Tabris Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #861 Del Skrevet 18. mars 2011 Velkommen til kaffekroken, snoking er hyggelig! Hehe, ja, det var dette prokrastineringsspøkelset, da. Men dennen gangen kan jeg virkelig skylde på Ping! *peke på innlegg i dagboken* Men nærmer meg uansett dagens kvote på to side allerede, så ligger likevel greit an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 18. mars 2011 #862 Del Skrevet 18. mars 2011 Eyh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #863 Del Skrevet 18. mars 2011 Eyh! Aw, her -> Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 18. mars 2011 #864 Del Skrevet 18. mars 2011 :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #865 Del Skrevet 18. mars 2011 Da er dagens kvote skrevet. Snart blir det middag, så får jeg se om jeg leser meg opp litt på teori senere i kveld. Er jo fredagskveld, og jeg har kjøpt meg en koseøl til senere, så vi får se. Hvis jeg ikke får lest noe i kveld, så tar jeg det i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 19. mars 2011 #866 Del Skrevet 19. mars 2011 God morgen Litt kaffe til den hardt arbeidende studenten. Håper du får en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 19. mars 2011 #867 Del Skrevet 19. mars 2011 Koseøl er den beste ølen :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. mars 2011 Forfatter #868 Del Skrevet 19. mars 2011 God morgen Litt kaffe til den hardt arbeidende studenten. Håper du får en fin helg Takker! God helg til deg også. Koseøl er den beste ølen :happy: Det er det definitivt. :happy: Får se hvor mye jeg får gjort i dag, jeg merker at når jeg kommer i helgemodus så er motivasjonen til å gjøre noe skolearbeid liten. Det er jo helg - helg = fri! Det blir grøt hos mor senere i ettermiddag. S-mannen har jobbeuke, så får se hva jeg finner på i kveld. Spilling, antar jeg, slik det ble i går kveld. :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. mars 2011 Forfatter #869 Del Skrevet 19. mars 2011 The Guild var jo faktisk ganske morsomt, jeg likte best når konfrontasjonen med moren ble fremstilt som en boss fight. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 19. mars 2011 #870 Del Skrevet 19. mars 2011 Jaaaah! Åh gud, hun er FÆL! Vi har sett ut sesong 2. Den fortsetter å være bra der. :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. mars 2011 Forfatter #871 Del Skrevet 19. mars 2011 Hun var skikkelig skremmende! Ja, jeg har sett ferdig sesong to nå selv - likte det veldig godt. Har en pause nå, for S-mannen vil også se, så vi ser det hele sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 20. mars 2011 #872 Del Skrevet 20. mars 2011 Serverer litt søndags- Håper du har en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #873 Del Skrevet 20. mars 2011 Takker, aldri feil med litt søndags Har en ok søndag. Kjeder meg litt og ingenting frister egentlig. Jeg gikk derfor inn på finn.no og så litt på de hundene som er avetert der. Vi skal ikke ha hund enda, men jeg liker å følge med litt av og til. Så jeg tenkte jeg kunne fortelle litt her i dagboken om hundeinteressen min, som er stor og som har vært med meg hele livet. Jeg kan ikke si når det begynte, for jeg har vært interessert i, og hatt lyst på, hund så lenge jeg kan huske. Da jeg var 3-4 år likte jeg svært godt å "leke hund". Da jeg ble litt eldre lekte jeg mye med Barbie-hundene og andre leke-hunder jeg hadde (det var ikke før ei venninne av meg flere år etterpå introduserte "Barbie gjør seg klar og skal treffe Ken på diskotek"-leken at jeg forsto at man kunne leke Barbie på noen annen måte. For meg var det alltid dyrene som var hovedrollen). Da jeg begynte på ungdomsskolen fikk jeg min første hundebok. Det var stor stas, jeg kjøpte den brukt av ei venninne for en femtilapp eller noe slikt. Det var et lite hundeleksikon (raseoversikt) og jeg leste den fra perm til perm til jeg kunne den på rams. Sa du hvilken hunderase som var på side 46, kunne jeg si hvilken rase som var på side 47. Jeg har den boken enda. Etter det ballet det på seg. Jeg kjøpte flere og flere hundebøker og begynte å gå tur med en haug med nabohunder. Mine foreldre ønsket ikke hund selv, uansett hvor ofte jeg maste, så nødløsningen for å stille hundeinteressen ble å gå tur med, og trene, nabohunder. Dette gjorde jeg i flere år, gjennom ungdomsskolen og videregående. Jeg gikk aldri lei. Og etter å ha lest om de ulike hunderasene i utallige hundebøker gjennom årene, så var det skikkelig stort den dagen jeg var på min første hundeutstilling og fikk se dem alle i levende live for første gang. Jeg gikk på hver utstilling i flere år (det var ikke så mange, to-tre i året), og var der hele helga fra tidlig morgen til utstillingen var over på ettermiddagen. Da jeg kom hjem fra utstilling var det rett ut og gå tur med hund og med nesen ned i hundebøker eller hundeblader da jeg kom hjem igjen. Jeg ble aldri mett. Da jeg var i begnnelsen av tyveårene traff jeg ei venninne som var hundegal som meg. Jeg flyttet inn i kjellerleiligheten i huset til henne og mannen, og skaffet meg der min første hund. Jeg hadde ikke råd til en rasehund (schäfer var alltid min favoritt), men jeg ringte omplasseringen og hørte hva de hadde. De hadde fått inn ei tispe med et helt valpekull, det var tre valper igjen. Venninna mi kjørte meg ut, jeg pekte ut tispevalpen, betalte fire hundre kroner og signerte kontrakten. (Alt jeg hadde lest og pugget på rams om hvordan man skal gå frem ved valg av valp var som blåst bort der og da). Jeg husker fortsatt følelsen da jeg satt i bilen med valpen i en eske i fanget. Jeg gråt av glede, det var en drøm som endelig, etter tyve år, hadde gått i oppfyllelse. Valpen var Vinnie, hun jeg måtte avlive i fjor høst. (Hjelp, er det fem måneder siden allerede? Det føles som om det var i går!). Jeg er ikke klar for hund enda. Så mye som jeg elsker hunder, så trenger jeg en periode uten. Jeg trenger å være litt "egoist" og fokusere kun på min utdanning, fremtidig jobb og karriere, og forholdet til meg og S-mannen. Det er faktisk sjelden jeg leser om hunder på nettet - ser jeg en vakker schäfer så knyter det seg så hardt i magen at jeg får fysisk vondt. Jeg er syk etter en schäfer - men ikke enda. Og det er mange andre flotte hunderaser også. Så vi får se - hva det blir og når det blir. Men i dag kikket jeg litt, og sitter her med tårer i øynene og sug i magen. Jeg savner Vinnie masse, jeg er syk etter ny hund samtidig som jeg vet med 100 % sikkerhet at det hadde vært feil å skaffet seg en nå. Men har lyst på likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 21. mars 2011 #874 Del Skrevet 21. mars 2011 The Guild var jo faktisk ganske morsomt, jeg likte best når konfrontasjonen med moren ble fremstilt som en boss fight. Høres ut som det kan være noe for meg også. Aaaaaw, kjenner veldig godt til lengselen etter hund. Jeg klarte ikke motstå den da.... Men så fikk jeg meg ikke hund før jeg var 30 heller. Det er klart det er mye jobb med hund, men for meg så føles det ikke som jobb, det er noe jeg gjør med glede. Det hadde nemlig blitt mye mindre uteaktiviteter hvis jeg ikke hadde hatt hund :makelig anlagt: Nå har jeg heller ikke valgt en rase som er veldig krevende, det hadde jeg ikke orket.. Jeg er sikker på at det kommer en dag da du kjenner at det føles riktig å anskaffe seg en ny hund. Inntil da nyt "alenetiden". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #875 Del Skrevet 21. mars 2011 Ja, det er bare å ta en titt - The Guild ligger gratis på nettet. Slik det ser ut nå, så står jeg mellom Japansk Spisshund og Schäferhund. Fordeler og bakdeler med dem begge, så får se hva det blir etterhvert Men med en halvveis plan for fremtiden så kan jeg roe meg litt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #876 Del Skrevet 21. mars 2011 Jeg vil innstendig få be om at den som har stjålet min motivasjon i dag returnerer denne snarest! Finnerlønn: På forhånd takk. Med prokrastinerende hilsen Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 21. mars 2011 #877 Del Skrevet 21. mars 2011 Tror det er jeg som har tatt den... Sorry... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #878 Del Skrevet 21. mars 2011 Men jeg trenger den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 21. mars 2011 #879 Del Skrevet 21. mars 2011 *pakke motivasjonen pent inn* Her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #880 Del Skrevet 21. mars 2011 Åh, tusen takk! Her er finnerlønnen --> Plusser på med en for pen innpakning. *går for å jobbe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå