Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingenting er bedre enn om de bøkene fikk deg til å begynne å lese. (Prøvd Harry Potter? ;) ). Robert Pattinson spilte jo i en HP-film, så jeg har litt sansen for ham. Det hjalp litt på når jeg så filmene. ;)

Problemet for meg er vel ikke om bøkene er godt skrevet eller ikke, jeg kan selv kose meg med en Margit Sandemo bok når jeg er i det humøret. Det er mer det synet på forhold og kvinner hun romantiserer jeg reagerer på. :)

Velkommen innom i Kaffekroken, forresten! :goodbye:

Takk for det :D Har prøvd Harry Potter det gikk ikke =/ men har et par bøker du bør prøve å lese hvis du ikke er så glad i måten hun legger det frem på =) Dear John og the notebook :) To helt urolig rørende historier :)

Lykke til med oppgaven din :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, The Notebook høres litt kjent ut. Takk for tips, men leser sånn omtrent fire bøker på en gang nå, så må komme meg gjennom dem først. :fnise:

Og takker! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the notebook er også en film =P det er egentlig dear john også, men boka til dear john er bedre enn filmen =P men husk kleenex hvis du setter deg ned å ser the notebook *sippe sippe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har sett en serie (og hørt en sang) som heter Dear John. Vet ikke om det har noe med den boken/filmen å gjøre.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Hei :)

Min yngste sønn er visst nok veldig lik Robert Pattison, noe han ikke akkurat er så glad for selv, men ungjentene ser ut til å like det :gjeiper:

Apropos bøker, så leser jeg nå "Frihet" av Jonathan Frantzen. Den ble jo rost opp i skyene, men jeg må si jeg ikke klarer å bli helt fengslet av den. Tror jeg må ta en tur på mammutsalg, gitt.

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det burde jo være positivt på jentefronten. ;)

Min samboer fikk den boka til gave, jeg har tenkt å lese den. Får se om jeg liker den (må bare bli ferdig med de jeg holder på med først).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Kunne vært artig å høre hva du mener om den boka. Jeg syns den var litt treig i starten, men den har tatt seg litt opp. Men så er det noe med at jeg liker best å lese på engelsk når det er originalspråket. Denne er jo amerikansk, og jeg syns det er så mye som taper seg i oversettelsen til norsk. Typiske amerikanske/engelske uttrykk og fraser blir ikke det samme på norsk. Og tonen blir litt kunstig i oversettelsen, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja, det er sant. Jeg visste ikke at den var amerikansk, dvs, at den ikke er norsk. Jeg er enig i at jeg foretrekker, så langt jeg kan, å lese bøker på originalspråket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, alle. :kaffekopp:

Nå sitter jeg på universitetsbiblioteket, klar for en lang dag med god jobbinnsats. Håper alle får en flott onsdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen, Tabris :kaffekopp:

Selv elsker jeg å lese bøker, men som følge av at det blir så altoppslukende leser jeg nesten aldri :fnise:

Siste boka jeg leste var "Meg eier ingen" av Åsa Linderborg. Selvbiografi. Anbefales på det varmeste, hvis man liker slikt.

Det står å lese bak på boka:

"Åsas pappa arbeider som herder på metallverket i Västerås. Han har de fineste blomstene på balkongen, men starter dagen med å kaste opp gårsdagens øl. Han setter av Åsa i mørket utenfor barnehagen, så hun kan vente der til de åpner. Og hun synes han er verdens beste pappa." *hulk*

Den er egentlig rørende usentimental, og tar altså for seg livet til ei som vokser opp alene sammen med en alkoholisert far - uten at dette nødvendigvis betyr at man er blottet for fremtidsutsikter eller ikke får en bra oppvekst. Read it! :)

Nei. Ut til kunde. Travle dager.

:klemmer:

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knabber boktipset til Sobril*

(den hørtes veldigveldig bra ut)

God morgen, Tabris!

:kaffekopp: (<-- superkaffe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God formiddag alle! Er hjemme i dag. Husarbeid, spilling og forhåpentligvis litt jobbings også er planen i dag. I kveld kommer ei venninne på besøk. Hun skal på en ferie og to snart, og da skal vi være geekvakter for X-boxen hennes i mens. :lur:

Så jeg er glad jeg fikk det gjennombruddet i går, for det blir nok litt spillings i helga. :fnise: Men siden vi tar både husarbeid og sosial bit i dag, så satser jeg på at jeg får gjort litt i morgen før jeg tar helg. Hvis jeg klarer å sitte her og se på X-boxen uten å spille, da... :sjenert:

Boka hørtes interessant ut, men jeg har nesten en slags sperre mot flere bokanbefalinger nå. Leser fire bøker på en gang nå (egentlig seks), så jeg må gjøre meg ferdig med alt det først. :fnise:

Og superkaffe er aldri feil. :happy:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staaaakar Xboxen føler seg så ensom når mamma drar bort, så snille dere er som vil passe på den.

Husk å gi den oppmerksomhet ofte, hvis ikke blir den deppa :opplyser:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superkaffe? - Måtte bla bakover...

Innom og ønsker lesehesten (nei jeg impliserer ikke at du er ei merr) en fortreffelig og fruktbar ukeslutt!

Er så trøtt at øyenlokkene nesten vrenges, så jeg betrakter oppdraget for utført. "Misjon komplisert", som de sier i Helligskogen. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...