Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Heisan, alle! :vinke: En liten rask titt innom før jeg går og legger meg. Vi har akkurat kommet hjem fra helgen på østlandet. Var et koselig bryllup, en fin reise (vi kjørte over fjellet på vei bort, det var en opplevelse i seg selv), og jeg fikk også møtt noen gamle venner på fredagskvelden. Så har kost meg riktig så mye. Jeg er jo så hjemmekjær, så med Frankriketur i påsken og østlandstur nå i helga, så kjenner jeg at jeg vil være hjemme en stund fremover nå! Passer fint med jobbing og flytting.

Angående jobben har jeg ikke vært så sliten som jeg ville tro. Firmaet er UK-basert, så alt foregår på engelsk. Møtene er på engelsk, sjefen min er engelsk... synes det er interessant i seg selv. Ellers kommer jeg mer og mer inn i oppgavene. Det er også litt formell kleskode, så jeg føler meg riktig som en karrierekvinne der jeg tripper rundt i pensko, skjørt og sminke. :fnise:

Da må jeg i seng, jobb i morgen. Skrives mere da! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint å høre at du trives i den nye jobben. :) På mitt arbeidssted kjører man uformell stil, avslappet kleskode men jeg liker å pønte meg litt åkke som. :sminkedokke: Men etter jobb er det rett hjem i kose/joggedressen, av med sminke og strikk i håret, er vel ikke så forfengelig som jeg liker å tro. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

God morgen :kaffekopp:

Så bra at du trives i jobben! Og karrierekvinne i riktig klesdrakt høres jo veldig flott ut :sexy::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, disse engelskmennene er nok litt mer formelle enn oss der. :ler: En av arbeidsoppgavene (scanning) krever at an står i rett opp og ned i en times tid, det sliter voldsomt når man har pensko på. Dvs, jeg har bare støvletter, men det sliter nok likevel. Men tar de av når jeg står der, så da går det bra.

Men, ja, trives mer og mer etterhvert som jeg kommer inn i det. I dag var det så travelt at dagen fløy forbi før jeg fikk sukk for meg. Fikk såvidt tid til å kaste i meg en yoghurt mens vi gjorde de siste oppgavene for dagen (hadde hatt lunsj tidligere på dagen, da). Men det er jo bare positivt. Veldig hyggelige folk også. :)

Ellers er det litt travelt for tiden. Jobb, svigermor kommer ned hit denne uka, jeg skal antagelig ut til ei venninne etter jobb senere i uka, og antagelig reiser S-mannen og jeg med svigermor ned til min mor senere også. Vi skal også passe husvertens hunder fra og med onsdag og over helga, samt neste helg. Samtidig som vi også driver og forbereder flytting selv. Så går litt i ett nå i juli, skal bli så herlig når vi kommer oss i orden i ny leilighet! Men må si jeg nyter det litt også, har vært for stillesittende de siste månedene, så dette er en god avveksling.

Også fikk jeg oppgaven min i posten i dag, pent innbundet. Så skikkelig bra ut. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at det føltes herlig å se oppgaven innbundet, det er jo virkelig en prestasjon å være stolt av! Mastergrad er absolutt ikkenoe å kimse av. :)

Spennende å lese om dine jobbdager også, godt å høre at du trives. :)

Hva slags hunder er det husverten din har da? Sikkert kjekt å passe på dem da du kan få utløp for hundelengselen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:kaffekopp:

Ser du har det travelt for tiden. Da går i hvert fall tiden veldig fort!

Så kjekt å være hundepasser en stund. Da får du dekket litt av hundebehovet en periode :)

Og så herlig å få en innbundet masteroppgave ferdig levert. Det føles sikkert veldig deilig :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God ettermiddag, alle. :kaffekopp:

Mocci: Det er en Berner Sennen og en Newfoundlandshund. Jeg får ikke stilt hundebehovet så mye, for Berneren kan jeg ikke gå tur med (drar for mye, har ikke kontroll) og nuffen er gammel og lat, bare daffer ved siden av meg. ;) Men litt gøy er det jo. :)

Purple: Ja, nå flyr dagene forbi for tiden. Gleder meg til vi får flyttet og blir mer sentrale, skal bli herlig på mange måter. Og med flytting, besøk og jobb, så har jeg ikke tid til å savne hund en gang. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:ler:

Like greit å ikke ha hund når du har det så travelt. Det gir bare masse dårlig samvittighet. Dere må jammen ha god plass som skal passe to sånne digre bamser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har ikke hundene inne hos oss. Det er jo husvertns hunder, så de er inne oppe (eller ute), så går vi tur med dem. Har ikke plass til to slike bamser! Blir spennende å se hvordan det går, sist vi passet Berneren hoppet han opp og slo meg i munnen så en bit av en tann ble slått ut. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

Nei, vi har ikke hundene inne hos oss. Det er jo husvertns hunder, så de er inne oppe (eller ute), så går vi tur med dem. Har ikke plass til to slike bamser! Blir spennende å se hvordan det går, sist vi passet Berneren hoppet han opp og slo meg i munnen så en bit av en tann ble slått ut. :ler:

Au! Var det din eller hunden sin tann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tann. :ler:

Og velkommen til kaffekroken, sjokoladebolle. Passer fint inn her med ditt nick, du. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ouch! Han gjorde det sikkert ikke med vilje da, er jo gosslige disse store bamsene. :) Ville sikkert bare gi deg en knuseklem. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårnings! :kaffekopp:

God kveld. :kaffekopp:

Ouch! Han gjorde det sikkert ikke med vilje da, er jo gosslige disse store bamsene. :) Ville sikkert bare gi deg en knuseklem. :fnise:

Hehe, jada, var bare glad. Men det er litt mer slitsomt når 40 kg hund fortsatt har valpeoppførsel. Vi var og gikk en kveldsrunde med dem nå, S-mannen og jeg. De er jo som natt og dag - Berneren er fortsatt en unghund i hodet, og til og med min høye og store samboer klarte knapt å holde ham, mens den gamle nuffen bare daffet ved siden av meg uten å bry seg med noe.

I dag har jeg vært på venninnebesøk etter jobb, ut på tur etter jeg kom hjem, og nå er det snart i seng. Er sliten og trøtt som en sokk!

Natta. :natti:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å komme litt inn i jobben nå. Hun som lærer meg opp trenger ikke sitte ved siden av meg ved enhver oppgave lenger, jeg får egne telefoner og sender egne mailer nå. Gøy! I morgen skal vi til mor rett etter jobb, S-mannen og hans mor. Da får jeg levert masteroppgaven til mor også (hun ville ha et eksemplar).

Akkurat nå sitter jeg og slapper av med øl og chips, og ser på live streaming av HP premieren i England, kobler av etter jobb. Travle, men gode dager. :happy:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Purple Haze

Godt å se at du trives og har det bra :) Og det er en god følelse når man begynner å komme inn i arbeidsoppgavene og blir mer selvgående!

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg er også glad for at du trives så godt i jobben. :jepp:

Så får vi håpe at ingen tenner blir slått ut denne gangen. :hund:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...