Tabris Skrevet 18. september 2011 Forfatter #1321 Del Skrevet 18. september 2011 God søndagsformiddag. Dette har blitt en riktig så avslappende geekhelg. S-mannen og jeg har vårt eget domene som inneholder hver vår blogg samt også et lite geekforum. To ganger på kort tid har nå vår konto blitt suspendert fordi noen har klart å hacke seg inn på vårt domene og bruke det til illegal virksomhet. Da ser det ut som om det er vi som hacker, og vi blir suspendert. Vi fant ut at noen av våre nettsider ikke var oppdaterte, og det er jo som en inngangsport for hackere. Så vi måtte gjøre noen tiltak. Min gamle grønne blogg har vi fjernet (den var nok synderen siden jeg ikke har brukt den, ei heller oppdatert den, på et par år). Vårt forum er heller ikke oppdatert, og det bruker en forum software som er svært tidkrevende og tungrodd når det gjelder slikt. Så vi bestemte oss for å skifte forum software, og skal prøve oss på BBPress, utviklet av de samme som står bak Wordpress blogg. I går lærte jeg meg derfor å opprette en lokal test server, lage en test database og teste forum softwaren for å se hvordan det fungerte. Det fungerte fint, men det mangler en del finesser. Så i går kveld og i dag blir det geeking på høyt plan, der jeg må finne og installere masse småsnacks for å forbedre forumet før vi kan ta det i bruk. Til det trengs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 19. september 2011 #1322 Del Skrevet 19. september 2011 Spennende med forum etablering da! Hvilke tema omhandler dette geek forumet da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 19. september 2011 #1323 Del Skrevet 19. september 2011 Og jeg er fullstendig i tåka i forhold til det innlegget om pc og nerding, skjønte ikke halvparten! Håper mandagen har vært fin så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. september 2011 Forfatter #1324 Del Skrevet 19. september 2011 Spennende med forum etablering da! Hvilke tema omhandler dette geek forumet da? Vi har nå hatt det forumet i flere år, vi måtte bare bytte software. Men det blir som en ny start, for vi overfører ikke det gamle forumet, men begynner på ny. Temaene omhandler de geekinteresser medlemmene har, det er et ganske lite forum. Som oftest går det i spill (The Elder Scrolls, Final Fantasy, Tomb Rider, Fallout osv), samt HP og litt forskjellig annet. Må bare titte innom hvis du vil. Og jeg er fullstendig i tåka i forhold til det innlegget om pc og nerding, skjønte ikke halvparten! Håper mandagen har vært fin så langt Hehe. Det er ikke enkelt. Ja, travelt på jobb i dag. Noe som er positivt, da går dagen fortere. Nå blir det pannekaker med bacon til middag, og så må jeg fortsette å nerde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 20. september 2011 #1325 Del Skrevet 20. september 2011 *stikker innom med en trillebår med kaffe for å veie opp for det lange fraværet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 20. september 2011 Forfatter #1326 Del Skrevet 20. september 2011 Kjekt at du stikker innom, Pingen! I dag har vi vært i møte med banken - og det gikk bedre enn forventet! Jeg var nærmest redd de ville peke og le av at vi våget å tro på et lån. Men vi fikk et overslag på det jeg hadde forventet, og nesten litt mer, uten at de var råflotte av den grunn. Vi skal ta noen runder til med flere banker, men dette lover jo bra! Så vi feiret med å spise lasagne på et nytt italiensk spisested etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 21. september 2011 #1327 Del Skrevet 21. september 2011 Vi har nå hatt det forumet i flere år, vi måtte bare bytte software. Men det blir som en ny start, for vi overfører ikke det gamle forumet, men begynner på ny. Temaene omhandler de geekinteresser medlemmene har, det er et ganske lite forum. Som oftest går det i spill (The Elder Scrolls, Final Fantasy, Tomb Rider, Fallout osv), samt HP og litt forskjellig annet. Må bare titte innom hvis du vil. Ja det vil jeg gjerne! Sender du meg en PM med adressen hvis du ikke vil ta det her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 21. september 2011 #1328 Del Skrevet 21. september 2011 Kjekt at du stikker innom, Pingen! I dag har vi vært i møte med banken - og det gikk bedre enn forventet! Jeg var nærmest redd de ville peke og le av at vi våget å tro på et lån. Men vi fikk et overslag på det jeg hadde forventet, og nesten litt mer, uten at de var råflotte av den grunn. Vi skal ta noen runder til med flere banker, men dette lover jo bra! Så vi feiret med å spise lasagne på et nytt italiensk spisested etterpå. Åh, det var jo kjempebra! Snart har dere egenkjøpt tak over hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 21. september 2011 #1329 Del Skrevet 21. september 2011 Det blir spennende å følge med på hus/leilighetskjøp for dere framover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. september 2011 Forfatter #1330 Del Skrevet 22. september 2011 Ja det vil jeg gjerne! Sender du meg en PM med adressen hvis du ikke vil ta det her? Kan gjerne legge den ut her: www.zanshaadocks.net. Men foreløbig er det bare det gamle forumet som ligger der. Hvis du registrerer deg der, så må du registrere deg i det nye forumet igjen til helga Men supergøy om du også blir med, vi er bare en liten gjeng, men veldig hyggelige. Du er hjertelig velkommen. Åh, det var jo kjempebra! Snart har dere egenkjøpt tak over hodet. Det blir spennende å følge med på hus/leilighetskjøp for dere framover! Ja, blir veldig spennende! Nå skal vi levere papirene til bank nr to og i møte med bank nr tre på mandagskveld, så får vi se hva det blir til. Uansett har vi jo den første banken som "bankers", so to speak. Supernyhet! Ellers har det vært, og er, en travel og aktiv uke. Møte med banken på tirsdag, var på filmklubben og så film i går kveld (og hadde ei øl med ei venninne etterpå), etter å ha jobbet 1,5 time overtid for å ta igjen at jeg gikk tidlig på tirsdag pga møtet. I dag var det "town hall meeting" siden en storsjef fra UK var på besøk, noe som varte til fem. Etter det var vi innom S-mannens bror for en rask kaffe. På lørdag skal vi til min mor på lørdagsgrøt, mandag kveld blir det bankmøte igjen, og tirsdag er det møte med bokklubben. Puh! Oppi dette forsøker jeg å få tid til å jobbe med det nye forumet slik at vi kan få det opp og gå i helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. september 2011 Forfatter #1331 Del Skrevet 23. september 2011 Nå er masteroppgaven min tilgjengelig på BIBSYS, og kan leses elektronisk! Må innrømme det er litt gøy at man kan søke på mitt navn som "forfatter" og få opp både papirkopi og e-utgave av min masteroppgave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. september 2011 #1332 Del Skrevet 24. september 2011 Og jeg er fullstendig i tåka i forhold til det innlegget om pc og nerding, skjønte ikke halvparten! Jeg skjønte ingenting jeg heller. Sånn jeg hører om slikt sier jeg bare "åja..." og nikker. Jeg har litt igjen av den blonde hårfargen min, kanskje jeg skal skylle på det? Nå er masteroppgaven min tilgjengelig på BIBSYS, og kan leses elektronisk! Må innrømme det er litt gøy at man kan søke på mitt navn som "forfatter" og få opp både papirkopi og e-utgave av min masteroppgave. Det er slikt jeg hadde absolutt elsket om det var min oppgave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. september 2011 Forfatter #1333 Del Skrevet 24. september 2011 Hehe, hver sin interesse. Jeg har også emner hvor jeg faller litt ut. Men, ja, kjempegøy med masteroppgave på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 24. september 2011 #1334 Del Skrevet 24. september 2011 Gratulerer med offentliggjøring av masteroppgaven! Kan tenke meg det føles veldig kjekt. Har du vært inne og sett på den mange ganger? God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. september 2011 Forfatter #1335 Del Skrevet 24. september 2011 Takker! Nei, faktisk ikke. Ikke på nettet, jeg har den jo hjemme. Men må sikkert innom og titte... Ellers blir det lørdagsgrøt med familien i dag, det ser jeg frem til. Resten av helgen blir stille og rolig, må få dette forumet opp og gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 24. september 2011 #1336 Del Skrevet 24. september 2011 Grattis med publisering av masteroppgaven. Forrige helg var jeg og noen venninner i Paris. Da var vi i katakombene, på monetmuseumet og i den gamle banken. Det var en kjempefin tur. Denne uken har gått vekk til studier, trening og skoletur til Honfleur. I dag har jeg gått rundt i byen og tatt bilder med en venninne. Tenkte å lage et fotoalbum til min bestemor til jul. I kveld skal jeg på vors, og så skal vi ut. Så er jeg også spent på hus/leilighetskjøp for dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 25. september 2011 #1337 Del Skrevet 25. september 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 25. september 2011 Forfatter #1338 Del Skrevet 25. september 2011 Tusen takk, Kitten! Din uke høres herlig ut. Og tror nok din bestemor blir glad for et slikt album! Ligger mer tanke og arbeid bak det enn enda en heklebrikke. Og definitivt Purple! Sitter her med en nå, etter frokost og en god dusj. Nå skal jeg slappe litt av foran PCen med og litt sjokolade. Litt senere skal jeg ut i den lokale parken og ta bildet i det flotte høstværet, tenkte jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 25. september 2011 #1339 Del Skrevet 25. september 2011 *sjekker* Min er ikke der! Ååååh, høstbilder! (del noen om de blir fine, da?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 25. september 2011 Forfatter #1340 Del Skrevet 25. september 2011 Din kommer nok, det tar jo flere måneder å få dem opp! Ja, hvis jeg får tatt noen bra bilder, så deler jeg dem på DeviantArt-siden min *peker på signaturen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå