Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Long time no see ;) God morgen :kaffekopp:

Så deilig at søknaden er levert! Blir spennende tider framover nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, alle - og god morgen! :kaffekopp:

Jeg har funnet ut at for å komme i mål må jeg skrive ti sider i uka nå i mars. Så er bare å hoppe i det! (Beklager at det blir mye oppgaveprat i dagboka mi for tiden, jeg har ikke rom for så mye annet i hodet mitt akkurat nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, Ping! :smilbla:

Godt tips til god kveldsmat (eventuelt lunsj. Eventuelt grunnlag for middag): Villaksburger.

Tabby-versjon:

1 stk villaksburger (fåes kjøpt i butikken)

1 stk fiberrikt burgerbrød

Stek burgeren i stekepanne på middels til lav varme. I mellomtiden kan du ha burgerbrødene i brødristeren. Mens alt dette godgjører seg kan du kutte opp et par ringer løk, og gjøre klar sylteagurk og masse grønn salat. Husk å snu burgeren. Når brødene er ferdig tar du litt ketchup og sennep på innsiden av lokket, og dander til slutt salat, burger, løk og sylteagurk slik du vil.

Nam! Også er det under 300 kalorier. :happy:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villaksburger? Mmmmm! Hvorfor har jeg ikke sett sånne før?

Må være lov å være litt ensporet i din egen dagbok da Tabris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villaksburger? Mmmmm! Hvorfor har jeg ikke sett sånne før?

Må være lov å være litt ensporet i din egen dagbok da Tabris ;)

Ja, de er skikkelig gode. De selger dem på Rimi, i hvertfall. Namme.

God morgen, Tabris. Ha en fortryllende dag :nigo:

:kaffekopp:

Fortryllende dag til deg også. Og en kaffe. :kaffekopp:

God morgen, alle! Ellers synes jeg ikke noe om kaffebaren her på uni frister med Billie Holiday på anlegget og sjokoladefylte wienerbrød når en stakkar skal forsøke å jobbe. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakseburger er godis! :happy: Pleier å lage selv og jeg, men de blir annerledes enn de man kjøper. Like gode, men annerledes.

Slemme kaffebaren :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er farlige gode. Kaffebaren her er helt fæl når det kommer til fristelser. Jeg går alltid inn dit først for å kjøpe meg morgenkaffen. De starter som regel morgenen med rolig jazz på anlegget, i et behagelig volum. De har muffins og ulike typer wienerbrød til salgs (de sjokoladefylte er de som frister meg mest), og selvsagt godt utvalg kaffedrikker. Ikke minst har de også flere behagelige ørelappstoler og sofaer spredt rundt i lokalet. Fristelsen til å droppe de harde stolene på biblioteket fremfor å synke ned i en myk sofa med espresso og wienerbrød i hånd mens man stille våkner til Billie Holiday er noe som må bekjempes hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om å gjøre livet hardt for en stakkars student :fnise:

Fight it, just... fight... it.... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å reise ut hit om morgenene når jeg er ferdig som student, bare for å ta meg friheten til å nyte en slik jazz-sjokoladewiener morgen i sofaen mens jeg ser på de morgentrøtte, stressa studentene. :fnise:

Ellers er jeg riktig så fornøyd med dagen i dag. Jeg har fått tilbakemelding fra veileder om analysekapittelet jeg sendte inn, og det var ikke så uoverkommelig med endringer som jeg fryktet. Faktisk er jeg godt i gang. Jeg har skrevet dagens kvote, har endret en del allerede på det veileder nevnte, og jeg begynner å se strukturen i oppgaven nå! Det føles herlig! Jeg skal levere utkast til (så og si) ferdig oppgave 30. mars, så blir en måned med god jobbing for å komme i mål, men det vil jeg virkelig! Ti sider i uka, så er jeg der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Så bra at du er i rute og har en god følelse i forhold til oppgaven! 10 sider i uka klarer du helt sikkert. Du virker jo veldig strukturert og målbevisst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Er nok dessverre langtfra strukturert (men er temmelig målbevisst på akkurat dette). Men ved siste opptelling i dag fant jeg ut at jeg allerede hadde femti sider! Jeg ligger bedre an enn jeg trodde.

Så i morgen blir det rolig jobbings hjemmefra på dagen. Så er det ned og kjøpe et par øl som jeg skal sprette til Skavlan (Natascha Kampusch kommer). Da kan jeg virkelig feire helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. :kaffekopp:

Ja, i dag blir det rolig jobbing hjemmefra, og så er det helg. Blir godt. Håper alle får en super fredag og genial helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er så nydelig! Det er en hymne som heter "Agnus Dei" (Guds lam). Får tårer i øynene av den, noe så vakkert!

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag, ja!

Denne helga er vi kattepassere! Min eldste bror - som har fått seg en Ragdoll-kattunge - har reist på hyttetur med hele familien. Så da må vi opp og holde den lille (og den store, de har en voksen pus også) med selskap. Har vært der noen timer i kveld, men kjenner at jeg nå sitter med dårlig samvittighet for at hun skal være alene i hele kveld og natt. Har lyst å ta henne hjem hit, hun er jo fortsatt liten. :(

Har kost meg med en Guinness i dag, og har litt mørk sjokolade med sjokoladesaus og mousse i skapet. Kan være det blir en bit eller tre senere. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...