Gjest Purple Haze Skrevet 21. april 2011 #981 Del Skrevet 21. april 2011 Hei Skjønner godt at det føles tomt og rart å være alene når du ikke er vant til det. Jeg føler det slik de første dagene mannen reiser ut på jobb, og så venner jeg meg til det. Nesten rart å få han hjem igjen noen ganger. Men kjekt med skinnende leilighet da Herlig med reiseforberedelser! Kjenner jeg får reisefeber på dine vegne jeg, altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. april 2011 Forfatter #982 Del Skrevet 21. april 2011 (endret) Hehe, ja, begynner såvidt å få reisefeber, jeg også, men det kommer nok for fullt i morgen. Jeg har alltid sett på meg selv som lat og bedagelig, og det ER jeg også. Men i dag fant jeg ut at det var visst en grense for min egen latskap. Etter S-mannen har jeg jo småfiklet hver dag hele helgen og uka - ordnet til visning, gått til frisøren, hatt folk på besøk, gått på besøk, gått søndagstur, vasket klær, pakket til reisen, handlet mat til påske... i dag har vært første dagen hvor jeg ikke har gjort noe som helst. Butikken var stengt, det meste av pakking er gjort, klær henger til tørk og husarbeid er gjort. Så i dag har jeg kun sittet i sofaen, har hørt ferdig en lydbok jeg har holdt på med, har lest noen tegneserier jeg hadde lyst å lese og ellers fiklet på forum. Og når kvelden kom så var jeg så rastløs at jeg trodde jeg skulle bli gal. Jeg måtte ut nå og gå en runde rundt lille-parken og kvartalet, bare for å gjøre NOE. Jeg er så klar for å reise nå, fordi jeg er så ufattelig lei av å sitte her alene i sofaen og gjøre ingenting. (Selv om det strengt tatt bare er èn dag jeg har sittet helt alene og gjort ingenting). Det er sånn at flyturen må bare komme, bare jeg slipper å sture her i leiligheten. Så, joda, jeg trives godt i sofaen, jeg. Men det er faktisk grenser, også for meg. Endret 21. april 2011 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 21. april 2011 #983 Del Skrevet 21. april 2011 Kjenner meg godt igjen i det der! Jeg er også lat og sofasliter, men har faktisk grenser jeg også Her skjer det masse på dagtid nå, men om kveldene sitter jeg en del alene når junior er ute med venner. Ingen tv og ingen å prate med, så da merker jeg rastløsheten litt for godt Skjønner godt at du tripper og venter på avreise! Men vips, så er det lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. april 2011 Forfatter #984 Del Skrevet 22. april 2011 God formidddag! Da er det siste dag før avreise, og jeg er overraskende rolig. Jeg er som regel smånervøs før slike reiser, og den siste dagen og de siste timene før avreise så får jeg en slags "vil ikke reise"-følelse, uansett hvor mye jeg egentlig vil reise. Den følelsen går over så fort jeg er ute av døra, men rett før så får jeg akutt lyst til å se alle filmene vi har, spille alle spillene, lese bøkene - ALT bare for å være hjemme. Ganske snodig. Jeg har ikke hatt den følelsen enda. Antagelig fordi jeg har sittet her helt alene i en uke, og er bare sjeleglad at jeg skal gjøre noe. Jeg tror kanskje det har vært en fordel, for jeg skal jo tilbringe en uke i strekk med familie og svigerfamilie rundt meg 24/7. Jeg er selvsagt kjempeglad i familien min, for all del, og jeg gleder meg veldig. Men det kan jo bli litt intenst, og da er jeg glad jeg er så sulteforet på sosial omgang som jeg er. :fnis: Nå slapper jeg av med en formiddagskaffe, men etter det må jeg pakke resten og ta en liten runde husarbeid så alt er på stell når jeg reiser. Så jeg har heldigvis litt å ta meg til i dag. Min eneste bekymring (bortsett fra flyreisen) er kattene. De er utrolig sosiale, og går nærmest på skift om å få ligge i sofaen med meg og kose. Ikke er de bestevenner heller, så jeg håper det går bra med dem alene en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. april 2011 Forfatter #985 Del Skrevet 23. april 2011 Da forsvinner jeg om en liten halvtime. Jeg tar laptopen med siden jeg har tenkt å jobbe litt med oppgaven, så jeg kommer nok innom i løpet av uka. Men jeg blir nok ikke sittende på KG hver dag. Håper alle har en fortreffelig påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 23. april 2011 #986 Del Skrevet 23. april 2011 God morgen Riktig god tur og god fornøyelse, Tabris! Håper du får en kjempefin tur til Frankrike, med masse gode opplevelser, god mat og vin og godt samvær Også håper jeg flyturen går helt knirkefritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 24. april 2011 #987 Del Skrevet 24. april 2011 Masse god tur Tabris! Håper du er kommet vel frem i Frankrikeland og at flyturen gikk bra. Kos deg STORT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. april 2011 Forfatter #988 Del Skrevet 24. april 2011 Stikker innom her bittelitt. Sitter nå ute med et glass hvitvin og skriver forordet til oppgaven. Flyturen gikk faktisk kjempebra. Jeg liker fortsatt ikke å fly, og spesielt første flyet nedover var litt ubehagelig, men det gikk mye bedre enn forventet. Andre flyturen (vi måtte mellomlande i Amsterdam) var jeg ikke redd i det hele tatt, selv om det var en del turbulens. Nå er vi alle her i dett fantastiske herskapshuset, og jeg koser meg glugg ihjel. Perfekt vær, aldeles nydelig utsikt, fantastisk hus vi bor i, masse hyggelige folk - venner og familie - som alle er i godt humør, god mat, god drikke - dette er helt fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 24. april 2011 #989 Del Skrevet 24. april 2011 Åååå, så herlig! Det høres bare fantastisk ut Og så flott at flyturen gikk så fint! Kos deg masse og nyt vakre Frankrike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 26. april 2011 #990 Del Skrevet 26. april 2011 Endelig kommet meg opp av dvalen og ut av min aldri så lille depresjon. Skåler i kaffe, og håper du koser deg resten av turen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 27. april 2011 #991 Del Skrevet 27. april 2011 Ååå det høres ut som du har herlige dager! Jeg har alltid hatt lyst til å leie et stort herskapshus med hele familien innkvartert, høres så koselig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. april 2011 Forfatter #992 Del Skrevet 29. april 2011 Tusen takk, alle! Nå har jeg kommet hjem, og jeg må si jeg har hatt en helt fantastisk ferie! Den franske rivieraen er utrolig nydelig. Jeg har vært i Nice og Cannes, og har tatt en øl i, samt fått sitte på med en Porsche gjennom, Monacco. Det har vært en luksusferie uten like - champagne hver dag, flott herskapshus, fransk frokost og flott fransk-inspirert middag laget hver dag av min kokkebror, late dager med Bocciaspill, nærmest ubegrensende mengder vin, appelsin- og oliventrær voksende i hagen, fantastisk natur, utflukter til Cannes og Monacco... helt utrolig! Flyturene gikk også over all forventning. Jeg liker fortsatt ikke å fly, og jeg synes det er ubehagelig å gå inn i et fly (det føles nesten som om gå til min egen avrettingsblokk) og jeg liker heller ikke selve stigningen. Men jeg takler det hele fint med rett og slett å koble helt ut og lese, uten å fokusere på hvor jeg er eller flyturen i det hele tatt. Jeg har tatt massevis av bilder, og skal gå gjennom dem nå i kveld. S-mannen kommer også hjem nå på søndag, så her er alt bare velstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 30. april 2011 #993 Del Skrevet 30. april 2011 Så herlig da! Enig med deg, den franske riviera er nydelig! Jeg har kun vært i Nice da men så Cannes fra toget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 30. april 2011 Forfatter #994 Del Skrevet 30. april 2011 Jeg var lenger i Cannes enn jeg var i Nice. Men jeg tror S-mannen og jeg skal reise ned der selv. Vi delte oss i to den dagen - en gruppe var igjen i Nice, og en reiste til Monacco. Jeg var i den andre gruppen. Jeg har lyst til å se Nice, men de andre var mer interessert i å shoppe klær og slikt, og det har jeg ingen interesse av. For meg er en handlegate det sammme, uansett hvilken by den er i. Å bruke flere timer i klesbutikker blir derfor for meg helt bortkastet. Jeg vil SE noe - historiske monumenter, flotte bygninger, kultur, smale gater, små, rare butikker, et lite bakeri... Men siden ingen av de andre hadde den interessen, så reiste jeg til Monacco for å se stedet. Så kan vi heller reise ned en annen gang, S-mannen og jeg, og oppleve Nice på en annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 30. april 2011 #995 Del Skrevet 30. april 2011 Høres ut som du hadde en kjempefin ferie, Tabris. Er ganske enig med deg i at handlegatene er like i de fleste byer. Så skjønner godt at du ville bruke tid på andre ting. Hva synes du om Monaco? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. mai 2011 #996 Del Skrevet 1. mai 2011 Høres ut som du hadde en helt fantastisk ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #997 Del Skrevet 1. mai 2011 God formiddag, alle! Ja, jeg har hatt en helt utrolig ferie. For en opplevelse! Jeg syntes Monacco var aldeles nydelig, og det var helt fantastisk å se de vakre bygningene og flotte båtene. Men jeg merket at jeg følte meg ikke helt vel der, på samme som f.eks i Nice. Det hele føltes litt... kunstig. Det hele var liksom litt for perfekt og rikt. Litt vanskelig å forklare. Men vakkert var det så absolutt! I kveld kommer S-mannen hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #998 Del Skrevet 1. mai 2011 Fikk telefon nå nettopp, S-mannen er ved Kristiansand, så nå er han hjemme og et par timers tid. Jeg gleder meg som en unge, og sitter her med sommerfugler i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 1. mai 2011 #999 Del Skrevet 1. mai 2011 For en suveren ferie du har hatt. Det hørtes bare helt fantastisk ut! Og så flott at flyturene gikk bra! Kan tenke meg det blir deilig å få hjem mannen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 2. mai 2011 #1000 Del Skrevet 2. mai 2011 Det er alltid stas å få mannfolka hjem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå