Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Vel? Uansett hvor kreativt utformet ditt negative tankespor er, risikerer du ikke noe verre enn et nei på stipendiatsøknaden. Så blir situasjonen din ikke et grann verre enn den er i dag. Potensialet for bedring ligger der, selvsagt. Så egentlig er dette en vinn/whine-situasjon.

Løkke te med problemstillingen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen innom, katze. :goodbye:

Du har helt rett, det er bare å kaste seg i det! Noe jeg sånn sett allerede har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er problemet. Jeg har maks et par dager på meg til å finne ut hva jeg skal bruke de neste tre årene av mitt liv til å forske på (hvis jeg får godkjent søknaden). :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lagt opp helt fritt, eller er det innenfor et tema? Mange danner jo prosjekter basert på hva de skrev masteropgaven sin om, kanskje det er et element i din du har lyst til å gå mye dypere inn på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stipendiatet er i forbindelse med et forskningsprosjekt om minnestudier. Personlige minner, historiske minner, litterære minner. Det er et tverrfaglig felt hvor man kan skrive med bakgrunn fra ulike fagfelt, som antropologi, historie, historie, litteraturvitenskap, religion osv.

Jeg har tenkt på noe i forbindelse med masteroppgaven som jeg kunne gått videre på, men jeg synes det er vanskelig å gjøre dette helt alene. På masteroppgaven utviklet jeg en problemstilling i samarbeid med veileder, og han ga meg tilbamelding på både problemstilling og prosjektbeskrivelse til vi fikk noe som fungerte. Jeg synes det er litt skummelt om jeg nå skal utvikle dette helt alene, på et treårs forskningsprosjekt. Jeg vet jo ikke helt hva som er en ok problemstilling (ikke for bred, ikke for snever) for et treårsprosjekt.

*sutre masse* :sukk:

Men brainstormer og leser så det ljomer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

go da go dag :kaffekopp:

Jeg har herved sendt gode sterke tanker over til deg og ditt fåreliggende.. :jepp::jepp:

Dette går jo det suser! Du vil du vill Å DU FÅR DET TIL!!! Brennsikkert altså :jepp:

Ta denne :sjokolade: å trekk pusten dyyyp, pust hardt ut så alle trøtte dumme negative tanker forsvinner. Går det ikke på første...gjør det igjen. Du trenger da aldeles ikke den sure der nå som alt skal bli så bra. Gi`n ett :balltre: og slipp :idesmil: inn.

:laugh: jeg gleder meg for deg.

U go girl :duskedame:

Ha en fin dag Tabris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, se de positive sidene ved det. Uansett hva du kommer opp med, er prosjektet dømt til å bli minnerikt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den var noget tørr. ;)

Har satt armer og bein i bevegelse her. I morgen skal jeg ta kontakt med han som var min veileder på bacheloroppgaven og få litt hjelp og innspill fra ham om hvordan jeg går frem her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så spennende med stipendiat da! Og jeg er helt sikker på at du finner ut av dette, når du får nøstet opp i alle tanker :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil helst ikke bli ferdig, jeg - har jeg funnet ut. Har en kompis med ferdig mastergrad som har sendt over 70 jobbsøknader nå, og har ikke en gang fått et eneste intervju. :sukk:

Så skriv prosjektbeskrivelse, du. :nei:

(det er kanskje ikke så pent å komme med skrekkhistorier i folks dagbøker, men du truer jo meg med kaklende housewives :fnise:)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ikke bli ferdig, jeg - har jeg funnet ut. Har en kompis med ferdig mastergrad som har sendt over 70 jobbsøknader nå, og har ikke en gang fått et eneste intervju. :sukk:

Så skriv prosjektbeskrivelse, du. :nei:

(det er kanskje ikke så pent å komme med skrekkhistorier i folks dagbøker, men du truer jo meg med kaklende housewives :fnise:)

:ler:

Du vet... denne PhDen ligger også innenfor ditt felt. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! Ni timer i dag også, har fått kommet godt i gang med analysen og skrevet seks sider bare i dag. (Og har fortsatt masse igjen å ta av). :smilbla: Så har jeg også stresset masse over stipendiatsøknad, brainstormet til hjernen holdt på å implodere og slått meg til ro med en telefon i morgen. Så tar jeg det derfra.

Nå vil jeg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yay, så spennende med PHD da! :hoppe: Håper du får noen gode tips og råd fra veilederen slik at du får snekret sammen en super prosjektbeskrivelse! Det vel ikke ofte det utlyses doktorgradsstipendiater ved "vårt" universitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det. I hvertfall ikke en som jeg kan ta, med min utdannelse og bakgrunn. Jeg har begynt å formulere en problemstilling i hodet mitt nå, og forsøker meg på å lage en skisse/disposisjon til prosjektbeskrivelsen. Har ringt han jeg hadde tenkt å prate med et par ganger, men han svarer ikke. Mulig han foreleser nå på formiddagen. Får bare jobbe med prosjektbeskrivelsen til jeg får tak i ham.

God formiddag alle, forresten. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! (jeg kom på lesesalen nå, dermed er det fortsatt morgen. Basta. :fnise:)

:kaffekopp:

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...