen være med for hans mor fyller 60 akkurat da, så han reiser nordover for å feire med sin familie. Det forstår jeg selvsagt, men blir litt stusselig med to uker uten ham. :sukk:

Men gøy blir det nok, ja, når jeg først kommer meg ned (og da har kommet så langt med oppgaven at jeg faktisk kan slappe litt av og tenke på noe annet for en liten stund).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og takk for sist i :kaffekopp: kroken :kyss2:

Føles ut som det er kjempe lenge siden jeg var her på besøk sist. For jeg ser det har kommet masse nye sider med morsomme og interessante innlegg. På privaten er det bare som om det var noen få dager.

Men tiden går jo så fort nå på denne tiden av året...det er jo VÅR :tommelsmil:

Nå har jeg Å mannen felt trær for neste vinters varme. jeg må si veden varmer mange ganger ja. Nå mangler jeg bare å få nye kniver i kvistkutteren så blir det straks litt ryddigere.( og plass for mere)

føler meg ganske mørbanket etter denne første runden ja :fnise: Det er enda en god del igjen også. Men, nå skjønner jeg jeg litt bedre hvorfor ved er så dyrt. Det er noen vendinger med det ja.. ;)

Kjelleren har heller ikke sluppet unna våryre eiere...så alt rot å skrot må bare passe seg.

Det er litt å ta av her da! Vi kjøpte ett gammelt småbruk, og det var ikke småtterier som låg igjen. (av rask å sjit å lort :gjeiper: )

Men men, jeg ser på det hele som veldig produktive treningøkter :trene:

Nå er jeg så inspirert at jeg skal hive meg med zumba gjengen. Jeg ser jo på meg selv som fulstendig utrenet. Men jeg har jo fått litt styrke og utholdenhet etter tungt "skogsarbeid" og rydding... Håper jeg :sjenert:

Uansett..ett sted må man jo begynne :tommelsmil:

Ha en kjempe fin dag Tabris og alle dere andre.

legger igjen en liten :sjokolade: som du kan kose deg med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, ann kristin. :vinke:

Hogge egen ved? Høres jo helt genialt ut. Jeg kan gjerne se for meg det er tungt, ja (nærmeste jeg kommer var å være med far og stable ved som vi hadde bestilt med lastebil). Men må være så tilfredsstillende når man er ferdig! Og med vårrengjøring og gammalt småbruk så kan jeg ikke se for meg at du trenger å trene på treningsstudio, du har jo masser av fysisk arbeid og frisk luft fra før av. :smilbla:

Og sier aldri nei til litt :sjokolade:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hei :)

Så herlig med Frankrikeferie da! Men jeg skjønner godt at du gjerne skulle hatt med S-mannen. Og du har all min sympati når det gjelder å fly. Jeg har en anelse flyskrekk. Har jo måttet trosse den, nå som jeg flyr fram og tilbake mellom vest og øst rett som det er, men jeg liker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjekt med frankriketur da! Det blir nok kjempekjekt men forstår at du gjerne ville hatt S-mannen der da. :klemmer:

Uff, det må være slitsomt med flyskrekk, forstår deg godt, selv om jeg ikke har flyskrekk så har jeg andre issuer når det gjelder fly.

Det går nok bra skal du se, men det er litt traurig når det står på, er en grunn til at jeg kun reiser på flyturer med maks en times varighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purple Haze skrev (På 15.3.2011 den 13.52):

Hei :)

Så herlig med Frankrikeferie da! Men jeg skjønner godt at du gjerne skulle hatt med S-mannen. Og du har all min sympati når det gjelder å fly. Jeg har en anelse flyskrekk. Har jo måttet trosse den, nå som jeg flyr fram og tilbake mellom vest og øst rett som det er, men jeg liker det ikke.

Nei, det er ikke noe gøy med flyskrekk. Sist jeg var ute og reiste så var jeg nær et panikkanfall, første gang jeg har opplevd noe slikt. Var helt forferdelig. Så denne gang skal jeg ha med meg en bok jeg gleder meg til å lese, kanskje ta et glass vin før flyturen og jeg har også alliert med meg min mor og bedt henne om å prate med meg non-stop og spørre meg masse enkle og banale spørsmål for å holde hjernen min opptatt med noe annet enn frykten. :fnise:

mocci skrev (På 16.3.2011 den 7.03):

Åh, så kjekt med frankriketur da! Det blir nok kjempekjekt men forstår at du gjerne ville hatt S-mannen der da. :klemmer:

Uff, det må være slitsomt med flyskrekk, forstår deg godt, selv om jeg ikke har flyskrekk så har jeg andre issuer når det gjelder fly.

Det går nok bra skal du se, men det er litt traurig når det står på, er en grunn til at jeg kun reiser på flyturer med maks en times varighet.

Hvor lang tid tar det å fly til Frankrike? :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (På 16.3.2011 den 17.59):

Nei, det er ikke noe gøy med flyskrekk. Sist jeg var ute og reiste så var jeg nær et panikkanfall, første gang jeg har opplevd noe slikt. Var helt forferdelig. Så denne gang skal jeg ha med meg en bok jeg gleder meg til å lese, kanskje ta et glass vin før flyturen og jeg har også alliert med meg min mor og bedt henne om å prate med meg non-stop og spørre meg masse enkle og banale spørsmål for å holde hjernen min opptatt med noe annet enn frykten. :fnise:

Hvor lang tid tar det å fly til Frankrike? :trist:

Skjønner deg godt, opplevde det samme(angstanfall) når jeg reiste bort til Edinburgh, pyton. Hjem igjen gikk det helt fint. :) rart det der. ;) Jeg har hørt at man kan få god hjelp av beroligende (feks valium) men jeg har ikke prøvd selv, har en lite sperre mot slikt. :sjenert:

Jeg vil anta at en flytur til Frankrike tar et par timer. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også en liten sperre mot å begynne å medisinere meg mot slikt. (Jeg har også en liten sperre mot å ta et glass vin først - det føles ikke riktig å begynne å løse problemer med alkohol). I tillegg fikk jeg valium da jeg skulle trekke visdomstennene (lang historie), og det virket ikke i det hele tatt. Så jeg har mistet litt troen på akkurat det.

Men god morgen alle! Nå er det frokost, :kaffekopp: er klar og jeg skal begynne min arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Det ble en bra dag, fikk skrevet kvoten min. :) Men nok masteroppgaveprat! (Får håpe det ikke blir noen PhD på meg, da blir det akademia-prat her i tre år fremover. :ler: ).

Over til noe annet: Jeg er veldig svak for ting som mennesker gjør i fellesskap. Litt vanskelig å forklare, men jeg er av den typen som blir rørt når jeg ser biler som en etter en bremser ned og svinger ut når en ambulanse kommer kjørende med blålys. Jeg tok en runde rundt i nabolaget et år under Earth Hour og ble også rørt av alle de svarte husene med telys brennende i vinduet.

Derfor blir jeg også blank i øynene av videoer som dette:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet, jeg trodde det bare var jeg som var rar og ble rørt av sånne ting. :ler:

Jeg og J-man har nettopp begynt å se på en nettserie om en gjeng med spillnerder. Korte episoder på rundt en 5-10 minutter, og fryktelig nerdete. Vet ikke (tror ikke?) om det er sånne type spill du holder på med, men selv jeg som ikke er sånn gamergeek synes det er fryktelig morsomt og sjarmerende. The Guild heter den. *tipse* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purple Haze skrev (På 18.3.2011 den 8.01):

Den videoen er kjempebra, og rørende ja :) Litt :kaffekopp: på en fredagmorgen. Ha en fin dag :)

En fin dag til deg også. Og takker alltid ja til en :kaffekopp: en fredagsmorgen.

Pingting skrev (På 18.3.2011 den 9.22):

Å herlighet, jeg trodde det bare var jeg som var rar og ble rørt av sånne ting. :ler:

Jeg og J-man har nettopp begynt å se på en nettserie om en gjeng med spillnerder. Korte episoder på rundt en 5-10 minutter, og fryktelig nerdete. Vet ikke (tror ikke?) om det er sånne type spill du holder på med, men selv jeg som ikke er sånn gamergeek synes det er fryktelig morsomt og sjarmerende. The Guild heter den. *tipse* :)

Ja, det er bra det er andre også som er rare. :ler:

Jeg har hørt om The Guild, men ikke sett noe av det. Skal ta en titt (etter jobbing! :fyfy: ). Takker for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite problem når det kommer til skrivingen. Et firbent og furry problem. Jeg sitter som regel i sofaen når jeg skriver, med vekselvis laptopen på fanget eller med bena i kors og laptopen foran meg. Når jeg sitter med bena i kors, så kommer ofte pus smygende fra siden og vil i fanget. Hun mjauer ikke eller lage noe drama, hun bare... insisterer. Hun blir stående på vent med hodet mot armen min helt til jeg flytter den, så kommer hun og legger seg fornøyd og malende i fanget mitt. Det er jo for søtt til å motstå! Men det gjør det altså vanskeligere å skrive.

I love kittehs. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (På 18.3.2011 den 10.30):

Hun mjauer ikke eller lage noe drama, hun bare... insisterer.

Ahaha, veldig kattete!

Det der var så søtt at jeg merker det rykka litt i eggstokkene. :overrasket:

Kjenner du til The Oatmeal? Genial webcomic/nettsted.

Cat vs Internet

Og en praktisk guide: How to pet a kitty

Dessuten den informative: 17 things worth knowing about your cat

And now for something completely different: 7 reasons to keep your Tyrannosaur OFF crack cocaine

*sprer distraksjons-vibber*

Tilgi meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Pingting skrev (På 18.3.2011 den 10.56):

Ahaha, veldig kattete!

Det der var så søtt at jeg merker det rykka litt i eggstokkene. :overrasket:

Hun er jo kjempesøt! Til slutt får jeg kvinnet meg opp og flytter henne vennlig bort fra fanget så jeg får gjort noe. Det går greit - helt til jeg en times tid senere har glemt henne og igjen sitter med bena i kors - og kjenner det insisterende hodet borti armen min igjen...

Kjenner du til The Oatmeal? Genial webcomic/nettsted.

Cat vs Internet

Så søt! Stakkars pus! :(

Og en praktisk guide: How to pet a kitty

Denne er så treffende at det nesten er litt skremmende. Er det noen som har spionert på kattene her i huset? :ninja:

Dessuten den informative: 17 things worth knowing about your cat

Jeg hadde hørt om det meste her. :happy: "Clumping ftw" :fnise:

And now for something completely different: 7 reasons to keep your Tyrannosaur OFF crack cocaine

Random article is random. :fnise:

*sprer distraksjons-vibber*

Tilgi meg! ;)

Takker så masse, jeg skulle til å sette meg ned og jobbe, jeg nå. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (På 18.3.2011 den 11.15):

Takker så masse, jeg skulle til å sette meg ned og jobbe, jeg nå. :snurt:

Jadda, skyld på meg, du! :ler:

Hihi, jeg traff en kattepus på vei hjem i går. Mange av Oslo-kattene har en tendens til å være litt sky, men denne var sosial så det holdt. Den begynte å male da jeg sa "næmmen hei!", og i det millisekundet hånda mi traff hodet dens, så ville den ha magekos. Det var medisin etter en lang dag på lesesalen, det! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snoke snoke*

Jeg synes det var mistenkelig stille både i Masteroppgavetråden og i boka til Pingting i dag, men nå skjønner jeg jo hvorfor.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...