Pingting Skrevet 28. januar 2011 #541 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg ble jaget av naboens schäfer en gang, men er fortsatt ikke redd for rasen... kanskje fordi noen av de snilleste, nydeligste hundene jeg har møtt har vært schäfere? Tror ikke den nabobikkja var helt god altså, til tross for at eieren var veterinær (!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #542 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Man er ikke automatisk god hundetrener om man er veterinær, dessverre. Er ellers enig i at schäfer kan være noe av det snilleste og peneste man kommer over. Endret 28. januar 2011 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 28. januar 2011 #543 Del Skrevet 28. januar 2011 Hei Enig i at veterinærer ikke nødvendigvis har inngående kunnskap i hundedressur, eller de ulike rasene, for den del. Da jeg skulle vaksinere hunden jeg hadde, insisterte han på å legge henne i narkose. For han hadde avlivet en halvsøster av henne p.g.a aggresjon, og da måtte jo min være aggresiv også Vel, det ble ingen narkose, og han fikk høre hva jeg mente om den type forutinntatthet! Ha en god helg, Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #544 Del Skrevet 28. januar 2011 Det hørtes useriøst ut, jeg har aldri vært borti at man legger en hund i narkose før den vaksineres. Slikt må man jo se an på hvert enkelt individ. Venninna mi og meg hadde en utrolig god lunsj i dag! Kjøpte et grovt brød (kalt "grovstubb" siden det var på størrelse med et 1/3-dels vanlig brød) og en del grønt. Ristet brødet, hadde over olivenolje, smørte det inn med hvitløk og hadde over basilikumblad. Laget en salat til med hjertesalat, paprika, tomat, agurk og pinjekjerner vi ristet og saltet. Nam, utrolig godt - og ikke minst svært sunt! Nå er jeg hjemme og S-mannen og jeg har hatt middag. Nå blir det avslapping og kos resten av kvelden. God fredag til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 29. januar 2011 #545 Del Skrevet 29. januar 2011 God morgen Det merkelige er at den veterinæren har veldig godt rykte, og veldig mange kunder. Eller heter det pasienter, kanskje? Jeg var stort sett veldig fornøyd, men den opplevelsen der, fikk meg til å lure på hvor lite peiling de egentlig har på hunders atferd. Og ikke minst, eiers påvirkning. Høres ut som en fin fredag, Tabris. Håper helgen fortsetter i samme stil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #546 Del Skrevet 29. januar 2011 De kan som regel en del grunnleggende om dyrs atferd, men de er som oftest ikke atferdsspesialister. Ja, ser ut til å bli en god helg. I dag er det spilling og husarbeid. Vi lager den bruscettaen jeg nevnte i forrige innlegg til lunsj nå - namme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 30. januar 2011 #547 Del Skrevet 30. januar 2011 Husarbeid på tapetet her også igår. Når det gjelder veterinærer har jeg blitt veldig skeptisk etter en fæl opplevelse i forbindelse med min forrige hund. Hun ble akutt syk hvorpå veterinær stilte feil diagnose noe som førte til at hunden hadde store smerter over flere dager, veterinær ville nemlig ikke gi ut smertestillende, selv ikke da jeg ba om det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 30. januar 2011 #548 Del Skrevet 30. januar 2011 Titter innom med en søndags- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #549 Del Skrevet 30. januar 2011 Må innrømme at bortsett fra en eller to saker, så har jeg svært god erfaring med veterinærer selv. Har vært hos dem flere ganger de siste 14 årene, og har sjelden opplevd noe negativt. God formiddag, ja. Ikke så mye nytt og melde fra i går. Dagen vil vel bestå av å gjøre ferdig husarbeidet, spille og spise opp pizzaen fra i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #550 Del Skrevet 30. januar 2011 Puh, det ble noe nyttig av denne dagen også, til slutt. Jeg har sittet og spilt (Mass Effect 2) i hele dag, bokstavlig talt. Når kveldingen kom, så fikk jeg "riå", som vi sier her. Vi har nemlig et generelt problem med for mange ting og esker. Liten leilighet + masse ting = rot. Så det meste har vi stablet inn på soverommet uten mål og mening, og det har vært en salig blanding av esker, tomme esker, ødelagte esker, fylte esker, løspapir, bøker osv som har tatt alt for mye plass og vært altfor mye rot inne på soverommet. Så i kveld jeg gjennom alt - støvsuget, kastet, sorterte og stablet på ny. Nå er den delen av soverommet rent, mer ordentlig stablet og jeg har fått kastet masse tull og tøys som bare tok plass og samlet støv. Må si meg fornøyd med det på en søndagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 31. januar 2011 #551 Del Skrevet 31. januar 2011 Flinke Tabris! Herrligt å få riå over seg noen ganger, da blir man ganske så effektiv også. Ser du har kost deg med spilling, jeg har faktisk ikke spilt noe denne helgen. manglet litt inspirasjon, samt at jeg ville få unna en del husarbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 31. januar 2011 #552 Del Skrevet 31. januar 2011 God mandag! Jeg tar gjerne imot litt "riå" når du er ferdig med dem, jeg har også masse rot og liten leilighet Håper du får en kjempefin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #553 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Ja, ble mer effektivt enn jeg hadde trodd. Hadde egentlig bare tenkt å begynne et sted å få gjort noe av det, men endte opp med å gjennom alt sammen. Og bra du bestemte deg for ikke å spille i helga, mocci, ser ut til at LotRO hadde problemer og var nede store deler av dagen i går. *sender over litt riå til Ember* God formiddag, alle. De siste to ukene har det sklidd ut litt for meg med sunn mat og trening. Jeg har ikke trent på nesten to uker, og selv om jeg har spist forholdsvis sunt, så har jeg likevel spist altfor mye sjokolade i det siste. Så i dag er det tilbake til gode vaner! Var oppe og trente i dag (den ryddesjauen i går var forresten en kjempeflott sovemedisin - sovnet fort, sov godt hele natten, og våknet av meg selv etter syv timers søvn helt uthvilt, en time før jeg hadde satt på alarmen). Det var litt tungt å komme i gang igjen med trening, men heldigvis klarte jeg de fleste øvelser på samme nivå som for to uker siden - så jeg har ikke tapt meg så veldig mye der! Det føles bra å ta tak i dette nå, før det har sklidd ut for mye og for lenge. Nå er jeg skikkelig god-sliten i kroppen. I dag skal jeg gå gjennom tidsskrifter om tarotkort for empiri og sitater jeg kan bruke. God mandag, alle. Endret 31. januar 2011 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 31. januar 2011 #554 Del Skrevet 31. januar 2011 Mange takk for oversendte "riå"! De skal utnyttes til det fulle i kveld Ikke gi opp på trening og sunt kosthold! Sprekker man så er det bare å starte opp igjen, før eller siden sitter det (godt nok) Og en skal ikke kimse av ryddesjau som trening heller, man forbrenner masse av det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ann kristin Skrevet 31. januar 2011 #555 Del Skrevet 31. januar 2011 Hei hei. Må bare fortelle at jeg er kjempe glad. Jeg ble klaret videre til mitt praksisår. wii...kan ikke beskrive alle følelsene som ilte i kroppen min da beskjeden kom. Nå gleder jeg meg utrolig mye til å sette i gang. Både med å Annonsere og skaffe klienter, og å få gi behandlinger ikke minst. Jeg bare elsker jobben min. Dere er virkelig spreke her ser jeg, å flink til å spise sund mat. Jeg spiser vel kansje litt bra mat jeg også, men jeg er ei skikkelig "godmatræv" lita og tynn som jeg er:) Merker jeg har savnet kaffekroken litt Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #556 Del Skrevet 31. januar 2011 Nei, det er nettopp å gi opp jeg ikke har gjort. Derfor jeg er "back on track" i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 31. januar 2011 #557 Del Skrevet 31. januar 2011 Flinke Tabris! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 1. februar 2011 #558 Del Skrevet 1. februar 2011 Flink du er! :happy: Og god morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #559 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Gratulerer, ann kristin, så flott! God formiddag til alle. Nå sitter jeg på uni. Frokost: Kaffe og Nutrilett Bar Dark Chocolate (føles som juks, er som å spise sjokolade til frokost. Namme!) Lunsj: Hjemmelaget salat jeg har tatt med, med mye godt i (brokkoli, oliven, to typer salat, tomat, soltørkede tomater, ristede og saltede pinjekjerner, basilikum...) Middag: Fullkornspasta med oliven, strimlet squash, soltørkede tomater og pinjekjerner, vendt i olivenolje Kveldsmat: Ikke bestemt meg enda. Kanskje et stort glass smoothie og en yoghurt. Og kanskje et par-tre biter (ikke mer!) løsvektsjokolade til kveldskaffen. Hvem har sagt sunn mat ikke er godt? :happy: Endret 1. februar 2011 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 1. februar 2011 #560 Del Skrevet 1. februar 2011 Mmmmm, hørtes knallgodt ut! God morg... formiddag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå